Karvanlähtö!

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Tiia Pyykkö

Karvanlähtö!

Viesti Kirjoittaja Tiia Pyykkö »

Tsiisas!

Ensimmäinen kunnon karvanlähtö ja nyt kuukauden tiputtanut.
Olen lähestulkoon shokissa ;) tästä hulabaloosta ja mietinkin,
että olisko jotain vinkkejä, millä voisi ikäänkuin nopeuttaa tota
karvan lähtemistä? Pohjavillaharalla olen sukinut vähintään joka
toinen päivä jne.. Turkki näyttää jotenkin kiillottomalta ja vähän
hilseileekin.. normaalia tähän aikaan vuodesta? Auttaisiko pesu?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Itse en pese koiraa ns turhan takia,eli harjaa,karstaa yms kyllä se joskus loppuu... kai..
Jenni Riikonen

Viesti Kirjoittaja Jenni Riikonen »

Hei! Käytän koirallani hevosharjoja :D . Koirakin tuntuu olevan niihin tyytyväinen. Kumisuka on sen lemppariharja. Lisäksi pöllytän karvat pois ns. pölyharjalla ja kiiilottelen turkkia pehmeällä harjalla kumisukaan puhdistellen. Varmaan jokainen koira on keväällä karvanlähdönaikaan vähän sottainen. Itse pesen koiran keväällä ja syksyllä, muuten saa vesihuuhtelu kurasäällä riittää.
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Oman koiran edellinen omistaja kauhistui kun kysyin koiraa hakiessa, että "ootkos koiraa pessy?" Vastas mulle, että "ei sitä tarvi pestä, ei missään nimessä, kurat vaan pois suihkuttelet se on sillä selvä" Ja näin mä oon toiminut, en oo kertaakaan koiraa pessy minkäänmoisilla shamppoilla, vaikka karvanlähtö onkin ollut toisinaan ihan jeesuksenmoista. Oon hyväksi välineeksi huomannu karstan, sillä saa mukavasti sekä päälly, että pohjakarvan mukaan.
Katri Toivainen

Viesti Kirjoittaja Katri Toivainen »

Itse pesen koirani aina karvanlähdön aikaan. Saan irtoamassa olevat ja irtokarvat pois, ja kun vielä föönaan ja kampaan koiran pesun jälkeen, ei karvanlähdöstä ole enää tietoakaan. Eli pesulla saan nopeutettua prosessia :lol: ! Jos vain karstaan, saan karstata päivästä toiseen, ja karvaa vain tippuu vanana koiran perässä :roll: .

-Katri-
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Meillä kans koirat pestään kun karvalähtö pahimmillaan ( eli kun hermot meinaa mennä siihen ainaiseen imuroimiseen, mistä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä), ja siihen pesuun karvanlähtö yleensä sitten loppuukin.

T sirpa
Vastaa Viestiin