Aikaa koiralle

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Hanna-Kaisa Hiltunen

Aikaa koiralle

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Kertokaapas immeiset, paljonko vietätte päivittäin aikaa koiranne kanssa? Siis ihan nimenomaan koiran kanssa, esim lenkkeillen, kouluttaen, leikkien? Ihan tavallisena arkipäivänä.

Meillä lenkkeillään 1,5-3 tuntia päivittäin, riippuen päivästä, mutta keskiarvo päivittäin pääsääntöisesti 2 tuntia. Koulutusta ei ihan joka päivä, paitsi tietty perus tottista lenkkeilyn ja normaalin elämisen yhteydessä :D Ihan oikeaa koulutusta muutama kerta viikossa.
Ja koira on yleensä mukana joka paikassa, esim kauppareissuilla jos vaan ei ole autossa liian kuuma.
Ja tämä ei varmasti ole vielä tarpeeksi :oops:
eija oikarainen

aikaa koiran kanssa

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Jaahaa, esitit vaikean kysymyksen, mutta koetan silti vastata totuudenmukaisesti.

Itselläni on se onnellinen tilanne, että saan tehdä töitä kotoa käsin, enkä ainan edes tee töitä. Suureksi osaksi määrittelen itse, miten aikani vietän ja nyt kun tyttäremme on käynyt eka luokan, on ollut mukavaa, että olen voinut olla kotona sekä hänen että koiran takia.

Aamulla käymme lenkin. Se on yleensä vain 20 minuuttia. Sen jälkeen kun lapsi on lähtenyt kouluun ja minä olen juonut aamukahvini ja syönyt, saa koirakin ruokansa. Sittne pikkuhiljaa lähdemme lenkille tai talvisin kolaamme pihan, hiekoitamme jos on tarfvista ja teemme pihatöitä yhdessä. Lenkki kestää noin 1,5 tuntia tai 2 tuntia. Liikennettä, maastoa ja metsää. Onneksi sitä kaikkea löytyy lenkkimme varrelta.

Sitten tehdään kotihommeleita tai kirjallisia töitä ja iltapäivällä käydään taas pieni lenkki n. 20 minuuttia. Sen jälkeen otamme pihalla treeniä, istu, sivulle, tänne, leikkiä ja sitten sitä pallojen, lasten ja muiden seuraamista maltilla.

Kaikkialla ,mihin koiran saa ottaa mukaan on meidän koiramme myös paikalla. Se on muakana ratsastustallilla, kukkatalossa, apteekkiinkin se on päässyt, Itäksekuksessa, toreilla, veneessä, saaressa, ja missä milloinkin.

Kun menen hakemaan postin tai jään jutteleen pihalla naapurin kanssa, on koira aina vapaana ja mukana kaikessa. Myös automatkoista se tykkää, vaikka kävisimme vain lyhyen matkan.

Illalla teemme sitten taas pitemmän lenkin, joka kestää noin tunnin, ehkä vajaan.

Usein jäämme pihalle vielä touhuamaan ja saatamme vain itsuta kivetyksellä ja katsoa kun lapset juoksee ja pelaa. Se on hyvää treeniä päälle.

Meidän koiralla on niin ihmeelliset tavat, että se on kuin pieni vauva, sillä se vaatimalla vaatii, että sen on päästävä nukkumaan illalal kello 9. Olen miehelleni sitä nauranutkin, että voiko koiralla olla noin tarkka rytmi, mutta tällä on. Se menee omalle paikalleen ja nukkuu kuin pikku possu, vaikka muu väki olisi vielä hereillä. Ja joka ilta sama homma, kelllo 21....

kirjoitteli

Eija
Vastaa Viestiin