Punainen läikkä kuonossa !?

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Lauri Tiainen

Punainen läikkä kuonossa !?

Viesti Kirjoittaja Lauri Tiainen »

Osaako joku viisaampi kertoa minkä takia puoltoista vuotiaalla nartullamme on tullut kuonon päähän punainen läikkä, ikäänkuin iho olisi kulunut tai jotain? Huomasin joskus puoli vuotta sitten samanlaisen läikän, joka sitten jonkin ajan kuluttua lähti itsestään pois. Ei raavi tms. mutta olisi kiva tietää, mistäköhän moinen tulee :roll:
Minna Hötti

Viesti Kirjoittaja Minna Hötti »

Meille tuli kanssa nyt hiljattain punertava läikkä nenänpäähän.. Koira on tosin jo 6 vuotta.
Marja Peippo

Viesti Kirjoittaja Marja Peippo »

jonkun vitamiinin tai hivenaineen puute. :arrow: Mitä ruokaa koirasi syö?
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Moi!
Meillä ei niinkään punasta läikkää oo nekussa, mutta näin kylmempien ilmojen tultua, siis hieman kylmempien, Miralta lähtee kirsun päältä nahkaa ja se on siitä päältä tosi kuiva, oon yrittänyt sitä rasvailla en tiedä saisko sitä rasvata, mut helosan:ia oon siihen laittanut. Keskeltä kirsu on ihan kostea ja ns. terve. Hmm outoa...
Satu Helasranta

Viesti Kirjoittaja Satu Helasranta »

Minun sakun nenä muuttuu talven lähestyessä mustasta vaaleanpunaiseksi, tai osa nenästä, niin kuulemma aika monella tapahtuu eikä tarvi olla huolissaan, mustaksi muuttuu taas ilman lämmetessä.
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

Meilläkin on sellainen "petteri punakuono"... :moik: Tämän koiruuden kirsun väri muuttuu syksyllä ja sitten keväällä mustaväri palaa takaisin kun päivät pitenee... Omituinen otus... :D
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Meilläkin kersalla pigmentti häipyy kirsusta näin joulun alla, kevätaurinko sitten helpottaa.

Eikun otukselle sarvet päähän ja pulkka perään, kyllä se petteristä käy ihan hyvin :D
Lauri Tiainen

Viesti Kirjoittaja Lauri Tiainen »

Kiitos vastauksistanne. Tuli tossa äsken lenkillä mieleen, että kun se esim. asvaltilla huomaa risun, niin siellähän se kuono maata viistäen on sen kimpussa. Voihan se varmaan siinäkin sen raapaista.
Mutta eipä siis huolta, vaan joulua odotellen, pääsee tekemään pisnestä (vuokrataan "poro") :wink:
Ruoat tilataan Reikosta
teemu juutinen

Viesti Kirjoittaja teemu juutinen »

meillä myös tytöillä kuono punastuu joulun alla aina on väri tullut takaisin :)
Riitta Jokela

Viesti Kirjoittaja Riitta Jokela »

Meidän koiruudella menee nenä punaiseksi kun se "hautaa" luunsa kangassohvalle. Nykyisin on onneksi jo mennyt jakeluun, ettei sohvalle ole asiaa silloinkaan kun kukaan ei ole kieltämässä :P
Nita Leino

Viesti Kirjoittaja Nita Leino »

onko normaalia että meidän 4kk vanhalla sakulla on kirsu vaalean ruskea? ostettaessa oli musta mutta jonkun ajan kuluttua se muuttui vaalean ruskeaksi.. osin on musta.. sieraimet on vaalean ruskeat ja kirsu osittain.. meneeköhän meiltä nyt pentunäyttelyt sivu suun?
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Entisellä koiralla kirsu muuttui vaaleammaksi iän myötä. Pigmenttimuutos, johon on kuulemma vaikea itse vaikuttaa.
Vastaa Viestiin