Pennun pureminen

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Sanni Sengström

Viesti Kirjoittaja Sanni Sengström »

Meidän 6kk vanha sakemanni Retu puree kissaa välillä niin, että kissa vingahtaa, mutta silti se ei tajua lopettaa, vaan mun täytyy aina välillä mennä väliin. Sitten retu on hetken kiltisti ja pian se on taas kissaa kiusaamassa. Onko kellään vastaavia kokemuksia, että miten sais koiran lopettamaan kisun kiusaamisen. Kissa tuli meille, kun retu oli n. 4kk että molemmat on vielä aika pentuja. Tässä meinaa kohta usko loppua :?
Lilli Hyvärinen

Viesti Kirjoittaja Lilli Hyvärinen »

Koira ei tee sellaista,joka aina tuottaa sille epämiellyttävän lopputuloksen,sellaisen joka on koiralle suhteessa epämiellyttävämpää kuin toiminnasta saatava mielihyvä.
Eli sellainen rangaistus,että koira ei halua tuota enää tehdä.
Birgitta Vesa-Lehtinen

Kisun kiusaaminen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Koiraa on aika vaikea opettaa kiusaamasta kissaa, varsinkin, jos molemmat ovat pentuja. Parhaiten siihen pystyy kissa itse. Ihmisen on kuitenkin vahdittava yhdessäolo tilanteita, ettei kissa pääse liian kovaa koiraa kurittamaan. Kerran kun kynnellä sivaltaa kunnolla, niin kovapäisinkin pentu oppii, että kissaa kannattaa väistää, kun sähisee.

Meille tuli pentu elokuun puolessavälissä ja kissa pysyi (vanhana ja viisaanan) poissa pennun ulottuvilta esimmäiset 1 ½ kuukautta. Nyt menee haistelemaan pentua, jos se nukkuu tai on muuten vain rauhallisesti paikoillaan. Mikäli pentu rupeaa riekkumaan, sähähtää kissa ja pentu ottaa välittömästi pakkia (haukkuen tosin :) ).
Kertaakaa kissa ei tosin ole kynnet esillä pentua täppäissyt - pelkillä tassuilla sen sijaan useammankin kerran. Itse myös ollaan kielletty pentua koskemasta kissaan.

Hiljaa hyvää tulee - ainakin kahden eri lajin ollessa kysymyksessä.
Sanni Sengström

Viesti Kirjoittaja Sanni Sengström »

Kiitos vinkeistä. Nyt alkaa jo vähän helpottaa. Jos koira menee kisun kimppuun, ei tarvitse enää muuta kuin mennä lähelle ja huutaa se kuuluisa EI- sana, niin yleensä siinä vaiheessa koira irroittaa, kun ennen sitä sai melkein kaksin käsin repiä irti kissasta :roll:
Vastaa Viestiin