Pihka

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Harri Hänninen

Pihka

Viesti Kirjoittaja Harri Hänninen »

Terveisiä kaikille fisteliä sairastvien koirien omistajille,minulla on 6v narttu joka sairasti reilun 3v kyseistä ongelmaa.Koira saatiin suhthyvään kuntoon mutta peräaukon vasemmalle puolelle,jäi sormen mentävä onkalo,joka ei mennyt millään kiinni.Sitä ihmetteli lääkärikin,koira sai melkein kuoleman tuomion.Minä en luopunut viellä toivosta,ja rupesin miettimään mikä neuvoksi.Kun muistin että minun vaari käytti pihka voideta,hevosen jalkoihin talvella kun hevosella aukesi vuohiset kovassa hangessa,jalat oli kunnossa jo reilun viikon sisällä ja taas mentiin metsään.Päätin kokeilla pihkaa koiralleni,ja reilun 3viikon kuluttua reikä oli kiini,nyt koira on ollut terveenä jo reilun 5kuukautta.Yhteyttä voi ottaa puhelimella Harri Hänninen 0400810743 tai sähköpostilla hjh@elisanet.fi Terveisin Harri ja Rita koira sakemanni
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Laitan tähän Harrin tarkoittaman pihkavoiteen yhden teko-ohjeen.
Jos ei mikään muu auta, kannattaa kokeilla todellakin. Tiedän muutaman tapauksen (ihmispuolella) jolloin lääkevoiteet eivät ole auttaneet, on käyty metsässä ja tehty pihkavoidetta, josta on saatu parantuminen aikaan. Esim. verisuoni-ihottuma on parantunut, mikään muu ei enää auttanut.

PIHKAVOIDE

(Ohjeen kertoi 26.1.2005 Elsa Mikkonen, Juorkuna)

Pihkavoidetta on käytetty säärihaavojen hoitoon.

Luonnosta kerätty pihka sulatetaan emalikattilassa
(ei teräs- eikä alumiinikattilassa) juoksevaksi.
Pihkaan lisätään valkovaseliinia useita grammoja
"näppituntumalla"niin, että voiteesta tulee
notkeaa.
Puhtaat pilttipurkit kuumennetaan (desinfioidaan)
sähköuunissa kuumiksi ja niihin kaadetaan
kuuma voide ja kansi suljetaan.

Voide on jäähdyttyään valmis käytettäväksi.


Pihkavoiteen voi tehdä myös kuusenpihkasta, pellavaöljystä ja mehiläisvahasta! Eli reseptejä on lukuisia.
Vastaa Viestiin