Neuvoksi?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Mari.Oksman

Neuvoksi?

Viesti Kirjoittaja Mari.Oksman »

Olen omasta mielestä onnistunut kouluttaa sakemannistani kelvon koiran.Ei kisko remmissä,ei riuhdo eikä revi.Mutta yks pikku ongelma jos korotan ääntäni ja lausun sen kamalan P sanan koira menee lukkoon,vaikka olen tarkoittanut se toisselle umpiluuta olevalle koiralleni.Mikä avuksi ?
Mikko Pietarinen

Viesti Kirjoittaja Mikko Pietarinen »

Sama ongelma meillä. Miten erottaa aina sen että kumpi koira on tylyn kielenkäytön kohteena. Tajuaakos ne ollenkaan jos nuhtelee nimi prk**e vai mikä lienee paras tapa... Jos erottaa ensin koirat eri lääniin, on nuhtelun syystä jo kulunut liikaa aikaa....
kati laikko

Viesti Kirjoittaja kati laikko »

minä karjasen ensin koiran nimen ja heti perään samaan henkäykseen torun ja meillä ei ainakaan enään muut koirat luimistele muiden torumisesta.Sama juttu jos kehun ensin koiran nimi ja sit kehut perään.
Selkeyttä on tuonut lauman sisällä.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Viet erikseen ulos.
Kirsi Aalto

Viesti Kirjoittaja Kirsi Aalto »

Jos toinen koira on liian herkkä,niin ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja kuin ensin kokeilla tuota nimi ensin ja sit kielto,tai käydä erikseen lenkillä.
Itse luovuin leonbergistäni(annoin parhaalle ystävälleni)kun sillä ei olut enään yhtään omaa elämää,lenkillä varoi ja oli kuin maansa myynyt kun jouduin kieltämään luupäätä,ja se meni jo siihen että koira sisälläkin jo säikähti kun yskäsin.Nyt koira on saanut itsetunnon takaisin kun saa olla perheen ainut koira :)
Vastaa Viestiin