Kastraatio (piilokivekset)

Terveyteen liittyvät aiheet
Mira Pelli

Viesti Kirjoittaja Mira Pelli »

edellisen kirjoittajan kysymyksiin haluaisin vielä lisätä hintatiedustelua näille puolipallisille?

että missä päin suomea kävitte ja paljon kustansi? tottakai on yksilöllistä, mutta noin suurinpiirtein...

mira
kati laikko

Viesti Kirjoittaja kati laikko »

mulla on kotona 3 vuotias uros jolle tehtiin puoli kastraatio joulukuussa. Eli ulkoinen kives poistettiin, sillä eläinlääkäri ei viitsinyt alkaa aukoa koiraa enenpää kun piilokives ei löytynyt vatsaontelosta.piilokives löytyy nivusonteloista(ultraus).Ennen leikkausta lääkäri sanoi et, jos kives ei ole vatsaontelossa se on nivusonteloissa,mut silti ei poistanut sitä.Nyt on leikkauksesta kulunut kohta kolme kuukautta ja koira on täys sekopää.En voi mennä puistoon sillä se käy heti toisten päälle tutut koirat menee,lenkillä se alkaa riuhtoa heti kun näkee toisen koiran ja rähisee mitä ei ennen leikkausta tehnyt.Hermot meni ja nyt koira menee uusinta leikkaukseen tiistaina.toivottavasti alkaa menemään parenpaan suuntaan. Pyytäkää eläinlääkäriä varmistamaan kiveksen/sten sijainti ennen leikkausta,niin säästytte turhalta rahastukselta.Itse nimittäin kyseisen eläinlääkärin kanssa tappelen hinnasta koska jo kertaalleen olen maksanut kahden kiveksen poiston ja vain yksi poistettiin,ei vaan suostu antamaan leikkausta ilmaiseksi,niinkuin kuuluisi.
Elina Sorjonen

kastraatio..

Viesti Kirjoittaja Elina Sorjonen »

Meillä leikattiin joulukuussa vajaa 3v uros jolla toinen kives jäi laskeutumatta! Molemmat siis leikattiin, piilokiveksen takia jouduttiin avaamaan myös maha, koska lääkäri ei tunnusteluista huolimatta tunnista sitä kanavassa! Se olikin sitten suolten seassa! Iso haava tuli, kerran jouduttiin lääkäriin viemään leikkauksen jälkeen kun nestettä rupes kerääntyyn haavaan! Muuten toipui hyvin! Luonteessa ei viellä ole muutosta isommin huomannu, ehkä vähän on jääny uhoominen pienemmälle! Ja narttu pissojen nuoleminen on jääny pois kokonaan! Ruoka maistuu paremmin kun ennen! Hinta oli n.350e
Pia Yli-Kivistö

Viesti Kirjoittaja Pia Yli-Kivistö »

Minulla oli eräs uros jolla oli piilokives.Toista kivestä ei huolellisesta tutkimisesta(3 hlöä)huolimatta löydetty joten sen annettiin olla mutta leikannut ell sanoi että hän antaa elinikäisen leikkaustakuun eli jos jäljelle jäänyt piilokives aiheuttaa ongelmia,hän leikkaa ilmaiseksi uudelleen.

Katin juttua lukiessa vain tuli mieleen :wink:

Jos olet maksanut kahdesta pallista ja on viety vain yksi niin miksi kyseinen ell ei alentanut hintaa jo siinä vaiheessa kun laskua maksoit?

Hinnanalennus suoritetusta toimenpiteestä tai uusintaleikkaus ilmaseksi.

Ja juu,sanovat viisaammat että piilokives tuottaa tuplamäärän hormooneja ja pallit ovat liian lämpimässä joten siitä se kasvainriski.
Tarja Kröger

Viesti Kirjoittaja Tarja Kröger »

Meillä tuli piilokives hiukan kalliimmaksi.. :?

Aikoinaan (n.4 vuotta sitten) kävin poitsun leikkauttamassa (n.90€) mut eipä löytynytkään sitä toista pallia. Leikkauksesta toipuminen ei ollutkaan niin helppoa, oli kesä ja kuuma, märkää piti käydä poistamassa ja tikkejä uusimassa.. Kokonaishinnaks tuli n.300 €..
Piilokives alkoi vaivaamaan kolmen vuoden päästä leikkauksesta hyvin äkillisesti, piti leikata päivystyksessä, ei saaneet ultralla selvää onko kasvain vai mikä.. Sieltähän se sitten löyty, kahden nyrkin kokoinen mollukka jonka piuhat oli muutamaan otteeseen kiertäny toistensa ympäri.. eipä ihme että teki poitsulle kipeetä. Se leikkaus makso jotain 250 €.. Että semmosta.. ainahan se ois parempi et sais sen heti sieltä sisältä pois, ettei tuu myöhemmin mitään.. :(
kati laikko

Viesti Kirjoittaja kati laikko »

piia:leikannut eläinlääkäri antoi takuun siksi ei alennusta,mut nyt hän on poistunut klinikan kirjoilta ja uusi eläinlääkäri ei antaisi ilmaista leikkausta. huomasin juuri et olin unohtanut sen ed viestissä mainita.
Vastaa Viestiin