Pentulista

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Pentulista

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Olisiko järkevää, että pentulista muuttuisi maksulliseksi myös SPL-kasvattajille.
Näin siellä ei roikkuisi sellaisia pentueita, jotka ovat jo aikaa sitten luovutettu tai eivät ainakaan kuulu pentulistalle enää. Mielestäni ei anna rotujärjestöstä hyvää kuvaa, jos kukaan ei huolla rodun pentulistaa. Se on kuitenkin se ensimmäinen käyntikortti uudelle mahdolliselle harrastajalle liitosta.

Riitta
Vesa Hirvioja
Viestit: 276
Liittynyt: 03 Tammi 2008 19:23

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Vesa Hirvioja »

Riitta oikeessa. Huoltoa tarvii.

Asia hoidetaan

M
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Edelleen nuo pentueet tuolla roikkuvat. Voisiko vaikka WEB-tiimi poistaa vanhat ilmoitukset, kun kasvattajat eivät niitä osaa/huomaa/viitsi poistaa.

Pentulistalle voitaisiin määritellä myös pentujen ikä esim 16vk. En tiedä onko vaikea toteuttaa netissä, että poistuisi automaattisesti,kun tuo ikä tulee täyteen.

Riitta Vainiontaus
Vesa Hirvioja
Viestit: 276
Liittynyt: 03 Tammi 2008 19:23

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Vesa Hirvioja »

Riitta

Asia on ilmoitettu asianomaisille kasvattajille ja he lupasivat asian hoitaa.
Pentulistan ohjeissa ei ollut ilmoituksen pitämiselle mitään määrääaikaa.
On minunkin mielestä liian vanhoja ilmoituksia ollakseen pentueilmoituksia.
Asia korjaantuu kohta puolin.

Mälli
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Onkohan nuo pentulista ja jalostusuroslista tehty liian vaikeaksi tavalliselle tallaajalle käytettäväksi. :oops:

Itse olen yrittänyt jalostusuroslistalle saada Ferron kuvan liitettyä. Se ei vaan totaalisesti onnistu koko homma. Ilmeisesti siksi, niin moni pentulistankin ilmoitus on ilman kuvia. Ajattelin myös vähän muokata tuota tietoa jalostusuroslistalla. En osannut sitäkään. :twisted: Onkohan pentulistankin vanhentuneet ilmoitukset sen vuoksi vielä siellä, ettei niitä osaa kaikki sieltä poistaa. Mietiskelen uskallanko itse edes laittaa pentuja listalle, kun olen ensin uhonnut että siellä on aivan liian vanhoja ilmoituksia ja sitten en osaisi itse poistaa omia vanhoja sieltä pois. :shock:
Kyllä kuulkaa on mukava tulla vanhaksi ja todeta, että tekniikka ajaa ohitse ja lujaa vauhtia. :D
Oili Helenius

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Oili Helenius »

Mitenkään pentulistaan ja muuhun liittymättä, minusta tekniikka on kehittynyttä vasta silloin, kun se on onnistuttu tekemään loppukäyttäjälle mahdollisimman helpoksi ja vaivattomaksi käyttää.
Riitta Vainiontaus
Viestit: 234
Liittynyt: 02 Tammi 2008 20:39

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Riitta Vainiontaus »

Kiitokset Kurkisen Markolle nopeasta reagoinnista kirjoitukseeni. Toivottavasti vika ohjelmassa löytyy nopeasti.

Ihan oikeasti helpotti, etten ollut vain niin tyhmä, :oops: vaan ohjelmassa on ihan inhimillinen pikku vika.

Terveisin Riitta
Sonja Lehtinen
Viestit: 140
Liittynyt: 04 Joulu 2007 00:09

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Mä en nyt tiedä näkyykö pentueeni vain itselleni, mutta olen nyt neljän viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisesti klikannut poista listalta, mutta nothing happens :)
Jaana Paavola

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Jaana Paavola »

Sonja, näkyy vain sulle. Tuo on asia jota itse aina vaan ihmettelen, kun omakin pentueeni on näkynyt listalla poiston jälkeen kohta vuoden ja tiedän et näkyy vaan mulle, mutta hassu juttu silti... :roll:
Anu Salminen

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Anu Salminen »

Kuvan lisäys pentulistalle on todella haastavaa. Täytyisi ne sinne saada, mutta ohjeissa lukee kuvan tulee olla netissä. Miksi ihmeessä? Miksei voisi lisätä kuvaa esim. omalta koneelta jos siellä semmosia on. Kaikilla ei ole kotisivuja saati koirankuvia muuuten netissä. Ylläpito voisi ottaa tästä kopin jos mahdollista :)
Anu Salminen

Re: Pentulista

Viesti Kirjoittaja Anu Salminen »

Ei onnistu siltikään :( Olkoot sitten ilmoitus ilman kuvia. Niitä saa sitten sähköpostilla.
Vastaa Viestiin