hampaat

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Korhonen Johanna

hampaat

Viesti Kirjoittaja Korhonen Johanna »

Koiraltani puuttuu yksi hammas olisikohan p3 tai p4. Näyttelyissä siis tulee hylätty... :cry:
Kuinka yleisiä hammaspuutokset sakuilla? :roll:
Viimeksi muokannut Korhonen Johanna, 05 Loka 2006 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

n 9v puuttuu muist. p3:t. Olen kuullut, ettei pitäisi olla este näyttelytouhuille. Koira myytiin alennettuna n 6kk hammaspuutteiden takia. Ihan pienen pennun maitohampaista tuskin voi ennustaa..Oletko ostaessasi allekirjoittanut Kennelliiton kauppakirjan? Sieltäkin voisi selvitä.
Toivottavasti koirasi kasvattaja/myyjä on yhteistyöhaluinen.
Pikkuhampaiden puutos ei ole harrastamista haitannut. Puruote oli oikein pitävä ja monet ovat huvitelleet roikottamalla tätä n 30kg tyttöstä sopivasta lelusta ilmassa.
Anne Kuntze

Hampaat

Viesti Kirjoittaja Anne Kuntze »

Minua kiinnostaisi myös tämä hammaspuutos, olisi mukava, jos joku kasvattajista vaikka vastaisi. On meinaan ikävää, kun on koiran kanssa treenannut ja omaa sellaisen rakenteen, että erikoisnäyttelyissa olisi muuten SG puolivälin paremmalla puolella, niin sitten puuttuu toinen P4!Että meinaan harmittaa..
Tanja Leino

Viesti Kirjoittaja Tanja Leino »

Minulla on 2,5-vuotias sakemanniuros Kaapo. Ostin koiran Mocca´s -kennelistä toukokuussa 2004. Koirani emä on Mocca´s Zuccina ja isä Solholmens Cupido. Kaapolla oli pentuna kaikki maitohampaat normaalisti, mutta kun uudet hampaat kasvoivat tilalle, jäi Kaapolta puuttumaan pysyvästi kakkosetuhampaat ylhäältä. Eli keskimmäiset etuhampaat on, seuraavat hampaat puuttuvat, sitten on vielä ne yhdet ennen kulmahampaita. Ja nämä kulmahampaiden viereiset hampaat ovat hieman ulkonevat ja vinossa, mutta aivan symmetrisesti... :lol: Onhan ukko hieman hurjan näköinen, jos se murisee :D

Ainakin Mocca´s -kennelin omistaja oli rehellinen ja maksoi minulle 1/3 koiran hinnasta takaisin hammaspuutoksen vuoksi, ilman että minun tarvitsi siitä edes erikseen mainita hänelle. Kasvattaja sanoi myös, että hän ei ole ennen tavannut koirissaan tällaista hammaspuutosta.

Ja myös Kaapo olisi varmasti menestynyt näyttelyissä, jos hampaat olisivat kunnossa, mutta nyt ei näyttelyihin ole mitään asiaa. Mutta haitanneeko tuo kun ukko on muuten niin upea ja hyväluonteinen. :love:
Vastaa Viestiin