kynsi haljennut

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
susanna hakanen

kynsi haljennut

Viesti Kirjoittaja susanna hakanen »

huomasin eilen,että vanhuksella oli etutassun kynsi päälipuolelta"haljennut."koko kynnen pääliosa,kynnen koko pituudelta pois!ja verinen sisus näkyy.voiko parantua kotikonstein?vai tarvitaanko järeämpiä toimenpiteitä?entäs tulehdusvaara?? :shock:
Merja Takaeilola

Viesti Kirjoittaja Merja Takaeilola »

Eikös tuo voi kehittää melkoisen tulehduksen jos kerran ydin näkyy? Kannattais mun mielestä viedä eläinlääkärille, mutta kokeneemmat, kertokaa tekin mielipiteenne. Itse olisin jo lääkärille menossa, :roll: varsinkin jos koira kipuilee, ei kävele normaalisti tms.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Minä suosittelisin ainakin eläinlääkärille soittamista. Ja olet jo varmaankin putsannut kynnen?!
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

Kun vastaavaa joskus tapahtui, taisi olla hyvä tuuri. Oli veterinääri juuri silloin tallilla käymässä. Hän puhdisti ihan samoilla aineilla kuin mitä kotonakin löytyy eli Betadinea ja teippasi kynnen kiinni. Muistaakseni välillä valelin vielä varmuuden vuoksi laimennetulla Betadinella kynttä. Hyvin meni.
Suosittelen kuitenkin varmuuden vuoksi käyntiä eläinlääkärin luona, oma tapauksesi on kuitenkin erilainen kuin omani.
Lilli Hyvärinen

Viesti Kirjoittaja Lilli Hyvärinen »

Olen itse muutamaltakin eläinlääkäriltä asiasta kysynyt,ja olen saanut ohjeeksi käydä AINA näyttämässä katkenneen,repeilleet tai pahasti lohjenneet kynnet,juurikin siitä syystä että nuo saattavat kehittää erittäinkin ärhäkän tulehduksen varvasluita myöten.
Vastaa Viestiin