Liiton astutus/pentulista

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Sonja Lehtinen

Liiton astutus/pentulista

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Kenessä syy, kun lista päivittämättä. Liitosta kuitenkin uutta listaa saa. Mutta kuka on heikoin lenkki, joka estää päivittymisen? Pentulistaa ei myös ollut viimeisessä lehdessä(Juha pesi kätensä kun kysyin netistä ja Annella lienee sama tilanne)
Johtuuko kaikki nyt tästä Astustus-Pentulista muutoksesta vai epäselvistä vaatimuksista(Jotka siis oli lehdessä, mutta johon tullut lisäys,josta taas ei ole tiedotettu,ja siksi ei vaadita vielä)
Pentulistan(tai miksi sitä nyt ikinä kutsutaankin) pitäisi olla yksi liiton tärkeimmistä "tiedotteista". Eli minkälaisia pentueita liitto "suosittelee".


Huom. Vaikka oma lehmä näennäisesti ojassa,niin en ota tässä vaiheessa lisää varauksia.
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Tämän aiheen voikin sitten poistaa, kun heikoin lenkki tuntui olevan supernopea :toktok:
Ritva Sainio

Viesti Kirjoittaja Ritva Sainio »

Onko sitten olemassa myöskin B lista vai enkö sitä löytänyt :(
Eija Haapsaari

Viesti Kirjoittaja Eija Haapsaari »

Taitaa muutenkin olla jotain päivittämättä..? Ainakin sääntöjen suhteen on jotain vielä kesken? :seko:
Eikä kai kennelnimeäkään voi ihan noin vain vaihtaa?? :lol:
Ritva Sainio

Viesti Kirjoittaja Ritva Sainio »

Ehtoina luki Lonkkaindeksin on oltava yli 100. Nuo indeksit näyttää heittävän vähän sinne ja tänne.Itse en ole indeksifanaatikko niin kauan kun kaikkia koiria ei kuvata.
Minusta tuntuu vahvasti siltä että tästä ei hyvä seuraa,moni hyvä yhdistelmä jää nyt huomiotta.
Oikaiskaa jos olen väärässä. :?
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Juu eli pentueen oletusindeksin tuli olla yli 100 eli isä+emä/2>100, juu Melanonkin indeksi oli huimasti tippunut (valitettavasti en nyt itse pääse tarkistamaan minkä ilmoitin)

B-listaa en vastusta, vaikka hyi hyi edelleen kaikille, jotka ei ensin kouluta koiraa kokeeseen ja tarkasta, ja sitten vasta käytä jalostukseen.
Ritva Sainio

Viesti Kirjoittaja Ritva Sainio »

Ohjeissa myöskin lukee ,että kasvattajan tulee olla SPL-kasvattaja.Nythän kaikki sitä eivät vielä ole, vaikkakin se olisi toivottavaa.
Tästä syystä pentueita jää huomioimatta vaikka tuloksia löytyisi.
Olisivatko nämä nyt sitten niitä B-listalaisia :?:
Juha Puurunen

Viesti Kirjoittaja Juha Puurunen »

Web-tiimi tekee kovasti töitä että kaikki saataisiin näkyville mahdollisimman pian. Sivu saatiin tänään valmiiksi. Toimisto tarkistaa listan ja päivittää sen pian.
Ritva Sainio

Viesti Kirjoittaja Ritva Sainio »

Web-tiimille :lol:
Kun oikein noita pentulistan ohjeita tuumailin, niin pisti silmään eräs seikka.Miten kyynärtulokset vaikuttavat pentulistalla ilmoitettaviin pentueisiin.
Siis jos A-listan vanhempien lonkkaindeksit ovat ok niin mitä saavat olla kyynärpäätulokset? :?:
Ohjeissa myöskin toivotaan osoitettavan kysymykset ja kommentit Jalostustoimikunnan puheenjohtajalle.Tässä osin siis olen toiminut väärin,mutta jos Eki vaikka vastaisi missä mennään näissä asioissa.
Vastaa Viestiin