Miten kasvanut?

Terveyteen liittyvät aiheet
Janina Vesala

Miten kasvanut?

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Miten on teidän narttupentunne kasvanut ja kehittynyt? Olisi kiva vertailla, koska tämä on ensimmäinen saksan tyttöni :P
Tara täytti eilen 3 kk ja painoa oli 12,9 kg ja 44 cm. Korvat ovat olleet pystyssä jo muutaman viikon. Karva on vaihtunut selästä ja osittain hännästä. Kyljissä sekaisin pentu-ja aikuiskarvaa. Alahampaita heiluu muutama, mutta ei ole vielä yhtään irronnut. Sisäsiisti on ollut jo jonkin aikaa. Olisi kiva vaihtaa pentujen kuulumisia :D


Janina
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Meillä oli 3 kk synttärit sunnuntaina, silloin paino 12.1 kg. Pentukarvan vaihto samassa vaiheessa, eli hännästä ja selästä vaihtunut. Korvat oli pystyssä alle 9 viikkoisena. Säkä pitää vielä mitata :) Hampaat on kaikki suussa ja omat. Sisäsiisti osittain, eli työpäivien aikana ei tietenkään, eikä öisin.
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Onko se narttu myös? Maanantaina kävin ilmoittamassa meidät tokoon. Samassa ryhmässä on 6 muuta pentua. Ilmoitelkaa kehityksistä ym. :P

Mistä päin olet pentusi ostanut? Onko syntynyt 1.5.2005?? Tuli tosta vain mieleen kun sanoit että sunnuntaina vietitte 3kk synttäreitä, sama täällä :)
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Pikku moka tuli, meillähän ei siis ollut 3 kk synttärit, vaan 12 vk synttärit :) 8. päivä tulee vasta kolme kuukautta täyteen, ja narttu koira on kyseessä.
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

No sullapa on sitten isompi narttu kuin mulla :) huomenna tulee 14 vk ja painoa oli nyt 13,2 kg :)
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Ikää 14 vk 4pv...painoa 14,7kg. Mites Anne teillä? :)
Pentukarva melkein kokonaan vaihtunut, hampaat kaikki vielä paikallaan.
Hanna Nieminen

Miten kasvanut?

Viesti Kirjoittaja Hanna Nieminen »

Heips, ihan uutena tänne kirjottelen, lueskellu olen kyllä pari vuotta, mut nyt vasta uskallaudun kirjottelemaanki, ku ajankohtanen aihe.

Mulla on narttupentu, joka täyttää huomen 13 vk ja painoa on kertyny jo 14,5 kg eli aika paljon... vähän liian nopeaa kasvanu, mut nyt alkanu onneksi tasaantuun, lihava ei kuiten oo, vaan oikein hoikka tyttö. Pentukarvaa ei ole lähteny ku vaan vähän hännästä.
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Hanna: Mitä ruokaa annat pennulle?
Meillä tara on nyt 15 vk, ja painoa on 14,7kg ja säkä n.47cm. Pentukarva melkein kokonaan vaihtunut. Ensimmäinen hammas irtosi eilen :P Sais kyllä ne muutkin hampaat lähteä jo :roll:

Mitenkäs teillä muuten otetaan toiset koirat vastaan? Eli kun kävelyllä törmätte toiseen koiraan,miten suhtautuu siihen?
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Meillä nyt 14 viikkoa, 13,6 kiloa ja uskomattoman epäluotettava säkäkorkeus 47 cm. Meillä penska menis mielellään morjenstamaan jokaista vastaantulijaa, koiria ja ihmisiä. :) Sillon kun on kumpikin koira mukana, ei vastaantulijoita ole, ne vaihaa toiselle puolella tietä :?
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

No kertokaapas hyvät ihmiset...Mitä minun kannattaisi ruveta tekemään, kun aina kun tulee yksittäinen koira vastaan,tulee jumalaton räyhääminen taralta. Tottiskentällä ollaan ihan asiallisesti, mutta aina kun vain yksi koira on näkyvissä, niin mieletön meteli tulee. Miten minun kannattaisi ruveta tätä karsimaan pois?

Huomenna Tara 17 viikkoa. Painoa 17,3kg ja säkä n. 51cm. Hampaita irronnut jo aika monta. Mites muilla?
Viimeksi muokannut Janina Vesala, 27 Elo 2005 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Yritä kiinnittää pennun huomio itseesi jo ennen ohitustilannetta. Mä en pennun kanssa mee tervehtimään muita koiria tai ihmisiä sillon kun ollaan remmissä. Tosin tästä on välillä vähän vaikeeta pitää kiinni, kun ihmiset tuppaa välillä väkisin pentua moikkaaman. Ja vanhemman koiran kanssahan meillä on ohitusongelmia. Ei rähjää, vaan tuijottaa ja joka koira pitäis päästä nuuskimaan. Vielä kun keksis, millä sen huomion saa kiinnittyyn minuun ohitustilanteessa :D
Hanna Nieminen

Viesti Kirjoittaja Hanna Nieminen »

Janina: Syötän Nutra Nuggetsin aikusen koiran ruokaa kasvattajan ohjeiden mukaan, pienempänä söi kaksi ateriaa päivässä riisi-makaroni-jauheliha mössöä, mut kasvo niin nopeaa et se jätettiin pois ja siirryttiin pelkkään kuivamuonaan, kasvu on nyt hidastunu, ku 12 vk:sena paino 13,8 kg niin nyt 13 vk painaa 14,5 kg, joten vaan 700 g tullu lisää. Ens viikon tiistaina punnitten taas ja näkee et miten on tullu lisää, ku sais sen et 1 kg per viikko. Olen lisänny nyt parina päivänä kuivamuonan sekaan riisiä, et tulis vielä laimeampaa. Oikea etujalka näyttää et vähän ois ulospäin, toisaalta oon niin neuroottinen niitten jalkojen kans et saatan nähä omiani.

Koirien ohituksesta lenkillä:

Meillä kanssa haukutaan kaikki vastaatulevat koirat, ku Ira selvästi pelkää niitä, mut makkaran avulla olen yrittäny ja aika hyvin välillä onnistunukkin kiinnittämään huomion itseeni ja joko ollaan menty näin ohi tai sitten seisty ojassa ja syöty makkaraa. Aika vähän tulee onneksi lenkillä vastaan muita, käyn vissiin aina eri aikaan ku muut tai sitten täällä ei muut käytä koiriaan ku mä :roll:

Eilen käytiin match showssa kattelemassa toisia koiria, joita oliki siellä toooosi paljon, varmaan kaikki Rovaniemen koirat oli kerääntyneet sinne . Ira oli ensin ihan ihmeissään ja haukku kaikkia, mut vähän ajan kuluttua vissiin tajus et turhaa tässä on rähistä, ku ei ne tule luokse ja otti ihan lunkisti vaikka käveltiin ja istuskeltiin toisten koirien seassa.
Satu Juntunen

Viesti Kirjoittaja Satu Juntunen »

meillä typy oppi "nameilla" ohi muista. :shock: ensin annoin heti ku ite huomasin ja uuestaan ennen kohtaamista ja pikkuhiljaa siitä tarvittaessa pidin vain kädessä, en aina antanut. huomio pysy kädessä aikast hyvin! :D pitihän sitä palkita välillä. siitä se rupes menemään ohi ja jätin namit pois. kulkee edelleen hyvin, typy 10kk.. tosin välillä pitää kokeilla jos vois livistää.. :taistelu:
Toni Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Toni Lehtinen »

Meidän Iita oli 12 viikkosena 12,4 kg ja säkä oli n. 43cm.
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Tara nyt lauantaina 5kk(nyt 21vk) ja painoa on nyt 20,8kg. Säkä on siinä 55cm paikkeilla. 2 kulmahammasta jo lähtenyt ja 2 heiluu. Muut hampaat ovat melkein kaikki vaihtunut. Mitenkäs muilla?
Vastaa Viestiin