Valeraskaanako????

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Riitta Konsti

Valeraskaanako????

Viesti Kirjoittaja Riitta Konsti »

Voiko koirani olla valeraskaana, kun leikattu urokseni yrittää astua sitä ja vanhempi russeli narttu on melko äksy neidille? Neidolla oli kiima tammikuun puolenvälin jälkeen. Ja syö normaalia huonommin.
En olisi asiaa huomannut muusta, kun toisien koirien käytöksestä. Mutta ihmetyttää se, kun russeli narttu oli todella voimakkaasti valeraskaana, niin poikaa ei kiinnostanut se sit ollenkaan, vaan olisiko koolla sittenkin merkitystä? :roll:
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Toi mun uros on ollut erityisen kiinnostunut (=yrittänyt astua) parista nartusta, joista toisella selvisi olevan hiivatulehdus pyrstössä ja toisella nartulla oli kohtutulehdus. Ja toki juoksuiset nartut kiinnostaa.

Ajankohdaltahan toi passaisi valeraskauteenkin. Mutta ei ole kokemusta että siitä syystä uros nylkyttäisi.
Riitta Konsti

Viesti Kirjoittaja Riitta Konsti »

Meillä tilanne on ohi nyt, mutta minua jäi Terhi kiinnostamaan tuo kertomasi hiiva koiralla. Miten sen havaitsit, oliko vuotoa yms.? Ei ole koskaan tullut moista vastaan.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Kaverini snautseri oli siis kyseessä. Sillä oli ollut virtsatulehdus pari kertaa ja virtsankarkailua kotona sisällä. Eläinlääkäri oli sitten ottanut myös hiivanäytteen vulvasta ja hiivaa oli kasvanut. Muistaakseni oli myös hieman punoittanut. En nyt muista mitä lääkityksiä koissu siihen sai. Olen kuullut muutamista muistakin hiivatulehduskoirista.
Urokseni on pennusta saakka leikkiny näiden kahden snautserin kanssa (leikatut nartut) ja sit yhdellä kertaa tätä toista narttua koitti koko ajan astua - ihmeteltiin itekin, mutta tuon täytyi olla syynä...Toista narttua kohtaan ei ollut mitään miehistä mielenkiintoa.
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Tiedän yhden nartun, jonka ruokahalu kanssa katosi kokonaan ja urokset olivat siitä tosi kiinnostuneita - juoksu oli tossa joulun tienoilla.
Nartulla oli kohtutulehdus, joten on kyllä syytä tarkkailla koiran kuntoa.
Kirsi Niinimaa

Viesti Kirjoittaja Kirsi Niinimaa »

Mulla on ollu tapana kysellä neidiltä, et mikä nyt? Ootko pipinä?
Se taitaa olla hiukkasen tyhmä, ku ei vastaa :wink:

Siis jos tulee jotai epänormalia ni soitan kyllä lekurille, ellei mun omat avut riitä..
Vastaa Viestiin