Apuva koira hyökkäsi lehmän kimppuun!

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Jonna Hypen

Apuva koira hyökkäsi lehmän kimppuun!

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Anoppi oli navetalla päivällä siivoilemassa ja oli koira siellä touhuamassa mukana;koiraa on kielletty tulemasta lehmien puolelle,eteisessä ja maitohuoneessa saa olla.Sisällä oli myös poikiva lehmä.Koira oli tullut lehmien puolelle,anoppi oli huomannut sen nuolevan paskaa ja oli torunut ja silloin oli yhtä äkkiä käynyt koira lehmään kiinni ja hyökkinyt mahan alle!! :evil:
En sitten tiedä miten oli sen pois saanut sieltä mutta nyt ei olla päästetty koiraa ollenkaan navetalle :roll:

saamari että ottaa päähän...ja yks päivä oli ajanut lehmiä laitumella niin että yks lehmä meni piikkilangoista läpi :evil:
Ja jotenkin kummallisesti minä en olut kummallakaan kerralla paikalla :oops:
mitäs nyt siis pitäisi tehdä?Lukita koira tarhaan siksi aikaa kun esim:vien lapsen hoitoon tai haen lapsen?Kora on 2 1/2 vuotias ja olut meillä nyt kuukauden ja kaikki on mennyt TODELLA hyvin!!En todellakaan haluaisi koirasta luopua!!
Veijo Kinnunen

Viesti Kirjoittaja Veijo Kinnunen »

Aivan vakavissa?
Jos koira kuukauden talossa, ja vasta yhtä lehmää puraissut, hyvin on mennyt.
Pistä koira säpin taakse, kun jätät sen silmistäsi, tai muuten hukka perii.
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Tuli kans mieleen, että voisko koiran laittaa siksi aikaa esimerkiksi sisälle taloon, kun et ole sitä itse valvomassa? Ei mun mielestä kannata tommosen asian kanssa hanskoja tiskiin lyödä, kyllä siihen sopeutumiseen oma aikansa menee ja kannattaa välttää minkä nyt pystyy noita tilanteita missä koira pääsee lehmien luokse häärimään.
Saija Hietakangas

Viesti Kirjoittaja Saija Hietakangas »

Vie koiraa navettaan vain kiinni ollessa, äkkiä pitäis lehmiin tottua.
Mun vanhempien koira kanssa ärjyy lehmille jos tuovat päänsä liian lähelle tai lipovat kielellään, muttei hyökkinyt ole.. paskaa ym.kanssa syö mitä ei olla kovin kiellettykään :)
Lehmien aitaukseen ei sitä saisi kun on kerran sätkyt saanut aitauksesta..
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Nyt on taas yhteiselo sujunut huomattavasti paremmin 8) en nyt tosissaan ollut koirasta luopumassa,asustellaan vaan saman katon alla appivanhempien kanssa(toivottavasti ei kauaa...)ja olis ihan kiva jos nekin tulis toimeen koiruuden kanssa,mutta tottakai koira tottelee mua ja miestäni parhaiten kun sen kanssa eniten ollaan ja touhutaan :)
mutta en ihan helposti tosta koirasta luovu muutan sitten vaikkka erilleen tästä "kommuunista" :roll:
Vastaa Viestiin