SPL-kasvattaja lista

Jalostukseen liittyvät aiheet
riitta vainiontaus

Viesti Kirjoittaja riitta vainiontaus »

Kiitos Sami vastauksesta ja isosta työstänne.

Riitta Vainiontaus
Pirjo Ahonen

Viesti Kirjoittaja Pirjo Ahonen »

Samoin täältä iso kiitos vastauksesta Sami :P
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Markku Seppänen kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn, että onko SPL:n kasvattajalista tärkeä muille kuin listalla oleville tai sieltä pudonneille? Jos lista on tärkeä muillekin kuin em. ryhmille, niin kenelle ja miksi? Miten listalla olevat eroavat muista kasvattajista käytännössä eikä vain ideologisella tasolla?
Näin uutena rotuun "tulleena" vastaisin, että hankkiessani saksanpaimenkoiraa selasin nimenomaan liiton kasvattajalistaa, koska muissa roduissa se liiton lista ainakin nimenomaan on ollut tae jonkinmoisesta laadusta. Koska en myöskään halunnut missään nimessä hankkia koiraa "puskasta" pidin parempana pitäytyä SPL:n "suosittamiin" kasvattajiin. Kun sitä listaa sitten kolme vuotta selailin ja kyselin, niin sainkin jonkinmoisen kuvan ainakin joistakin kasvattajista, jonka perusteella valitsin sitten kennelin, josta nykyinen koirani on.
Marika Virtanen

Viesti Kirjoittaja Marika Virtanen »

Juuri eilen virallisen kennel-nimen saaneena haluaisin kysyäkin uutena kasvattajana, että milloin tämmöinen kurssi/kasvattajapäivät olisi ja pääseekö uudet heti listalle vai tarvitaanko siihen ensin pentue tms, kun mulla ei viellä pentueita ole?!
Päivi Ollikka

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Tervehdys!

Tuolla "Kasvattajat" - linkissä on kasvattajakoulutuksesta. Tieto aloitusajankohdasta on vanha. Joku asiasta tietävä voisi laittaa uuden koulutuksen aloitusajankohdan.

SPL kasvattajakoulutus on vertaansa vailla. Siellä perehdytään saksanpaimenkoiraan kokonaisvaltaisesti. Suosittelen :)
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Uusi kurssi on suunniteltu alkavaksi heti alkuvuodesta.
Mutta syyskokoushan lopullisesti päättää ensi vuoden toimintasuunnitelman, ja varmaan sen jälkeen voi ihan päivämääriäkin esittää.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Jippii täällä jo innolla odotellaan alkavaa kurssia. Toivottavasti tällä kertaa jossain helsingin suunnalla. Tääl olis heti yks innokas osallistuja.

T sirpa
riitta vainiontaus

Viesti Kirjoittaja riitta vainiontaus »

Olen tässä tekemässä ilmoittautumista seuraavalle kasvattajakurssille. En kyllä enää löydä mistään 1985 käytyä kennelliiton kasvattajakurssin todistusta. Enkä ole suorittanut BH koetta. Pitääkö minun hankkia tai vuokrata jostakin koira jolla joudun tekemään BH kokeen.
Kisannut olen voi luokassa viestillä, jäljellä ja suojelussa. Riittääkö se vai pitääkö olla nimenomaan BH koe. Muutama muukin vanhempi kasvattaja pähkäili samaa asiaa puhelinkeskusteluissa.

Riitta Vainiontaus
Janita Leikas

Viesti Kirjoittaja Janita Leikas »

Riitta mä voin lainata sulle koiran jos BH tunnuksen koiralla tartteet :lol:

Itseäni myös houkuttelee tuo kasvattajakurssi...
jari.vihersalo

Viesti Kirjoittaja jari.vihersalo »

Oiskohan toi BH vähimmäisvaatimus? Luulis et selvääkin selvempää on et jos 3 luokassa on kilpaillut se riittää. Belgiassa piti koira kerran tarkastaa. Sillä oli SCHH3 tehty mut ei BH koetta. Ei onnannu
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Hieno juttu, että kurssi alkaa, lehdessäkin ilmoitus. Missään vain ei lukenut, missä nyt pidettävä kurssi alkaa, vai olinko vain sokea?

t sirpa
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Sirpa, viimeisen saamani tiedon mukaan kurssi pidetään siinä ihan sinun kotinurkilla, eli Hesassa.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Yes! :lol: Tosi hieno juttu!

T sirpa
Vastaa Viestiin