Yli agressiivinen, kastraatiostako apu?

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Satu Immonen

Yli agressiivinen, kastraatiostako apu?

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Meillä on kolme sakua ja nuorin vajaa 3v. on jo pienestä pennusta asti (heti taloon tultua) ollut tarkka omasta reviiristään (hyökkäsi pelotta aikuisten koirieni päälle jos tulivat liian lähelle nukkumapaikkaa) ja nyt tilanne on se että koiralle on portilla tehty oma nukkumatila ettei yöllä hyökkää muiden päälle. Ongelma on muutenkin yleinen, vahtii kaikkea mitä pitää hallussaan siksi joudumme ottamaan siltä kaikki heti pois sillä on myös pitkä muisti eli jos on syönyt luuta tietyssä paikassa aikaisemmin voi vahtia sitäkin paikkaa. Minulla alkaa käsi olla aika tikattu kun sukellan koirien tappelun väliin että saan tämän "herhiläisen" irti muiden kimpusta mikä ei ihan helposti onnistu. Ainoana keinona näen tuon pallien poiston, koiralla muuten on isot kivekset joka kertoisi järjellä ajatellen yli suuresta testosteroidien tuotannosta? Muilla vastaavia ongelmia?
Minna Lehtonen

Viesti Kirjoittaja Minna Lehtonen »

Meillä on hyvin naisellinen narttu, joka tekee tuota samaa :) Silläkin on pitkä muisti eli yleensä se hyökkäyksen kohde on ihan pihalla siitä miksi narttu tulee päälle. Tosin narttu on vielä tyytynyt vartioimaan kaikkea ruokaan liittyvää (ja joskus leluja) ei siis paikkoja. Minä päätän saako meillä (aloittaa) tapella.

Kaikessa on tietysti puolensa, joten ei ole välttämättä huono vaihtoehto antaa koiran olla omissa oloissaan mutta pallien poistolla en ehkä tätä ongelmaa lähtisi setvimään.
Satu Immonen

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Viimeisin tapaus oli eilen ja toinen koirista vain meni samaan huoneeseen jossa ärripurri oli niin kävi päälle. En näe oikein muuta apua tähän tilanteeseen...
Marjut Gröndahl

Viesti Kirjoittaja Marjut Gröndahl »

Kai sulla on sitten varasuunnitelma koska vaikka se rauhottuisi niin opittu käytös voi ajaa samaan tilanteeseen, vain hiukan harvemmin. Toisaalta se saattaa luonne muuttua huonompaan suuntaan, tai sitten muu lauma päättää että hei toi on naaaainen, astutaan se kuleksimasta. Luulen että alkasi sälliä ketuttamaan, koska ei se tiedä mille se muiden mielestä haisee, luulee olevansa Mies vieläkin. Tai sitten se rauhoittuu ja teillä on rauha maassa mutta.. itse en enää kastroi koiraa luonteenparannusta toivoen.
Satu Immonen

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Joo, tiedän että vaikutus voi olla nolla mutta jos se vähänkin harventaa tilanteita hyvä, sillä aika stressaavaa jatkuva tilanteiden ennakointi eikä koiraa käytetä siitokseen muutenkaan. Koirista vanhin on eturauhasen ongelmien takia kastroitu syksyllä eikä sitä kukaan ole yrittänyt astua, vielä ainakaan.
Janne Vanhapelto

Viesti Kirjoittaja Janne Vanhapelto »

Tuttu juttu,hiukan vastaavanlainen tilanne meillä,ongelma on ratkaistu pitämällä "hurja" 100% erillään muusta laumasta,nyt kun näin on toimittu pari vuotta, niin varomista ja varmistelua ei pidä etes hankalana...
Satu Immonen

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Janne oletkos sukua Laura Vanhapellolle Järvenpäästä?
Janne Vanhapelto

Viesti Kirjoittaja Janne Vanhapelto »

Tietääkseni en,tosin sukututkimusta ei ole tehty joten en voi olla aivan varma!
Satu Immonen

Viesti Kirjoittaja Satu Immonen »

Ok, olen itse asunut "nuoruuteni" Järvenpään Kiilapuistossa ja koulukaverina oli kys.hlö.
Vastaa Viestiin