Sydänvika..

Terveyteen liittyvät aiheet
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Eikö kenelläkään muulla ole ollut läppävikaista/sydämen laajentumasta kärsivää sakemannia? Liekö tuo kovinkaan yleistä näillä?
Nyt meidän vanhukselle on tullut sivuvaikutuksena neteenpoistolääkityksestä, virtsanpidätysvaivoja. :(
Kangasmaa, Laura

Viesti Kirjoittaja Kangasmaa, Laura »

raija tuomisto kirjoitti:
Nyt meidän vanhukselle on tullut sivuvaikutuksena neteenpoistolääkityksestä, virtsanpidätysvaivoja. :(
Minkälaisella annostuksella, ja mihin aikaan vuorokaudesta nesteenpoistoläkkeitä koirallesi syötät?
Nesteenpoistolääkkeethän tunnetusti lisäävät virtsanpidätysvaivoja, niin ihmisillä kuin koirillakin (tai siis lisää tarvetta käydä useammin pissalla).

Kuinka paljon todellisuudessa sakemanneilla on sydänvikoja? Itse en ole törmännyt ensimmäiseenkään sydänvikaiseen sakemanniin... Valkoisillapaimenkoirilla olen kuullut sydänvikaa olevan. Mutta vain kuullut.
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Koira saa yhden tabletin iltapäivällä, nyt kokeillaan puolikasta. Illasta käytetään pari kolme-kertaa ulkona, koira ei pyydä yön aikana ulos, mutta herää aamulla lätäköstään.
Itse olen tuntenut pari vanhaa läppävikaista. Harvemmin nää elää kuitenkaan 12 vuotiaaksi, eikä niitä kai ruveta edes lääkitsemään. Jos vaivaa on edes huomattukaan.
Vastaa Viestiin