Selän spondyloosi

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Juha Puurunen
Viestit: 604
Liittynyt: 04 Joulu 2007 08:30

Selän spondyloosi

Viesti Kirjoittaja Juha Puurunen »

Kennelliitto on ryhtynyt antamaan virallisen spondyloosilausunnon kaikille roduille. http://www.kennelliitto.fi/FI/jalostusj ... usunto.htm

Juha Puurunen
vt jalostusvastaava
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: Selän spondyloosi

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Kennelliitossa on projekti käynnissä erirotujen selkävioista ja niiden arvosteluista. Emmeköhän saa lähitulevaisuudessa kennelliitolta hyvän apuvälineen ko. sairauksien julkaisemiseksi. Kunhan saavt homman valmiiksi olen luvannut tehdä vuosikokoukselle esityksen selkäkuvauksen saamisesta PEVISAAN.

Riitta Vainiontaus
Esa Harjula

Re: Selän spondyloosi

Viesti Kirjoittaja Esa Harjula »

Ei kuulu tämän aiheen alle, mutta mille vuosikokoukselle Riitta aiot esityksen tehdä?

SPL:ssa on vain edustajainkokous, kuten liiton sääntöjen kohdassa 11 todetaan.
"-----Liiton päätäntävalta on edustajainkokouksella. Varsinaiset edustajainkokoukset
pidetään vuosittain huhtikuussa kevätedustajainkokous ja lokakuussa, syysedustajainkokous---".

Ystävällisin terveisin Esa
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: Selän spondyloosi

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Hei Mia
Olen soittanut Kennelliittoon ja kysynyt onko siellä mitään aikomusta alkaa arvostelemaan virallisesti koirien selkäkuvia. 'Kertoivat, että on perustettu projektityöryhmä, jonka tarkoituksena on käydä erirotujen selkävikoja lävitse ja muodostaa viralliset yhdenmukaiset arvosteluasteikot vioille. En muista enää kaikkien projektissa työskentelevien nimiä, mutta Anu Lappalainen sitä kuulema vetää ja mm. boksereiden spondylosiatutkija on myös mukana muistaakseni myös Marjatta Kärkkäinen ym.
Tarkemmasta aikataulusta ei silloin keväällä osattu vielä sanoa. Ei kuulema pitäisi vuosia viedä, että saataisiin valmiiksi.
Liiton hallitus on varmasti takemmin tietoinen ko.projektista ja tiedottaa meitä, kunhan saavat jotain kättäpidempää kerrottavaa.itse en ole enää soitellut

Näin vanhana, kun on oppinut 30 vuotta puhumaan vuosikokouksesta, niin ei tahdo muistaa, että se on nykyään edustajainkokous. Ei varmasti kuitenkaan väärä sanavalinta ketään johtanut harhaan.

Riitta Vainiontaus
Vastaa Viestiin