BLACK KURT?

Jalostukseen liittyvät aiheet
Lukittu
maiju savolainen

Viesti Kirjoittaja maiju savolainen »

Nyt en ihan ymmärtänyt tekstiä. :shock:

Onko koirasi rekisteröimätön edellämainitun kasvattajan kasvatti?

Mikä siitä tekee käyttölinjaisen? Ko. kasvattajalla ei ole ollut ainakaan tiettävästi yhtään käyttölinjaista koiraa? :?:
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Ilmaisin asiani huonosti. Koirani ei ole tämän kennelin kasvatti. Halusin vain kertoa (oikeastaan viitata tekstiin, jossa joku kirjoitti, että halpa koira on huono tms.) omasta koirastani, jonka hinta oli alhaisempi. Pahoittelen epäselvyyttäni :pyörtyy: seuraavan kerran koitan tehdä asiani selväksi heti ensimmäisellä kerralla tai olla ottamatta osaa keskusteluun.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Lisäisin vielä edelliseen tekstiini, että koirani ei ole rekisteröimätön.
elina noppari

Viesti Kirjoittaja elina noppari »

Jonna Putkonen kirjoitti:Koko koira kuvattiin tämän vuoden puolella, B:n lonkat ja 0:n kyynärät. Terve siis. Olen kyseisistä tuloksista onnellinen. -- Kun koirani kuvattiin, sillä todettiin häntämutka. Tiesin tästä jo pennun ostohetkellä
Ilmeisesti myös koiran selkä kuvattiin?

häntämutkahan on usein merkki/ oire myös muista selän ongelmista ja nikamamuutoksista, varsinkin jos mutka on hännän tyvessä päin.

hyvä tietenkin jos ongelmia ei selässä ole.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Kyllä, selkä kuvattiin myös, eikä ongelmia ole.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Lisäystä vielä edelliseen, mutka ei ole tyvessä.
Marja Lindgren

Viesti Kirjoittaja Marja Lindgren »

Kokemukseni kennel black kurtista ovat myös kaikkea muuta kuin positiiviset. Itselläni OLI 2006 kesällä syntynyt paperiton urospentu. Maksoin kyseisestä pennusta 600 euroa,enkä silloin ajatellut hinnan olevan kummoinen paperittomasta koirasta. syksy meni vauhdilla pennun temmellystä ja kehittymistä seuraten, kunnes nivusista löytyi ihottumaa jonka lääkäri totesi jonkilaiseksi tulehdukseksi, jota hoidettiin antibiootilla ja rasvalla. Tämä ei auttanut joten uudestaan lääkäriin. Käynnillä todettiin että penis on koko ajan ulkona ja luultiin että peniksen ligamentti on katkeamatta, joka aiheutti jatkuvan tulehdustilan niin paniksessä kuin nivusissa. Pentu leikattiin, ja leikkaus ei auttanut joten lähete koirien urologille. Siellä selvisi peniksen kehityshäiriö, eli virtsaputken suu oli kääntynyt esinahan alle.Tästä seurasi vielä kolme leikkausta. Ennen viimeistä leikkausta hoitoennuste oli hyvä, mutta sain kotiin vietäväksi koiran, jonka esinahka oli leikattu juuresta tyveen saakka auki. Toipummisen yhteydessä huomattiin ettei tämäkään auttanut ja lääkäri antoi vaihtoehdoiksi peniksen amputoinnin+katetrin (joka olisi vaatinut leikkauskierteen) tai jatkuvan antibiotti ja kipulääkekuurin loppuelämäksi (koira siis olisi kuollut näihin lääkkeisiin munuaisten pettäessä). mutta kumpikaan kyseisistä vaihtoehdoista ei kuulunut koiran elämään joten rakas Tumu päästettiin sateenkaarisilloille 8kk iässä. Lääkäri epäili mahdollisesti myös muita kehityshäiriöitä, mutta niitä ei tutkittu, koska en halunnut koiran enään kärsivän, kun kumminkin olin jo päätökseni tehnyt. Tämän jälkeen voi lopettaa väittämiset etteikö kyseisestä kennelistä olisi tullut paperittomia pentuja. Kun Suskille koiran kohtalosta kerroin niin tuli melkein samaan hengenvetoon että voi voi ja otatko uuden vähän edullisemmin. Tässä oli siis yksi tarina kyseisestä kennelistä että kukin tekee omat johtopäätökset.
Pia Yli-Kivistö

Viesti Kirjoittaja Pia Yli-Kivistö »

^Pentu raukka :(
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Ko asiasta en mitään tiedä enkä siis siihen ota kantaa.

Mutta yksi vaikeimmista asioista kasvattajana on ollut kohdata kasvatin sairaus ja omistajan suru sairauden johdosta. Koska aivan varmasti kasvattaja tuntee itsekin tuossa tilanteessa surua, mutta tuossa nyt se suru pitäisi peittää ja tarjota tukea kasvatin omistajalle ja itse olla tuossa tilanteessa vahva.

Itse olen kokenut parhaaksi jos kasvattaja on ollut nimenomaan tukea antava, kuunnellut ja jonkun ajan kuluttua ottanut itse puheeksi miten voisi asian hyvittää. Olen varmasti ollut onnekas koska tällaisia kasvattajia on paljolti koirillamme ollut.

Mutta siis tähän asiaan, todella ikävää Marja, pentusi sairaus. Jaksamista Sinulle!
Marja Lindgren

Viesti Kirjoittaja Marja Lindgren »

Miia, Mitä meinasit tuolla että viestillä?
Marja Lindgren

Viesti Kirjoittaja Marja Lindgren »

miia. ei oo tullu perille niin jos jaksat niin laitatko uudestaan osoitteeseen marja.lindgren@pp.inet.fi
Eija Lipponen

Viesti Kirjoittaja Eija Lipponen »

apulasta kopsittu:

SAKSANPAIMENKOIRAN PENTUJA
Tulossa lokakuun alussa yhdistelmästä E: VON MEIN HEIM CARAMEL A/A,0/0 I: BLACK KURT ALFFA B/B,0/0
****************************************************************************************************************************************
Viikolla 44
E: SENSENMANN KANDI A/A,0/0
I: HANNO VOM HÖCHSTADTER WERH A/A,0/0
****************************************************************************************************************************************
Kennel Black Kurt 0440225792 kotisivut (ilmoitus jätetty 06/9/2007)


Eli pentuja näyttäisi taas olevan tarjolla..saa sitten nähdä että menevätkö rekisteriin vaiko ei.. :roll:
Jaakko Miettinen

Jaa taasen tämä

Viesti Kirjoittaja Jaakko Miettinen »

Itselläni on koira täältä C pentueesta. Koirassa ei ole mitään vikaa. Koira sopii hyvin pk-harrasteeseen. Tarkoitus mennä syksyllä BH-kokeeseen ja talven aikana on ipokin tulossa eteen. Niin ja jos kasvattaja ihmetyttää niin menkää itse paikan päälle asiat toteamaan. Täällä kun tuntuu siltä, että joillakin on henkilökohtasta ongelmaa paikkaa kohtaan. Nimiä mainitsematta.
Itselläni on vain hyviä kokemuksia paikasta ja kasvattajasta. Pitää aktiivisesti yhteyttä on kiinnostunut mitä koirilleen kuuluu. Myös järjestää tarvittaessa apua ja koirankin saa sinne viedä hoitoon jos sellaisia tilanteita tulee vastaan. Elikkä itse en ainakaan voi muuta todeta kuin isot kehut kivalle kasvattajalle. :)
Tuula Siimes

Re: Jaa taasen tämä

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Jaakko Miettinen kirjoitti: Tarkoitus mennä syksyllä BH-kokeeseen ja talven aikana on ipokin tulossa eteen.
Asut suomessa.
Taitaa tuo IPO jäädä talvella tekemättä :D
Jaakko Miettinen

niinkö

Viesti Kirjoittaja Jaakko Miettinen »

Tietääkseni viime vuonna kokeita tehtiin vielä marraskuussakin....
Elikkä ei siinä ongelmia ole.... Tai minkä lasket ajaksi... Nytkin kokeita on marraskuussa, joulukuussa....
Lukittu