Koko selän kuvaukset ynnä muuta

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
eija oikarainen

Koko selän kuvaukset ynnä muuta

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Jaahaa, taas sitä huomas hölmöytensä. ..

Minulle eräs ihminen kertoi, että eivätg nuo lonkka ja kyynärkuvat kerro koko totuutta, vaan koira olisi hyvä kuvauttaa koko selän osalta: selkä, polvi- ja olkaniveltenkin. Näin saadaan todellisempi kuva koiran terveydestä kuin pelkillä kyynär- ja lonkkakuvauksilla.

Mitä mieltä asiasta?

Minä hölmönä vein koirani kuvauksiin eilen ja kuvautin vain lonkat ja kyynöäreet, kun olisin, jos olisin tiennyt, voinut kuvauttaa myös koko selän ja muut.

Miten muut, oletteko törmänneet tai kuulleet ko. asiasta? Ja miten on rekisteröinnit ja merkinnät?

kylläpä harmittaa...

t. Eija
Saana Moilanen

Viesti Kirjoittaja Saana Moilanen »

Koiranhan voi kuvauttaa vaikka kirsusta hännänpäähän, jos tahtoo. Näin teki eräs tuttuni, kun halusi saada takeet terveluustoisesta koirasta edellisen kuoltua lantionikaman epämuodostuman vuoksi.

Tottakai saadaan laajempi kuva koiran luuston terveydestä kuvaamalla se läpikotaisin. Omaltani kuvautin lonkkien ja kyynärien lisäksi selän sekä polvet. Viimeisenä mainituista ei tule virallista arviota, mutta eläinlääkäri kyllä näkee kuvista, onko luustossa jotain huomautettavaa.

Eikähän tuo monissa paikoissa selänkään kuvauttaminen maltaita maksa yksikseen, eli senhän voi tehdä vaikka myöhemmin erikseen lonkkakuvauksen jälkeen, jos haluaa lisää faktoja.
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Minkä verran suunnilleen maksaa kuvauttaa lonkat, kyynäreet, selkä, sekä polvet. Mielenkiinnolla vain kyselen.
Itse olen ajatellut kuvauttaa edellä mainitut mahd. tulevalta spk:lta.
Saana Moilanen

Viesti Kirjoittaja Saana Moilanen »

Kristiina Salonen kirjoitti:Minkä verran suunnilleen maksaa kuvauttaa lonkat, kyynäreet, selkä, sekä polvet. Mielenkiinnolla vain kyselen.
Itse olen ajatellut kuvauttaa edellä mainitut mahd. tulevalta spk:lta.
Hyvä, kannattaa!

Hintahan riippuu aivan eläinlääkäristä, yksityinen vai kaupungin jne. Kimppakuvausta kannattaa aina kokeilla, jos samalla paikkakunnalla sattuisi koirakerhoissa tai -yhdistyksissä olemaan järjestymässä. Minä kuvautin koirani yksityisellä, hintaa tuli vajaa 170 euroa (ei siis kimppakuvaus).

Lonkka- ja kyynärkuvien kanssa polvikuvat olivat melkein puolet halvemmat kuin jos polvet olisi kuvannut toisella kerralla.
Hintahaitari on eri paikkakunnilla melkomoinen, sitä tuli kerran täällä palstallakin ihan omalla topicilla hämmästeltyä.
carita servin

Viesti Kirjoittaja carita servin »

Hei,
itse olen kuvauttanut kaikki koirani kokonaisuudessaan. Hinta riippuu tosiaan eläinlääkäristä, koirien määrästä. Mutta mielestäni se on vaivan arvoinen, parasta tietysti tehdä samalla kun ottaa välikuvat tai viralliset kuvat, ja silloin kustannus ei ole pari kymppiä koiralta lisää normaaliin verrattuna.
Hanna Keskinen

Viesti Kirjoittaja Hanna Keskinen »

Itse kuvautin viime kesänä nuoremmalta viralliset lonkat ja kyynärät, sekä vanhemmalta epäviralliset lonkat, kyynärät sekä muutama selkäkuva. Kyllä tosiaankin kannatti; koiralla todettiin spondyloosimuutoksia selässä, joten agility tuli lopettaa. Muutama viikko sitten koira kuvattiin uudestaan (eli n. 1v edellisestä) ja lisää luupiikkejä oli tullut. Vielä pitäisi kuvauttaa nuoremman selkä.

Hintahan vaihtelee todella paljon. Esim. omalla kohdallani pelkät lonkat maksoivat aikoinaan n. 50€ kun taas toisella kertaa 6 kpl kuvia n. 140€.
eija oikarainen

hinnat

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Laitoin jokunen aika sitten parin eläinlääkäriaseman tietoja pääkaupunkisuedulta.

eli lonkat ja kyynäreet Mevetissä koko paketti 137euroa
Sama Apexissa 135 kuvaus ja sen lisäksi noin 30-40 euroa nukuttamisesta koiran painon mukaan määräytyen.
Lisäksi jos otattaa samalla kertaa selän kuvat, tulee Mevetissä lisähintaa 59 euroa.

t. Eija
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Lemmikkipalstan lemmikkitreffit osiossa,oli porukan keräämisestä kuvauksiin.

Enemmän porukkaa,vähemmän hintaa,ilmeisen moni on menossa jolloin hinta voi pompsahtaa huomattavasti alaspäin.
Vastaa Viestiin