Vakutuksista

Terveyteen liittyvät aiheet
Noora Koivistoinen

Viesti Kirjoittaja Noora Koivistoinen »

Tapiola :tsemp:
Seija Rinne

Tapiola: kuvista?

Viesti Kirjoittaja Seija Rinne »

tiia suomalainen kirjoitti:Tapiolan vakuutus myös nykyisellä pennulla, ja pelkistä röntgenkuvista tuli niin paljon takaisin että taidan olla jo plussan puolella. Aina ovat mukisematta maksaneet ja yleensä parissa viikossa rahat tilillä.
Siis röntgenkuvista takaisin? Siis niinkuin lonkka- yms. kuvista?
Mulla on Tapiolan vakuutus ja olen ollut tyytyväinen mm. pkl:n suorakorvaukseen, jolloin olen lääkärissä maksanut vain sen omavastuun. Meillä kun tuntui vielä tuohon viime talveen asti olevan lähes "kanta-asiakkuus" eläinlääkäriin. Sen verran kova touhottaja se meijän musukka.
Mut saisinks mä siis jotain takaisin esim. lonkkakuvista? (tai voishan sitä joskus lukee ne vakuutusehdotkin, mutta....)
Leena Honkanen

Viesti Kirjoittaja Leena Honkanen »

Minun käsitykseni mukaan jos lonkkakuvat on otettu jonkin sairauden tutkimiseksi, silloin saa korvaukset. Mutta jos on vain "peruslonkkakuvaus", pelkästään tässä normaalissa tiedonkeruutarkoituksessa, ei se ole sairauden tutkimista, eikä näin ollen tipu korvauksiakaan. Näin minä olen ymmärtänyt...
tiia nieminen

Viesti Kirjoittaja tiia nieminen »

Mä sain koiran röntgenkuvista rahat takaisin koska ne kuvattiin "terveydellisistä syistä". Tavallisia lonkka-/kyynäräkuvia ei taida mikään vakuutus korvata.

Terveisin,
Tiia ja Jedi
Viimeksi muokannut tiia nieminen, 01 Syys 2006 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiina Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Tiina Hämäläinen »

Normaaleista virallisista lonkka- ja kyynärkuvista tai edes omistajan mielenrauhan vuoksi otetuista välikuvista ei vakuutusyhtiöiltä saa korvausta. Ne eivät ole suoraan sairauden hoidon/tutkimisen takia otettavia kuvia, joten eivät kuulu korvauksen piiriin.

Normaaleista rokotuksistakaan ei saa vakuutuskorvauksia.
Suvi Saraniemi

Viesti Kirjoittaja Suvi Saraniemi »

Tapiolassa on vakuutus koiralla. If:stä oltaisiin tarjous kysytty, mutta kun ei ole siellä muita vakuutuksia niin ei onnistunut koiravakuutuksen saaminen.
Elina Ruha

Viesti Kirjoittaja Elina Ruha »

Meillä on aika kattava ja edullinen vakuutus pohjantähdessä. Tosin ei ole vielä tarvinnut hakea korvauksia mistään mutta kuulemma homma toimii.
Sanna Varpula

Viesti Kirjoittaja Sanna Varpula »

Hei Elina!

Mulla oli myös vakuutukset samassa yhtiössä aluksi, mutta kun sain "takkiini" 400€, vaihdoin yhtiötä. :evil:

Koiranpojalta katkes tapaturmaisesti kulmahammas, joka jouduttiin poistamaan. Ko. yhtiö korvaa SAIRAUDEN takia tehdyt hampaanpoistot, ei tapaturmia. :kiukku:

Herää kysymys: Miksiköhän olen koiralleni vakuutuksen hankkinut? :unille:

Nykyisin Tapiolan asiakas.
Anniina Mäkelä

Viesti Kirjoittaja Anniina Mäkelä »

Terve Sanna!

Onpas outoa, ettei korvannut tapaturmaa?! Yleensähän ne eivät korvaa synnynnäisiä vikoja tai tuommoisia.

Itse sain juuri panostiitin takia rahaa vakuutuksista takaisin If:stä. If korvasi myös kuvausmaksut, sillä koira kuvattiin sairauden tutkimiseksi (ja samalla otettiin selkä, ja lonkkakuvat, mitä ei oltaisi muuten otettu ellen olisi välttämättä halunnut). Toiminta oli nopeaa ja olen ollut siis tyytyväinen. If korvaa myös lonkkaviasta aiheutuvat kulut. Mielestäni esimerkiksi yläpurennasta johtuvat hammaspoistot tai muita hammasvikoja se ei korvaa..
Ira Järvinen

Viesti Kirjoittaja Ira Järvinen »

TAPIOLA!
Ja jos teillä on vakituinen eläinlääkäriasema niin aina voi (ainakin kysyä) vähän sumplia sitä tekstiä mitä vakuutusyhtiöön laittaa ja esim. jos kaksi koiraa ja molemmat jostain syystä samaan aikaan lääkärikäynnillä voi hoidot yhdistää, ei tule kuin yksi poliklinikkamaksu ym. :winkwink:
Elina Ruha

Viesti Kirjoittaja Elina Ruha »

Heippa Sanna!

Siis pohjantähti ei korvannut tota tapaturmaa? :shock:

Aika outo juttu.. Mutta hyvä kun varotit niin osaa olla hieman varuillaan jos jotain tulee.

Meillä toi vakuutuus toimii näiden osalta (tai ainakin pitäisi):

- Eläimen kuolema
- Eläimen hoitokulut
- Eläimen tapaturma

sekä vastuuvakutuus jos koira puree jotain ihmistä.

Kuulemma kohtutulehduksen ainakin korvaavat (kysyi jo etukäteen :lol: )
Katri Kallionpää

Viesti Kirjoittaja Katri Kallionpää »

Meille on tulossa saksanpaimenkoiran pentu ja puntaroidaan kovasti näitä vakuutusasioita. Eli ottaako ylipäätään vakuutusta (eli onko se todennäköisimmin "kannattavaa"), ja jos kyllä, niin mistä yhtiöstä. Onko täällä ketään, kuka ei olisi vakuuttanut koiraansa?
Olisin myös kiinnostunut kuulemaan, millaisia eläinlääkärilaskuja teille on tullut ja mikä ne on aiheuttanut?

Taidan kyllä kallistua pennun vakuuttamaan, niin voi olla vähän varmemmin mielin..
Eija Peltonen

Viesti Kirjoittaja Eija Peltonen »

Meidän edellisellä sakulla ei ollut vakuutusta, koira eli reilu 12-vuotiaaksi ja oli varsin terve yksilö. Kerran oli hotspot, joka äityi niin, että se lopulta piti leikata>>kustannukset kaikkiaan vähän vajaa 1000mk ja kerran oli tapaturmainen haava toisessa etujalassa (jänne ja lihas hieman vaurioitunut)>operoinnin kustannukset muistaakseni noin 700mk. Lisäksi koiralle tuli nisäkasvaimia 10- vuotiaana ja päädyttiin leikkauttamaan ne pois; koira steriloitiin samalla; loppusummaa en muista mutta ehkä siinä 2000mk:n kieppeille mentiin.

Nykyisellä sakullamme (2v) on vakuutukset Tapiolassa ja ollaan jo saatu reilun puolen vuoden vakuutusmaksut takaisin, kun koiralla meni puutikku polkuanturaan ja jouduttiin leikkaamaan auki koko antura tikun pois saamiseksi.

Että puolensa ja puolensa tässäkin asiassa. Kyllähän se vakuutus sellainen turva on, kun ei koskaan tiedä, mitä näiden nelijalkaisten kanssa sattuu. Toisaalta vakuutusmaksut on kyllä aika korkeita; mutta niin saattaa olla ne eläinlääkärikulutkin..

Tapiolan palveluihin olen ollut tyytyväinen; erityisesti suoraveloitussysteemi on erinomainen> ei tarvitse itse puljata papereiden kanssa, kun paperit faksataan Tapiolaan klinikalta suoraan ja koiran omistaja maksaa vain omavastuun klinikalle ja klinikka perii loput Tapiolalta.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Meillä kans Tapiolassa. Tähän mennessä koiravakuutus ei ole korvannut yhtään mitään! Kaikki onnettomuudet on korvattu kotivakuutuksen puolelta, mm. särkyneitä silmälaseja ym.
Tapiola ei korvannut kun koirani puri kaverin koiraa, muut vakuutusyhtiöt korvaavat. Kaveri sai takaisin omasta vakuutuksestaan minun maksamani lääkärireissun, jota Tapiola ei suostunut korvaamaan. Eli riippuu suuresti tapauksesta mitä korvaa ja mitä ei, ja sanavalinnoissa kannattaa olla todella tarkkana.

T sirpa
Sanna Harju

Viesti Kirjoittaja Sanna Harju »

Sanna Varpula kirjoitti:Hei Elina!

Mulla oli myös vakuutukset samassa yhtiössä aluksi, mutta kun sain "takkiini" 400€, vaihdoin yhtiötä. :evil:

Koiranpojalta katkes tapaturmaisesti kulmahammas, joka jouduttiin poistamaan. Ko. yhtiö korvaa SAIRAUDEN takia tehdyt hampaanpoistot, ei tapaturmia. :kiukku:

Herää kysymys: Miksiköhän olen koiralleni vakuutuksen hankkinut? :unille:

Nykyisin Tapiolan asiakas.

Jännää sinänsä, kun yleensä tilanne on toisin päin :shock: Siis tapaturmasta aiheutunut hampaan poisto korvataan, sairaudesta aiheutuvaa ei.

Meidän koiralta jouduttiin poistamaan takimmainen hammas juuren syöpymän takia (päälle päin terve hammas). Kuluja ei korvattu, koska ennalta ehkäisevä tai sairauden vuoksi tehtävä hammashoito ei kuulu korvattaviin. JOS kyseessä olisi ollut tapaturman aiheuttama hammasvaurio, korvaus olisi maksettu....
Vastaa Viestiin