Pennun rokotukset,madotukset ja vakutukset

Terveyteen liittyvät aiheet
Niina Hämäläinen

Pennun rokotukset,madotukset ja vakutukset

Viesti Kirjoittaja Niina Hämäläinen »


Hei olen juuri hankkimassa ensimmäistä sakemanniani ja minua mietittyttää muutamat kysymykset. :roll:
Kuinka paljon rokotukset maksavat? entä matolääkkeet?
olen yrittänyt etsiskellä netistä, mutta ei noita hintoja oikein löydy.
Entäs millainen vakuutus olisi koiralle hyvä?
Vaikka varmasti pennun kotoa tietoa saisi, niin ajattelin nyt hyödyntää tänne liittymistäni ja kysellä Teiltä :)
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Rokotusten hinnoissa voi olla jonkin verran eroja eri eläinlääkäreillä. Ei nyt meinaa muistaa, oisko ne ollu 35-40 euron luokkaa käynti.
Matolääkkeitä on erilaisia, eri hintaisia ja niihin ei pennulla mene montaa euroa. Sit ku kiloja kertyy, niin matolääkkeisiinki menee enempi, ne annostellaan painon mukaan. Eipä näitäkään kuitteja tuu säilöttyä ja paketit tulee vaan otettua hyllystä, ehkä 10-20 euroa per madotus aikuisella.

Täyskasko tälle höyrypäälle noin 190 euroa vuodessa (Tapiola). Sisältää elukkalääkärin kulut, lääkkeet, vastuuvakuutuksen, sekä vakuutuksen kuoleman/katoamisen/varastamisen varalta. Vakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa heti - yksi pitkittynyt sairastelu, niin siinä hujahtaa muutamalla elukkalääkärikäynnillä montasataa euroo. Vastuuvakuutus korvaa, jos koira aiheuttaa vahinkoa jollekulle tai henkilön omaisuudelle.

Ruokintaan sitten rahaa uppoaa myös eri hyvin. :D Ruuan laadusta/hinnasta ei tule tinkiä.

Yleisesti ottaen, jos huono tuuri käy niin se on pieni hinta, mitä koirasta maksaa ostohetkellä. Ja vaikka kävis hyväkin tuuri pennun kanssa, niin rahaa siihen uppoo! Kaikki ylimääräiset tienistit menee koiran tarvikkeisiin, koulutusvälineisiin, jne... :wink: Sitä mielummin säästää omista menoistaan. :lol:
Niina Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Niina Hämäläinen »

Joo, olen tietoinen että rahaa tulee kulumaan :) mutta mitäpä sitä ei koiransa eteen tekisi :) kiitoksia kovasti vastauksesta, siitä oli kovasti apua!
Jenni Lohikoski

Viesti Kirjoittaja Jenni Lohikoski »

:lol: :lol: :lol: Juurikin tässä ystäväni kanssa puhuimme, että pitää vissiin itse alkaa syömään koirannappuloita, niin säästää ja koira saa kuiten hyvää ruokaa :lol: :lol:
Mitäpä sitä ei karvanaamojensa eteen tekis(no en nyt kuiten OIKEESTI söis koiranruokaa :wink:), kyllä ne sitten maksaa takas -- omalla tavallaan (ainakin yleensä:lol:) ja kaikki "vaiva" on sen arvoista :wink:
Niina Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Niina Hämäläinen »

:lol: en ehkä tarkottanut niin kirjaimellisesti :D
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Mulla on jo kauan ollut käytössä sanonta:
- sen minkä koiranruoassa säästää, sen eläinlääkärikuluissa menettää
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

^ ...niin ja koiran hyvinvoinnissa ja mitä todennäköisimmin eliniässä.
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Mulla maksoi 49€ äskettäin rokotus 12vkoiselle pennulle.
Jenni Lohikoski

Viesti Kirjoittaja Jenni Lohikoski »

Meillä päin maksaa rokotus 41€ (juuri kävin pennun rokottaan ekalla rokotuksella).

Meillä on vakuutus Ifillä ja saatiin kaikkia keskittämisalennuksia ja liittoalennuksia ja ihan täydelle vakuutukselle jäi hintaa joku 130€. Hoitokuluissa oma vastuu on kyllä sit 85€ ja sit olikohan 25% siltä ylimenevistä kuluista.. Tiiä sitten onko tuo niin hyvä, mutta "turvana" ainaki :)
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Ifillä vaan pitää olla muitakin vakuutuksia , et pelkkä koiravakuutus ei käy.
Minulla Tapiolassa suosittelen vaikka aika kallis.
Jenni Lohikoski

Viesti Kirjoittaja Jenni Lohikoski »

Totta. Meillä on muistaakseni kotivakuutuksessa koiravakuutus, eli se ainaki pittää olla :) Muista en tiedä, mie vaan maksan. Halvempi oli joka tapaukses kun Pohjolassa. :)
Tiina Verkkomäki

Viesti Kirjoittaja Tiina Verkkomäki »

Osaisittekos sanoa Oulusta joitain mukavia ja suht edullisia eläinlääkäreitä?
Mietin että joku pieni klinikka jossa lääkärit ei vaihdu jatkuvasti voisi olla hyvä.
Ehtiihän tässä tosin itekkin vielä ottaa hyvin selvää kun pennulla on vielä nelisen viikkoa rokotusikään. Olisi kuitenkin kiva kuulla positiivisia kokemuksia niin osaisi päättää missä käy kun noita on niin paljon ja on kuullut ihan liikaa juttuja koiria pelkäävistä eläinlääkäreistä.
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Se on yksilöstä kiinni pelkääkö koira eläinlääkäriä. Meidän vanhat koirat pelkää, vaikkei niille mitään ihmeellistä ole tehty, perässään saa vetää koiria sisälle. Nuorimmainen sen sijaan vetää häntä pystyssä vastaanotolle. Lääkäri kaikilla ollut sama.
Muistelen että ensimmäisen koirani rokotukset maksoi 50 markkaa! Eikä siitä ole kuin 15 vuotta. Eli nykyään 8,5 euroa!

Vakuutukset nykyisellä on tapiolassa. Vanhat koirat oli vakuutettuina vaan kotivakuutuksen yhteydessä, ilman el.lääk vakuutusta. Puoliso vaan meni muuttamaan vakuutusyhtiötä ja koirat tippuivat vakuutuksen ulkopuolelle, yli 7 vuotiaita ei vakuutettu enää missään.
Niina Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Niina Hämäläinen »

itsekin olen miettinyt että mistähän päin Kotkaa löytyisi joku luotettava eläinlääkäri? :? ja pitänee käydä ilmeisesti eri vakuutusyhtiöistä kyselemässä hintoja, ja mitä kaikkea se vakuutus sitten kaiken kaikkiaan korvaa. Tuo Tapiola kuulosti kyllä hyvältä.. mutta millainen koiravakuutus Pohjolassa on? kun siintäkin joku mainitsi.
Jenni Lohikoski

Viesti Kirjoittaja Jenni Lohikoski »

Meillä oli aiemmin vakuutukset Pohjolassa ja kävin sieltä kyselemässä hintoja ja kaiken kattava vakuutus ois maksanu jotain 300€ :shock: En tiedä sitten miten se täti laski ne, mutta tämmöisen tarjouksen se meille lätkäs. Nyt pitäis maanantaina mennä tälle junnulle kyselemään vakuutustarjousta Ifiltä :)
Kannattaa toisaan kysellä ja kilpailuttaa yhtiöitä, sillai löytyy itelle paras :wink:
Vastaa Viestiin