kynsien leikkuu

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
petri halttunen

kynsien leikkuu

Viesti Kirjoittaja petri halttunen »

spn 2kk. miten usein kynnet leikataan ja mikä on paras asento, jotta se sujuu sutjakkaasti. paljonko kerralla voi leikata, ettei leikkaa liikaa ja aiheuta suotta kipua.
Tiina Kangas

Viesti Kirjoittaja Tiina Kangas »

Moips ,meillä kynnet leikataan kynnet vähintään kolmen vkon välein tyty kyl jo vanhempi,leikkaan ne siten at koira makaa kyljellään ja että näen kynnen alle,,tohon en osaa sanoa kuinka paljon voi leikata itse kun leikkaan usein niin vain kärjen eläinlääkäri kyl kertoo jos muistaa kysyä. Itsekseni loen alusta saakka leikannut eikä tarvitse kenenkään pitää koiraa aloillaan. mukavia kynsien leikkuu hetkiä..
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Meillä leikataan kynnet pennun maatessa sylissäni. Alussa rimpuili ja vinkui, vaikka en edes ehtinyt leikata, mutta sitten kun otin pienenpieniä nakin palasia leikkaukseen mukaan, rupesi riuhtominen loppumaan. Muutamia kertoja käytin nakkia/lauantaimakkaraa ja annoin joka kynnen jälkeen namia. Nykyään makaa rentona ja liikkumatta selällään edessäni, eikä ole minkäänlaisia ongelmia niitä leikatessa. Olen ottanut päivän, jona hoidan kynnet/korvat ym. elikkä kerran viikossa nuo kynnet leikkaan. Otan aivan vähän kynnen päästä, koska pysyvät kuitenkin lyhyinä, kun näin usein leikkaan. Ei tarviste kuin muutama milli kerralla niin pysyvät hyvinä(kun leikkaa kerran viikossa) Tara on nyt siis 15vk :lol:

ottaakohan tuosta ees mitään selvää :D
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Mä leikkaan koiran maatessa sohvalla kyljellään. Nykyään leikataan välillä jo ilman makupaloja ja kehujen kanssa. Väkisin en ole koskaan leikannut, oli pakko opetella toi sohvalla makuu, kun jouduttiin tassusidettä tekeen. Sitä kun ei millään ilveellä olisi yksin saanut rimpuilevalle pennulle laitettua. Onneksi näin, sujuuhan kynsienleikkuu nykyään tosi mallikkaasti.
Vastaa Viestiin