Mitä kaikkea nivelvaivoihin annetaan

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Tuija Lehtinen

Mitä kaikkea nivelvaivoihin annetaan

Viesti Kirjoittaja Tuija Lehtinen »

Selasin tuossa keskusteluja ja alkoi kiinnostaa mitä kaikkea koirille annetaan nivelvaivoihin. Itse annan 11,5 vuotiaalle Bisse- tytölle Lyproflex'ä ja Cartivet MSM+.
Bissellä todettiin 10 vuotiaana toisessa olkavarressa nivelrikko. Lääkärin määräämistä piikeistä en huomannut apua. Välillä jo tuumasin että näistäkään ei ole apua, mutta kun kuuri loppui hidastui koirakin jo parissa päivässä että eikun lisää. Meillä koira jaksaa edelleen ihan hyvin 6 km maastolenkit, tahti on tosin sama kuin minulla. Itse taidan yrittää toppuutella koiran vauhtia kun en antaisi lasten heitellä keppejä ym. nopea tempoista juoksemista.

Kertokaa mistä on ollut apua ja mistä ei.
eeva linnala

tästä kirjoiteltiin äskettäin

Viesti Kirjoittaja eeva linnala »

Selaa palstaa hieman taaksepäin, oli keskustelua ja onnistumisia Rimadyl-lääkkeen käytöstä. En tiedä, kun en ole lääkäri, kannattaisiko lääkkeitä antaa "varmuuden vuoksi", mutta omaksi uskonvahvistukseni annan samanikäiselle, terveelle isolle urokselleni yhden Kartivetin päivittäin.
yst.terv. eeva
Hietamäki Raija

Viesti Kirjoittaja Hietamäki Raija »

Minun mielestänä jos koiralla ei ole selviä kipuja,sille ei tarvitse antaa mitään lääkettä varmuuden vuoksi.Kaikkiin tulehduskipulääkkeisiin liittyy vatsahaavan riski,niin ihmisillä kuin eläimillä.Minun vanha koirani söi kipuihin Rimadyl tab.ja sai samalla vatsaa suojaavaa pektiiniä sisältävää Teho Bactia.Nyt kun kipuja ei tällä hetkellä ole,aloitin myös Cartivet +MSM antamisen.Aika näyttää...?? :| Keppien heitto ei todellakaan ole hyväksi nivelrikko potilaalle jolla on jo ikääkin.Tsemppiä
Hietamäki Raija

Viesti Kirjoittaja Hietamäki Raija »

Unohdin sanoa että Cartivet ei ole lääke,vaan lisäravinto joka hoitaa niveliä.Sitä saa el.lääkäri as. ja eläin kaupoista :idea:
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Olen hakenut neuvoja 8 vuotiaan Rinon vaivaan. Onkohan vika selässä vai taka jalassa. On ollut kesään asti hyvässä kunnossa paitsi ruoka-allergia. Se on saatu kuntoon vaihtamalla nappulat Yrjölän puuroon ja lihaan ym. mutta nyt ei jalka kestä oikeastaan mitään liikuntaa! Heti ontuu ja ei meinaa päästä ylös kun on vähän aikaa maannut ulkoa tulon jälkeen.
On kotikoira ja meidän lemmikki; enää ei tahdo uskaltaa ottaa mukaan omalle muutaman kilometrin lenkille; kun sen jälkeen on vaikeaa päästä ylös. Kun sen takajalan tassua kokeilee vetäsee pois muita saa "vääntää" kuinka haluaa.
Onko Rimadyl-lääke mitä? Aion viedä eläinlääkärille apua saamaan!
Eija Savolainen

Viesti Kirjoittaja Eija Savolainen »

Rimadyl on koirille tarkoitettu tulehduskipulääke. Annan koirilleni sitä tarvittaessa. Joskus olen joutunut syöttämään kuuriluonteisesti (pienien tapaturmien jälkeen).
Jatkuvasti syötän hainrusto-vihersimpukkaa (luontaistuote).
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Tämä Rimadyl on reseptilääke vai kuinka? Kiitos neuvosta! Nyt vain luontaistuotekauppaan. olis hyvä kun sais koiran kuntoon, kun mielellän pitäis sen vielä ainakin 5 vuotta.
Koira kun on ihmisen paras ystävä ja erikoisesti saksanpaimenkoira!
Eija Savolainen

Viesti Kirjoittaja Eija Savolainen »

Rimadyl on reseptilääke.
Tiina Kinnunen

Viesti Kirjoittaja Tiina Kinnunen »

Meillä sake syö rasvahappoja, Cartivet MSM+-lisää ja sit vajaan vuoden välein
käydään otattamassa Cartrophen -pistokset eläinlääkärillä!

Kaikkein eniten on apua ollu tuosta Cartrophenista.
Jos laitat googleen tuon, saat lisätietoa ja eläinlääkäreiltä varmaan myös!
Suosittelen :wink:
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Onko kenenkään koira allerginen hainrusto-vihersimpukalle , kun aloin syöttämään sitä koiralla on alkanut taas korvat jonkin verran kutista ja likaantua. Noin kolme kuukautta sitten tehtiin täysremontti sen ruuassa ja korvat on olleet hyvät! Mutta nyt tuntus oireilevan, voisko johtua tuosta? Onko Cartivet MSM kuinka testattu? On hankalaa tämä allergia ei vielä ole paha, mutta en halua uutta kierrettä korviin!
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Autio Pirjo kirjoitti:Onko kenenkään koira allerginen hainrusto-vihersimpukalle , kun aloin syöttämään sitä koiralla on alkanut taas korvat jonkin verran kutista ja likaantua.
Tietenkin koira voi reagoida kaikkeen, jos sillä on yliherkkyystaipumusta.

On todella koirakohtaista mikä tuote parhaiten auttaa koiran vaivoihin. Eläinlääkärini antoi sellaisen suosituksen että parhaan tuloksen saa tämän vihersimpukan suhteen, jos aloitetaan kipulääkityksellä ja vihersimpukalla yhdessä (se voimistaa kipulääkkeen tehoa jolloin kipulääkettä tarvitaan vähemmän), ja sitten jatketaan tämän vihersimpukan kanssa ilman kipulääkettä. Muistaakseni 10 vrk tupla-annos ja siitä siirtyminen ylläpitoannokseen. Kyseessä siis oli vihersimpukkakapselit ilman tuota hainrustoa.

Huom, tämä on oman eläinlääkärini ohje joten tarkista aina omalta eläinlääkäriltäsi annostukset.
Hanna Keskinen

Viesti Kirjoittaja Hanna Keskinen »

Itse olen syöttänyt kuureittain selkävaivaiselle koiralleni Forti-flexiä ja lisäksi molemmille koirille biotin-plussaa.
Sirpa Koivumäki

Viesti Kirjoittaja Sirpa Koivumäki »

Dobberillani on kokeiltu monia nivelvalmisteita huonoin tuloksin.
Ilman Rimadyliä ei pärjännyt ennen lainkaan. Nyt koira on saanut kolmisen viikkoa MSM-jauhetta n. teelusikallisen kolme kertaa päivässä. Lisäksi saa BioSynovia. MSM:n antamisen jälkeen ei ole tarvinnut särkylääkettä eikä koira ole enää niin jäykkä ylös noustessa yms. Meille siitä on ainakin ollut todella paljon apua. Kannattaa kokeilla!
Vastaa Viestiin