Naapurin koiran käytös!!

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Autio Pirjo

Naapurin koiran käytös!!

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Meillä kahdella naapurilla on ongelma kolmannen naapurin vuoden vanhan Pomeranian pystykorvan kanssa! Se käy kummankin olohuoneessa tarpeillaan!! Meille on livahtanut kerran sisään olin itse postilaatikolla ja ovet olivat auki , kun tulin pihaan se tuli kovaa vauhtia ulos ja olohuoneen matolla oli kasat!!! Häntä koipien välissä luikki kotiaan kohti!
Toisessa naapurissa, joka on kesäpaikka ovat hätää kärsimässä, kun on monesti jo päässyt yllättämään jätöksillään. Kesällä kun ovia pitäisi voida pitää auki ilman, että aina on mattopyykkiä ym!! Asumme maalla ja meillä on ovet auki kun olemme kotona kuumilla ilmoilla. Tämä koira ei ole käynyt kuin kerran viime kesänä tätä ennen meillä sisällä. Mikä neuvoksi ja mitä mielestänne tämä käytös tarkoittaa?
Meillä on 9 vuotias leikattu uros saksanpaimenkoira ja toisessa naapurissa ei ole mitään koiraa. Tämän häirikön omistaa yli 80 vuotias mummu joka ei ole kouluttanut (pystynyt ja osannut) koiraa mitenkään. ymmärtääkseni on sisäsiisti kotona. Meillä se ehti olla sisällä korkeintaan 2-3min jos sitäkään. Ihmettelimme naapurin kanssa, että kuinka se saa niin pian tehtyä asiansa, kun ainakin meidän koira hakee paikkaa mihin vääntää!! Mummulle emme ole kertoneet ainakaan vielä, kun tämä tuntuu itsestäkin aika uskomattomalta!! Silloin kun se kävi meillä oma koira oli mukanani postia hakemassa.
Neuvoja tarvittaisiin lähinnä kesäasukkaat, kun asuvat lähes samassa pihassa "terroristin" kanssa!!
Janet Tervashonka

Viesti Kirjoittaja Janet Tervashonka »

Todella useat pikkukoirat kusevat/paskovat sisään, joten sinänsä asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Nyt naapurin mummun koira ilmeisesti on ulottanut reviirinsä teille asti ja käypi siellä merkkaamassa. Koira on siitä mukava olento, että se tekee sitä, mikä siitä itsestään on hauskaa, mutta lopettaa toiminnon, jos saa siitä epämiellyttäviä kokemuksia. Toisille riittää kerta lievää epämiellyttävyyttä, toiset kaipaavat useaa kertaa melko shokeeraavaa "koulutusta". Jos ei puhe mummulle riitä, seuraavaksi tehokkainta on antaa koulutus suoraan koiralle.
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Niin arvelin kyllä minäkin, että liittyy reviirijuttuhin. Annoin sille äkkilähdön meiltä, harmi, kun en yllättänyt sitä itse teosta, olisi mennyt parhaiten perille. Toisella naapurilla se on vielä pahempi ongelma. Parashan olisi, jos voisivat puhua mummulle, mutta kun sinne puhuminen ei tuota tulosta vaan mummulle pahan mielen, kun hänen kullannuppuhan ei tee mitään pahaa!!! Naapurisovun säilymiseksi täytyy yrittää kouluttaa koiraa!!!
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Vesiletkulla koulutusta... :twisted: Kunnon ruiskautus kun tulee tiluksille, niin yleensä riittää moisille pikkuriiviöille.

Ärsyttävä tapa varmasti... Itse olisin varmaan vienyt matot mummulle pestäväksi... :vihellys:
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Näytti menevän jotenkin perille jo kun ajoin sen pois. Ei tule mun luo niinkuin ennen.
Toinen naapuri oli saanut tarpeekseen ja kertonut mummulle ja kuullut että oli käynyt kolmannessakin talossa tekemässä saman!!!!
Mahdoton otus! Kun pääsisi sen kunnolla yllättämään, niin tehoaisi parhaiten. Ajan sen kyllä pois meiltä kun nään sen, mutta näyttää olevan koko piru, kun käy paskomassa meidän tontille kun ollaan pois!! Ja osaa tehdä vielä sellaiseen paikkaan että varmasti huomataan!! Mutta koulutus jatkuu!! Ja mummu on todella pahoillaan, mutta keinot ovat hänellä rajalliset.
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Autio Pirjo kirjoitti:Ja mummu on todella pahoillaan, mutta keinot ovat hänellä rajalliset.
Rajalliset, höpö höpö, sanon minä... :evil:

Miten olis semmonen yksinkertanen jokaisen koiranomistajan velvollisuuksiin kuuluva, kuten koiransa touhujen valvominen? Entä kiinnipitäminen? Tarha? Tontin aitaaminen? Kyllä vaihtoehtoja löytyy, jos on kiinnostusta.

Olis sangen mielenkiitnoista tietää millanen haloo siitä nousis, jos jonkun sakemanni tuollalailla juoksentelis pitkin paskomassa... :roll:
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Kyllä se koira onkin nyt sen jälkeen lähes aina onkin ollut kiinni, kun mummu siitä kuuli. Täällä maalla on valitettavasti vapaampaa näiden koirien kanssa. Se on käynyt meidän pihassa ja ei ole ennen meitä haitannut, mutta nyt ei saa enää tulla!!!!
Sillä on kyllä aitaus, mutta kun haukkuu koko ajan siellä, niin ei mummu jaksa kuunnella!
Meillä täytyykin (sakemannien omistajilla) olla koulutetut koirat!!!! Ei siitä mitään tulis jos ne käyttäytyisi kuin nämä pikkupiskit! Hyppisivät vasten tai purisivat!! niinkuin tämän mummun edellinen joka jäi auton alle!! Sekin kyllä tiesi keneen uskalsi käydä kiinni! Ei ne tyhmiä ole. mutta nekin pitäisi kouluttaa!!!
On tulossa mielenkiintoinen viikko, kun toisen naapurin kesäasukkaat tulevat taas!! Joko se on mennyt koiralle perille mitä saa tehdä ja mummullekin!!!
Viime kesänä, kun se koira jäi auton alle varovasti yritimme ehdottaa etteivät ottaisi ainakaan uutta Pomeranian pystykorvaa, kun se on pystykorva, luontoa on vaikka muille jakaa!!! Eikä yli 80 vuotias jaksa kasvattaa kun itse ei jaksa postilaatikkoa pidemmälle kävellä!! Koiralla on varmaan mukavaa, kun saa tehdä mitä haluaa!!
Vastaa Viestiin