pennun terveys???

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Sini Jurvelin

pennun terveys???

Viesti Kirjoittaja Sini Jurvelin »

Hei.

Etsiskelemme puolisoni kanssa sakemannin narttupentua. Olen kahlannut netin läpi ja lukenut paljon kaikenlaista. Minua rupesi huolettamaan mahdollisten sairauksien ja käytöshäiriöiden määrä. En missään nimessä haluasi enää koskaan sairasta koiraa, jos vain mahdollista.. Periaatteessa tuuripeliähän se on, mutta silti..

Minun ensimmäinen koirani oli Lapinkoiratyttö ja kuljimme sen kanssa näyttelyissä, kunnes sillä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Tein kaikkeni koiran hyvin voinnin eteen kunnes se oli pakko lopettaa. Toinen koirani on sekarotuinen ja jo harmaa hapsinen vanha ukko (emä Belgianpaimenkoira ja iskä Hovawart).

Mitä sanotte? Löytyisikö pari rohkaisevaa sanaa ja hieman neuvoja?
Heidi Eronen

terveydestä ja käytöshäiriöistä

Viesti Kirjoittaja Heidi Eronen »

Kun katselet jotain pentuetta, niin katso tarkkaan pentueen emän ja isän terveystuloksia, ja voithan aina soittaa itse kasvattajalle ja kysyä, että onko suvussa ollut sairauksia jne. Näin vältyt yllätyksiltä. Mie ainakin olen valinnut oman pentuni niin, että katsoin, onko emä ja isä käyneet BH-kokeessa jne, että tiedän niillä olevan hyvä luonne. Ja aina mitä paremmat lonkat ja kyynärät, sitä terveempänä koira pysyy. Mutta jos olet johonkin kenneliin mieltynyt, niin soita ihmeessä kasvattajalle ja kysele rohkeasti mitä vain mieleesi juolahtaa :wink: Tämä on minun mielipiteeni asiasta :)
Carmen Haavikko

Viesti Kirjoittaja Carmen Haavikko »

Hei!
Mulla on taas kaksi erilaista kokemusta:
molempien koirien vanhempien lonkat on ollut A/A ja kyynäret 0/0 paitsi yhdellä on ollut yksi tulos 0/1
1. Esimmäisen pennun lonkat olit A/A ja kyynäret 0/0, mutta koira on ollut muuten koko ikä jonkinlaisella lääkekuurilla ja eläinlääkäri on aina kuulunut meidän elämään (iho,korvat,silmät,patteja,hormoonihäiriöt,ainainen karvanlähtö...)
Nyt se on 10,5v ja muuten iloinen ja äärettömän viisas ja ystävällinen koira.
2. Toinen pentu on C/C ja 0/0, tosiaan ajattelin vielä uudestaan kuvauttaa, koska eläinlääkärin arvio oli vähintään B/B ja 0/0, mutta muuten meidän eläinlääkärin käynnit on liittynyt vain rokotuksiin ja koira on todella iloinen, viisas, terve ja hyväluonteinen kaikin puolin.

Että sellaista on vaan elämä vaikka kuinka pyrimme täydellisen tulokseen.
Sini Jurvelin

Viesti Kirjoittaja Sini Jurvelin »

Hei taas..

Löydettiin sitten miehen kanssa mieluinen pentue ja käytiin kattomassa. Epäröitiin pennun ottoa vielä sinne mennessä, mutta ei enää kun tavattiin emä ja iskä. Eipä voi sanoa muuta kuin.. pentujen emä ja iskä oli uskomattoman ihania luonteita. Ei mitään turhia tuhinoita hakivat vain rapsutusta. Kummallakin B/B ja 0/0 sekä iskä käynyt BH-kokeessa. Lähtökohdat pennuilla ainakin näyttivät olevan kohdallaan. Valittiin tyttö ja saadaan se kotiin 18.2.
Heidi Eronen

Viesti Kirjoittaja Heidi Eronen »

Sini Jurvelin kirjoitti:Hei taas..

Löydettiin sitten miehen kanssa mieluinen pentue ja käytiin kattomassa. Epäröitiin pennun ottoa vielä sinne mennessä, mutta ei enää kun tavattiin emä ja iskä. Eipä voi sanoa muuta kuin.. pentujen emä ja iskä oli uskomattoman ihania luonteita. Ei mitään turhia tuhinoita hakivat vain rapsutusta. Kummallakin B/B ja 0/0 sekä iskä käynyt BH-kokeessa. Lähtökohdat pennuilla ainakin näyttivät olevan kohdallaan. Valittiin tyttö ja saadaan se kotiin 18.2.
Oij, onnea tyttö-hauvavauvan johdosta! :wink: Mie joudun viel kärvistelemään huhtikuulle asti, kunnes meilläkin kipittelee tyttösakemanni :lol:
Susanna Korhonen

Viesti Kirjoittaja Susanna Korhonen »

Sini: Kiitos kovati kehuista :) Täytyy myöntää että itsekkin olen tyytyväinen pennun vanhempien luonteisiin.
Niin ja iskällä on BH:n lisäksi JK1,TK1 ja AD sekä näyttelyistä SG,SERTI ja VARA-SERTI.
Ei enää hirmu pitkä kun saatte pikku-riiviön kotiin :D
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Onnea Sini tulevasta vauvasta :P
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Onnea Tulevasta perheenjäsenestä!

Meillekkin juuri viikonloppuna muutti hurmaava Ado-poika :)
Vastaa Viestiin