lonkka kuvat!

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
sanna pusu

lonkka kuvat!

Viesti Kirjoittaja sanna pusu »

kysymys koskee sakemannin lonkka kuvia minkä ikäisenä pitäisi kuvata että tulokset on hyvät ja eikö samalla kuvaus kerralla saadaan lonkat ja kyynärät kuvattua entä tarviiko silmät kuvata!
Ja sitten mitenkä on kun meillä on toinen koira jolta on leikattu piilo kives niin pitäisikö se näkyä jalostus sivulla jossa näkyy koiran muut tiedot!?
kiitos vastanneille etukäteen :) :tsemp:
Eila Auvinen

Viesti Kirjoittaja Eila Auvinen »

Niin ekaan kysymykseen,
itse olen kyllä kuvauttanut hetikohta, kun sen vuoden ovat täyttäneet ja hyvät on olleet.
(B/B,0/0. B/A,0/0 ja A/A,0/0).

Nartuilla olen kuullut juoksujen voivat "löysyttää" hieman ja uroksilla kuulemma pitäis lonkat kuvauttaa hiukka vanhempana.
Pääasia ettei sitten unohdu koko kuvaus sitä vanhenemista ootellessa :valistus:

Piilokives ei näy tietokannoissa.
Voihan ne silmätkin peilauttaa, mutta ei sitä silti pevisa säännöt vaadi.

Niinkutsuttua kokonaan kuvausta kyllä olen kuullut enemmältikin suoittavan, useinkaan kun ei nuo lonkat ja etupää niin ne kriittisimmät koiralla olekaan kuin selässä tai polvissa ilmenevät ongelmat.
Katri Toivainen

Viesti Kirjoittaja Katri Toivainen »

Kannattaa kuvauttaa mahdollisimman paljon sillä samalla rauhoituksella, ainakin lonkkien ja kyynärien lisäksi selkä!
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Itse meinaan kuvauttaa Taran ollessa noin 1,5 vuotta lonkat, kyynäret sekä myös selän. Ei tarvitse sitten miettiä onko esim. selkä ok vai ei.
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Vuoden vanhana kuvatusta selästä ei välttämättä koiran tulevaisuutta voi ennustaa. Viisivuotiaana selkä voi olla täynnä siltoja, vaikka olisi nuorena terveeksi kuvattu tai niinkuin omani joka oirii jo 6-vuotiaana selkäänsä, eikä rtg-kuvissa näkynyt mitään muutoksia.
sanna pusu

Viesti Kirjoittaja sanna pusu »

Kiitos kaikille vastanneille pitää tässä joulun jälkeen ottaa yhteyttä eläinlääkäriin ja tilata aikaa! :)
Vastaa Viestiin