tilastosiivous

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Sirpa Pellikka

tilastosiivous

Viesti Kirjoittaja Sirpa Pellikka »

Tilastot jotka olivat jo Kennelliitolle häpeäksi ovat tilastonikkareiden näpeissä. Kenneliitto suorittaa lopultakin terveystilastojensa siivousta ja korjausta jalostustietokannassa. Tämän toimenpiteen käynnistäminen kesti ensimmäisestä huomautuksestani kaksi vuotta, mutta nyt kaikki saavat toivoakseni ainakin oikeaa tilastotietoa rodusta.

Jokaisen valveutuneen kasvattajan tulee seurata kodallaan tapahtuvaa tilastoitia, joten kehoittaisin teitä kaikkia seuraamaan oman "tilastonne" korjailua ja tarvittaerssa kommentoimaan siitä.
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: tilastosiivous

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Kiitokset Sirpa. Teit varmasti paljon töitä, että tuo uudistus onnistui. Se on tarpeellinen, koska tilastot antoivat aivan väärän kuvan vanhempien kasvattajien mielenkiinnosta kasvattejaan kohtaan.

Riitta
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: tilastosiivous

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Itse myös olen ollut Kennelliittoon yhteydessä rotukoodien osalta.
Aikaisemmin Koiranet sisälsi kaksi eri rotukoodia saksanpaimenkoirille, eli
166 saksanpaimenkoira (normaalikarvainen)
166.1 saksanpaimenkoira, pitkäkarvainen
...ja tämä aiheutti sen ongelman, että yhdellä hakemisella ei saanut samaan listaukseen kumpaakin rotumuunnosta yhtäaikaa.

Nyt KoiraNettiin on tehty muutos saksanpaimenkoirien rotukoodien osalta, uudet ovat
166 saksanpaimenkoirat
166.1 saksanpaimenkoira, pitkäkarvainen
166.2 saksanpaimenkoira (normaalikarvainen)
Eli rotukoodilla 166 voi hakea kaikista saksanpaimenkoirista, ja sitten on omat koodit jos haluaa listata vain toisen rotumuunnoksen.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: tilastosiivous

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Laitetan vielä samaan ketjuun Kennelliiton suunnitelma avata KoiraNettiin pentuvälitys.
http://www.kennelliitto.fi/FI/kennellii ... tyksen.htm
Tarkkaan tuosta ei selviä miten homma toimii, mutta jonkinlainen pentulista kuitenkin.
Joanne S A Vähämaa

Re: tilastosiivous

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

Mulle tuli sähköpostilla tieto tuosta pentulistasta ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Tuo on mun mielestä hirveen hyvä juttu :)
Vastaa Viestiin