Ulkonevat tassut

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
kalpio mari

Ulkonevat tassut

Viesti Kirjoittaja kalpio mari »

Hei,

Kaipaisin neuvoa seuraavassa asiassa.
Mulla on nyt 1,2 vuotias saku-uros, jota olen ruokkinut kasvattajan ohjeiden mukaisesti.
1-5kk royal canin baby dogia, 5-8kk royal canin sakemanni junioria ja 9kk alkaen royal canin sakemanni adultia.
Ruoan kanssa olen välillä antanut pienen määrän porkkanaa, keitettyä munaa, raakaa jauhelihaa, kypsää kanaa, piimää.
Koiran etujalat 'horottavat' aika pahasti ulospäin ja tuntuvat olevan aika löysät.
Onkohan mitään enää tehtävissä ja mistä moinen johtuu? geeneistä vai?
Katja Kilpeläinen

Viesti Kirjoittaja Katja Kilpeläinen »

Meillä aivan sama ongelma joten mielelläni minäkin kuulisin tähän vastauksia. Pentu-ajan ruokittu juuri tuolla royal canin nappuloilla, sekä maxia että sakemannin omaa kokeiltiin ja tällä hetkellä ollaan siirtymässä barffaukseen, osa nappulaa ja osa tuoretta (tai siis raakaa). Niin ja ikää koiralla nyt 18kk.
kalpio mari

Re: Ulkonevat tassut

Viesti Kirjoittaja kalpio mari »

kalpio mari kirjoitti:Hei,

Kaipaisin neuvoa seuraavassa asiassa.
Mulla on nyt 1,2 vuotias saku-uros, jota olen ruokkinut kasvattajan ohjeiden mukaisesti.
1-5kk royal canin baby dogia, 5-8kk royal canin sakemanni junioria ja 9kk alkaen royal canin sakemanni adultia.
Ruoan kanssa olen välillä antanut pienen määrän porkkanaa, keitettyä munaa, raakaa jauhelihaa, kypsää kanaa, piimää.
Koiran etujalat 'horottavat' aika pahasti ulospäin ja tuntuvat olevan aika löysät.
Onkohan mitään enää tehtävissä ja mistä moinen johtuu? geeneistä vai?
Niin ja jos on liikunnasta kysymys, niin on juoksutettu+uitettu aika runsaasti.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Onko koira ollut kasvuaikana hoikka vai ei-niin-hoikka (ihanan pullukka pentu)? Kasvuaikana luuston ja nivelistön normaalin kehittymisen kannalta on erittäin tärkeää, että pentu on mielummin hoikka kuin yhtään pullukka. Tuon ikäisellä mahtaa jäädäkin sit kieroiksi ja löysiksi ranteet, kasvut on jo kasvettu.
Katja Kilpeläinen

Viesti Kirjoittaja Katja Kilpeläinen »

Meillä ainakin oli tosi hoikassa kunnossa koko ajan, tuli meille vasta 16viikkosena, siihen asti oli kasvattajan luona joten alkukasvatus ja ruokintakin pitäisi olla kunnossa.
kalpio mari

Viesti Kirjoittaja kalpio mari »

On ollut aika hoikka poika (ja on edelleen). Voisiko olla ruokavaliossa vika? Entisaikaan tuskin oli tällaisia ongelmia kun koirille ei oltu keksitty näin hienoja ruokia kuin nykyisin. Mä oon ainakin ihan pihalla tämän asian kanssa sikäli, että olen kasvattanut pojan kaikkien ohjeiden mukaisesti.
terhi järvinen

Viesti Kirjoittaja terhi järvinen »

Joko johtuu geeneistä tai sitten noista kaikista ylimääräisistä sörsseleistä mitä koiralla on syötetty.
Katja Kilpeläinen

Viesti Kirjoittaja Katja Kilpeläinen »

Meillä sitten johtuu varmaan geeneistä, kun ei olla lisättu kasvuaikaan mitään ylimääräistä ruokaan ja ollaan tosi tarkkaan kasvattajan ohjein ruokittu. Nyt vasta n.kuukausi sitten on otettu raakaruokinta kuvioon mukaan.
Vastaa Viestiin