Pennun korvat lerputtaa.

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Pia Nurmila

Pennun korvat lerputtaa.

Viesti Kirjoittaja Pia Nurmila »

Milloin sakemannin korvat alkaa "höröttää"?

Kun Ria -tyttönen täytti 9 vkoa ja molemmat korvat lerputtaa.

Viikko sitten toinen oli pystyssä, mutta uuteen kotiin tulo pisti mahan sekaisin ja tässä yhteydessä pystyssä ollut korva alkoi lerputtaa.

Kuva
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

En ole kuullut mitään tiettyä ikää milloin korvien pitäisi nousta pystyyn. Eiköhän ole jokaisella yksilöllä ihan oma tahtinsa ja kyllä ne siitä nousevat, usko pois :)
Niina Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Niina Hämäläinen »

meillä on nyt 8- viikkoinen urospentu, ja sillä korvat ovat aika hyvin jo ylhäällä. Hieman lerppuvat, mutta kuitenkin :)
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Meidän Susulla oli korvat pystyssä jo kun me se haettiin ja se on käyttölinjainen, kasvattaja sanoi että niillä ovat pystyssä heti. Mun edellisellä koiralla, näyttelylinjaisella uroksella nousi myöhemmin korvat ylös, en muista kylläkään minkä ikäinen oli silloin.
Mari koivusalo

Viesti Kirjoittaja Mari koivusalo »

Mun koiralla (uros, sekalinjainen) nousi korvat siinä 3-4kk ikäsenä. Sitä ennen vuorotellen olivat pystyssä ja välillä molemmat lerputtivat :D
Pia: kyllä ne sun tyttösen korvat vielä sieltä "löytyy", kun jaksat oottaa ;)
Marja Koivunen

Viesti Kirjoittaja Marja Koivunen »

Mari koivusalo kirjoitti:Mun koiralla (uros, sekalinjainen) nousi korvat siinä 3-4kk ikäsenä. Sitä ennen vuorotellen olivat pystyssä ja välillä molemmat lerputtivat :D
Näin meilläkin, tosin kyseessä narttu. :)
Jenni Pajunpää

Viesti Kirjoittaja Jenni Pajunpää »

Meillä tytsy täytti eilen 4 kk ja vain toinen korva on pystyssä. Toinenki on juuresta kovettunu ja kun oikein on vauhti päällä tai jotain kiinnostavaa tapahtuu niin se nousee pystyyn, mutta muuten lerputtaa sivulle päin.

Enkä ole huolestunnu kun kuitenkin välillä nousee pystyyn. Ja vaikkei ikään nousisikaan, oma rakas on silti! (on muuten käyttölinjainen)
Katariina Vadi

koira kohtainen :)

Viesti Kirjoittaja Katariina Vadi »

meidän ipanalla ( 10vk) nousi korvat 8,5vk.sena. nyt ne on ns. pystyssä ristissä, niin kuin niiden kuuluu ollakkin tässä vaiheessa ainakin :) vanhemmalla koiralla nousi myös siinä 10 vk aikana korvat :)
Anu Kuusenoksa

Viesti Kirjoittaja Anu Kuusenoksa »

Pia, voi jessus miten suloinen pikkanen :ihana:.
kati kerkkonen

Viesti Kirjoittaja kati kerkkonen »

Meillä nousi juhannuksena korvat pystyyn ja koira on tammikuussa syntynyt. Sitä ennen ne oli pystyssä, ristissä, vinossa ja milloin sojotti kaakkoon toinen länteen. Näyttelylinjainen on.
Anu: Mistä toi sun musta on kotoisin? Tahtoo mustan käyttiksen!
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Siinä 7-8kk ikäisenä korvat pitäis olla pystyssä tai koira jää luppakorvaiseksi.
Anu Kuusenoksa

Viesti Kirjoittaja Anu Kuusenoksa »

^^Kenneli on Hunttu Hännän, mutta kyllä nuo sukujuuret osittain hiipivät tuonne Tuula Siimeksen kenneliin.
kati kerkkonen

Viesti Kirjoittaja kati kerkkonen »

Tänks Anu! Niin mä olenkin niitä Black Chancen koiria kuolannut jo niitten sivuilta..
Vastaa Viestiin