Naksutinkoulutusta sakulle?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Hilkka Laakso

Naksutinkoulutusta sakulle?

Viesti Kirjoittaja Hilkka Laakso »

Heip!

Käyttääkö kukaan naksutinkoulutusta sakunsa kanssa?

Tunnetko jonkun joka käyttää, millä menestyksellä?

Oletko itse tutustunut asiaan, ja jos et käytä, niin miksi?

Siis mielipiteitä naksutuksesta???? :?: :o

ihmettelee nimimerkki: kyselyiässä :wink:
Mervi Kähönen

Viesti Kirjoittaja Mervi Kähönen »

Mä olen tuolle penikalle varsinkin alkuopetuksessa käyttänyt paljon naksua, ja loistavasti on toiminut meillä. Saa palkattua täsmällisemmin.
Mun mielestä soveltuu hyvin varsinkin alkuopetukseen ja myöhemmin pikkuviilauksiin tai korjauksiin (esim. seuraamispaikka).
Mikko Pietarinen

Viesti Kirjoittaja Mikko Pietarinen »

Meillä aloitettiin "naksutin" koulutus, tosin naksutin itsessään on korvattu koirapillillä mutta samoin metodein muuten, lyhyt puhallus korvaa naksun. Ehdollistaminen ainakin on nopeaa (verrattuna pyreneittenkoiraan) joten uskoisin että tulee olemaan hyvä apu kun saa palkittua täsmällisesti oikeista teoista... Ainakin ensi tuntumalta se vaikuttaa mielettömän hyvältä. Ja onhan se ihan järkeenkäypää että täsmällinen palkkio oikeasta teosta selkeyttää koirallekkin missä meni oikein. Asiastahan on aika paljon jo googlettamallakin asiaa netissä.
Sanna-Mari Räsänen

niks naks naksutin

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

meillä käytettiin pentuna naksutinta ja nykyään käytän vain kun opetellaan jotain täysin uutta asiaa. onhan se loistava vehje. ei se kyllä ihmeitä saa aikaan, mutta toimii. itsehän se työ kuitenkin on tehtävä.

naksuttimella saa "hyvä" tulee nopeammin ku et itse mongerrat suulla sen. palkkauksen tulis tapahtua puolessa sekunnissa ja suullaha sitä et ehdi niin nopeesti sanoo.


olen huomannut, että käytän suutani naksuttimena. suulla naksautan ja hyvin toimii..
Vastaa Viestiin