6kk paino ja korkeus?

Terveyteen liittyvät aiheet
Marja Havela

liian iso?

Viesti Kirjoittaja Marja Havela »

Meidän Rocky 4 kk. Paino 18,1 kg ja korkeus 50 cm. Onkohan poika kasvanut liian nopsaan?
Mira Pelli

Viesti Kirjoittaja Mira Pelli »

meijän pojulla paino kyllä nousee, mutta korkeuskasvu on hidastunut... nyt (mun hienojen mittausten mukaan :wink: ) 58cm. ikää on nyt aika tasan puol vuotta.

tuleeko noista mustista vähän pienempiä? näin joku mulle kertoi joskus.. mutta miten muilla nämä mustat ovat kasvaneet? onko tullut ihan normi kokoisia? :toktok:

mira
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

mira:
meidän Luke nyt 1 v ja korkeutta n. 62-63 cm eli ihanne mitoissa. Omistaja erittäin tyytyväinen oikeaan korkeuteen 8)
Birgitta Vesa-Lehtinen

Pennun paino

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Meidän Elli, ikä 16 vk, paino n. 8,8 kg, säkä 41 cm :roll:
Salla Tähti

Viesti Kirjoittaja Salla Tähti »

Mira Pelli kirjoitti:tuleeko noista mustista vähän pienempiä? näin joku mulle kertoi joskus.. mutta miten muilla nämä mustat ovat kasvaneet? onko tullut ihan normi kokoisia?
meidän herra ei ihan koko musta ole mutta paljon mustempi kuin muut. ikää viikon päästä vuosi, korkeutta n.67cm ja painoa n.38kg. Se voi olla vaan se värikin mikä hämää näyttämään mustat pienemmiltä. Minusta ainakin tuntuu että kimi on kaikkia pienempi ja että sillä on sellaset tappijalat mutta muiden mielestä on aina korkeempi :roll: ehkä se on vaan se "mamin pikku vauva ei koskaan saa kasvaa isoks pojaks" -syndrooma :oops:

Pieni lisäys vielä... meidän poika on kylläkin musta ruskein merkein joten en ihan tarkalleen noista koko mustista tiedä.
Viimeksi muokannut Salla Tähti, 24 Loka 2006 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miretta Seppälä

Viesti Kirjoittaja Miretta Seppälä »

Väliaikatietoja :D

Narttu reilu 8kk, 60cm ja 29kg (hoikka). Toivottavasti ei enää kasvais :jadi:
Birgitta Johansson

Viesti Kirjoittaja Birgitta Johansson »

Moi!

Pentujen painojen vertailu ei ole sikäli kauhean hedelmällistä, että toivottu kasvunopeus määritellään prosentteina aikuispainosta. Jos haluaa selvittää omalle koiralleen sopivan kasvuvauhdin, tulee ensin arvioida esim. vanhempien perusteella, mikä on koiran odotettavissa oleva aikuispaino, ja lähteä etsimään toivottua kasvuvauhtia sitä kautta.

Uros, joka painaa aikuisena 45 kg on aivan eri kokoluokkaa myös nuorempana kuin pienikokoinen, kevytrakenteinen rotuveljensä, jonka aikuispaino on 28 kg.

Hyviä kasvukäyriä on esitetty esim. saksalaisessa ruokintaa käsittelevässä kirjassa Ehrnährung des Hundes (Meyer-Zentek), sekä suomalaisista julkaisuista ainakin Merja Hellemanin kirjassa "Kotiruokaa vai kuivamuonaa".

Pikaisesti tuosta Meyer-Zentekin kirjan käyrästä katsomalla em. urokset voisivat painaa 5 kk ikäisinä 15 kg ja 24 kg, ja molemmat ovat kasvaneet sopivaa vauhtia.

t. Birgitta
Birgitta Vesa-Lehtinen

Pentujen painon vertailu

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Olen kaiman kanssa samaa mieltä, että painojen vertailu ei ole hedelmällistä, eikä anna osviittaa oman pennun kasvuvauhtiin, mutta hauskaa se silti on - mielikuvitus kun tuppaa laukkaamaan :lol:
Heli Pajala

Viesti Kirjoittaja Heli Pajala »

Kertokaa viisaammat, millä ihmaan konstilla punnitsette nämä lähemmäs 30kg painavat koisut?
En itse ainakaan kykene pitämään tuota ronttia sylissäni niin hiljaa ja liikkumatta, että digivaaka saisi meistä lukeman.. :lol: ja koira ei itse siinä seiso! :?
Marja Lindgren

Viesti Kirjoittaja Marja Lindgren »

ainakin kaikissa eläinlääkäreissä missä itse olen käynyt niin on iso vaaka niin sinne vaan mars ja koira puntarille. ei mua ole ainakaan kukaan viellä ulos heittäny kun oon koiraani käynyt punnitsemassa :D
Harju Sanna

Viesti Kirjoittaja Harju Sanna »

Poika kohta 16kk, n. 40kg ellei enemmänki, säkä yli 70cm :shock: iso siitä sitten tuli :roll: mutta ei tuosta haittaakaan ole, koira "vain kotikoirana."
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

täällä kohta 5kk narttu tytteli ja säkä 53cm ja paino 24kg :shock:

ja minä niin kuvittelin saavani pienen ja siron nartun... noh toivotaan et pysyy sallituissa mitoissa.
Ei kyllä todellakaan näytä noin painavalta...tuomonen rimpularimppakinttu...siis hoikassa kunnossa on.
marika lehtonen

Luppakorva

Viesti Kirjoittaja marika lehtonen »

6kk uros ja korvat ei vielä nousseet? Mahtaako noustakaan? Onko vielä toivoa? Teippaus ohjeita? :roll:
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

en tiiä onko parrain teippaus ohje mut kuitennii...

Mie teippasin silleen et putsasin korvan ja siis eritoten sen kohan mihin sen teipin laitoin ja sit hyvää kaks puolista teippii...toinen puoli teipistä irti ja siihen puolelle mist sen pinnan irti repäsin niin laitoin "lätkä" teippii eli sitä millä jääkiekkomailojen se lapa teipataan ja toinen puoli teipistä irti ja se sit pystysuuntasesti silleen et pitää korvan pystyssä...

Juma miten vaikee selittää mut kuitenkin... tälleen mie sain teipit korvissa pysymään ja korvat pystyyn ;)
Marja Koivunen

Viesti Kirjoittaja Marja Koivunen »

Narttupentu nyt 5,5 kk ja painoa vajaat 19 kg. Erittäin huteralla ja venkoilevalla kotimittauksella korkeutta noin 48-52 cm. :D
Vastaa Viestiin