onko kellään tietoa ?

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
piia salmi

onko kellään tietoa ?

Viesti Kirjoittaja piia salmi »

mielenkiinnosta kyselen mitä vaihtoehtoja on, jos koiralla on mahd. selkäongelma, josta aiheutuu särkyä... varjoainekuvaus ja sitten mahd. leikkaus... jos syy löytyy. Mutta jos varjoainekuvauksessa ei löydy mitään, ja silti koira kipuilee....? onko vaihtoehtona mitä ??
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Lihaksiston ongelmathan on varmasti poissuljettu?
Helene Pekkinen

Viesti Kirjoittaja Helene Pekkinen »

Jos lääkäriltä ei apua löydy ja myös ehkä lääkärihoidon ohessa niin yksi vaihtoehto voisi olla osteopaatti. Omat entiset selkävaivaiset sakemanni ja labukka saivat apua vuosittaiselta muutaman kerran hoitojaksolta osteopaatilla. Aluksi suhtauduin hyvin epäilevästi hoitoon höpönlöpönä, mutta hoitojen tuloksen alkaessa näkyä koirista niin epäilevän mieli muutui.
Martti Nurminen

Viesti Kirjoittaja Martti Nurminen »

Varjoainekuvauksissa ei näy kaikki selän ongelmat (eläinlääkärien mukaan). Pehmytkudosongelmat näkyvät vain magneettikuvauksissa luotettavasti. Näin olen kuullut.

Martti Nurminen
Satu Immonen

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Jos joku ihminen tietää selkäsairauksista niin se on Timo Talvio Etelä-Helsingin eläinlääkäriasemalta. On kyseisestä asiasta ihan tohtorismiehiä! 09-604014 sieltä lähtisin liikkeelle vai oletko jo käynytkin siellä?
Omalla koirallani tuli yhtäkkinen takaosan halvaus ja ekk:lta kehotettiin menemään Timolle (magneettikuvassa eikä varjokuvassa näkynyt mitään) Timo teki neurologisia tutkimuksia ja koiralla oli selkäytimessä ollut veritulppa jostain kumman syystä??? Koira saatiin hoidolla hyvään kuntoon vain pieni takajalkojen jäykkyys jäi. :lol:
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Kuinka vanha koira on? Mun koiralla meni selkä 6-vuotiaana. röntgen-kuvissa ei näkynyt mitään ja muihin kuviin olisi saanut matkustaa 400km. Mulla oli ajatus ettei leikkaamalla koiraa enää täysin terveeks saa, enkä viitsinyt lähteä edes yrittämään. Koira parani lihasrelaksaatilla ja kortisonilla. Se oli niin kipee ettei päässy nousemaan kahta porrasta eikä hyppäämään pienen ojan yli, mutta parani kohtuuhyvään kuntoon. Voi-luokassa ei ole sen jälkeen kisattu korkeiden esteiden takia, muissa lajeissa alemmassa luokassa kyllä ja agilityssäkin. Koira on nyt 9v ja eläkkeellä.
Vastaa Viestiin