uudistunut jalostuskoiranet

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

En tiedä kuinka moni on käynyt katsomassa, mutta Kennelliiton jalostuskoiranettiin on tullut hyviä parannuksia.

Kun valitset esim1 ryhmä ja saksanpaimenkoirat ja klikkaat kasvattajat

Nyt näkyy milloin on ensimmäinen ja viimeinen pentue, kaikki rodut, keskimääräinen pentuemäärä vuodessa ym.

Itselleni oli yllätys, että liki 100 saksanpaimenkoirakasvattajaa ei ole allekirjoittanut kasvattajasitoomusta. Löytyy ihan tunnettuja näyttelykasvattajia ja käyttökasvattajia.

Riitta Vainiontaus
Maaret Guldbrand
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:58

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Maaret Guldbrand »

Hämmästyttää , kummastuttaa aivan sama huomio!
Laura Koski

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Laura Koski »

Ainakin omalta osalta voin todeta, että tieto on virheellinen. Kasvattajasitoumus aikanaan allekirjoitettu, kenties tämän listan informaatio perustuu jonkin uudemman sitoumusversion allekirjoittamiseen? Jos näin on, niin eipä meillä ole ollut pentujakaan ( =rekisteröitävää) hyvään aikaan, joten saattaapi olla sekin syynä, etteivät ole allekirjoituksia pyydelleet. Villi veikkaus, että suurin osa luettelon syntisistä lukeutuu samaan uutisankkakategoriaan.

Laura Vihersalo
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Muutamia vuosia sitten, en muista ihan tarkkaan, kasvattajien piti allekirjoittaa uudistunut kasvattajasitoomus uudelleen.

Riitta Vainiontaus
Anu Kurki

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Anu Kurki »

Uusi kasvattajasitoumus on astunut voimaan 1.1.2011
Joanne S A Vähämaa

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

Eikös omakoira palvelussa ole mahdollisuus allekirjoittaa kasvattajasitoumus? En päässyt nyt katsomaan koska olen sen jo allekirjoittanut, mutta muistelisin että jossain vaiheessa allekirjoitin uuden kasvattajasitoumuksen omakoirassa... 100 varma en kyllä ole.
Laura Koski

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Laura Koski »

Tuo uudistetun kasvattajasitoumuksen voimaantuloajankohta selvensikin asiaa. Kasvattajalistaa silmäillessä ei voi olla huomaamatta selkeää korrelaatiota uuden kasv.sitoumuksen voimaantuloajan ja toisaalta kasvattajan viimeisen pentueen ajankohdan välillä: Kun jätetään huomiotta ne kasvattajat, joilla ei ole ollut pentuja uuden sitoumuksen voimaantulon jälkeen, taitaa jäädä jäljelle vain muutama harva, joka ei ole sitoumusta allekirjoittanut. Toisin sanoen sitoumusta ei nähtäne erityisen relevanttina, jos kasvatustoiminta on enemmän tai vähemmän katkolla. Sinänsähän sitoumuksen allekirjoittaminen ei ole tae mistään, sitoumus ilman kunnollisia valvonnan työkaluja on valitettavasti lähinnä sananhelinää.
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Just niin! Aamen.
Seija Kulmala

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Juurikin noin mitä tuossa yllä.

En tiedä onko koiranet aivan ajan tasalla, itse olen ainakin kirjoittanut ja koska kennel on nyt siirtynyt pelkästään
itselleni, toisen kasvattajaosapuolen allekirjoitusta ei edes vaadita. Koiranetistä ainakin puuttuu mm joitakin kasvattieni tuloksia.

Itselläni on sellainen tunne että meidän jokaisen pitää enemmänkin huolehtia omista "allekirjoituksistamme" kuin
kolleegan.
Tuula Siimes

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Toihan on nyt tosi jännä. Mun kennelnimelle se näyttää kahta tietoa; on allekirjoittanut ja ei ole allekirjoittanut. Saattaa tosin johtua siitä että aikojen alussa kennelnimellä oli 2 haltijaa, vaihtui mun nimille joskus 2000-luvun alussa.
Eikä kennelnimeäkään näköjään löydy listoilta, hih :)
Joanne S A Vähämaa

Re: uudistunut jalostuskoiranet

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasv ... AKAN&R=166 tää on melko harhaan johtavaa. Tän sivun perusteella äkkinäinen ja tietämätön luulis että MULLA on tän verran kasvatteja. Aikasemmin tuolla luki mitkä oli Pekan kasvatteja, mut nyt ei ole Pekasta enää mitään muuta mainintaa kuin että ei ole kirjoittanut kasvattajasituomusta.
Vastaa Viestiin