DLE- Nenän voimakas kuivuminen

Terveyteen liittyvät aiheet
Hanna Lind

Viesti Kirjoittaja Hanna Lind »

Jep.. Karseeta katseltavaa.
Tietoa tuntuu olevan jonkun verran netissä, hyvä niin ..harmi et suurin osa on englanniksi.. onneksi kuitenkaan esim. ranskaksi.
Lähdehhän sie lenkille, meillä rupinokka rasvataan kohta... :katoo:
Minna Nuotio

Viesti Kirjoittaja Minna Nuotio »

Heh, heh,
teilläkin päin taidetaan vihata nenänrasvaushetkeä :D

Oona pitää silloin aina silmänsä tiukasti kiinni ja hampaat irvessä. Irvistys ei kuitenkaan ole mikään uhkaus, vaan kuvastaa sitä hirvittävää inhon määrää, mitä Oona tuntee rasvausta kohtaan.

Mutta ajattelin vielä mainita yhden esimerkin e-vitamiinista, minkä olen onnistunut löytämään. DLE:n hoitoonhan suositellaan seuraavia annostuksia kuten esim. 400-800 IU 2x/vrk tai toisen ohjeen mukaan vain kerran päivässä. Siinä e-vitskussa, minkä minä olen löytänyt on 590 IU eli 400 mg e-vitamiinia yhdessä kapselissa. Yleensä e-vitamiinituotteissa on n. 10 mg. Eli tätä minä käytän: http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd ... inf?p=1997
Minä olen löytänyt tuota ainakin Sokoksen luontaistuoteosaltolta ja Luontaistuotekauppa Ikivihreästä. Hinta on muuten ainakin kutakuinkin sama kuin tuossa nettikaupassa.

Koska e-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, voi sen käytössä olla syytä pitää taukoa. Esim. kaksi kuukautta putkeen ja sitten breikki. Täytyy tosin todeta, että itse on ole onnistunut bongaamaan tällaista ohjetta vielä, mutta tutkailen omalta osaltani asiaa, kunhan taas ehdin. Oonalle olen antanut oireiden vaikeuden mukaan joko 2 kapselia tai yhden kapselin päivässä, breikkiä emme ole pitäneet, vaan toivon/uskon, että Oonalle syytämäni rasvahappovalmisteet pitävät homman balanssissa.

Rasvahappoja Oona muuten saa n. 3000 mg päivässä.
Hanna Lind

Viesti Kirjoittaja Hanna Lind »

Meillä kanssa suorastaan RAKASTETAAN sitä nenän rasvaamista. Koira tulee seiniä pitkin luokseni silkasta kuuliaisuudesta.. :vihellys: Ja sitten se istuu muina miehinä.. ja kun saa luvan häipyy alle sekunnissa..

Tänks.. tutkailen tuota E- vitamiini hommaa. Rasvahapothan varmaan auttaisivat tuohon turkinkin elottomuuteen. :harhar:
Vastaa Viestiin