Koiralla ns. nestepatti niskassa.......

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Heidi Rinkelo

Koiralla ns. nestepatti niskassa.......

Viesti Kirjoittaja Heidi Rinkelo »

Ystäväni n.4kk pentu koiralla on ns. nestepatti niskassa ja ensin siitä poistettiin noin 40ml nestettä ja sen jälkeen se leikattiin ja nyt leikkauksen jälkeen siihen on alkanut kerääntyä uudestaan nestettä :? . Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ? :?:
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Mulla tulisi mieleen, että johtuukohan rokotuspiikistä. Joskus olen kuullut vastaavasta vääränrotuisella, ilmeni jonkin ajan kuluttua rokotuksen jälkeen.
Heidi Rinkelo

Viesti Kirjoittaja Heidi Rinkelo »

Joo niin itsekkin luulisin. Nyt on koiralta poistettu nelisen kertaa nestettä viimeisellä kerralla poistettiin noin litran verran kudosnestettä ja laitettiin pennulle putket kaulaan että saa valua haava kokoajan. Kokeista ei löytynyt mitään . Toivotaan että koira tulee kuntoon. :)
Salla Tähti

Viesti Kirjoittaja Salla Tähti »

Tulipas ihan omat muistot mieleen! Meilläkin Kimi oli noin 4 kuukauden ikäinen, rokotuksesta oli noin pari viikkoa kun ilmestyi nestekeräymä niskaan. Ensin toinen lääkäri imi nestettä pois mutta patti vain jatkoi kasvamistaan ja haittasi jo pennun juostessa. Patti oli noin miehen nyrkin kokoinen. Kiikutettiin se sit päivystykseen ja siellä lääkäri teki viillon pojan niskaan, poisti nesteen ja laittoi dreenin. tiputteli päivän tai kaks. Nesteestä ei löytyny mitään. Epäiltiin toisen koiran liian kovakouraista alistamista syyksi tähän mutta nyt kyllä luulen että johtui rokotteista. Kimi on nyt vuoden vanhempi ja saanut jo uudestaan rokotteet mutta pattia ei tullut, HUH!! Luulen että tässäkin on kyse samasta.
Heidi Rinkelo

Moi

Viesti Kirjoittaja Heidi Rinkelo »

Ystäväni koira on nyt leikattu toiseen kertaan ja poistettiin kudosta lihaksen ja nahkan välistä koska ne kertyi sinne koko ajan monta kertaa viikossa joutui poistattamaan nestettä kaulasta. Ja letkut jotka laitettiin niin ne kestivät pari päivää ja menivät tukkon. Nyt ei ole enää muuta vaihtoehtoa kun toivoa että paranee tällä leikkauksella tai sitten pitää leikata kolmannen kerran ja poistaa siitä kohdasta pala nahkaa ja antaa arpeutua itsekseen . :cry: Tätä mieltä oli eläin lääkäri :?
Vastaa Viestiin