Stressaantuuko pentu?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Hanna-Kaisa Hiltunen

Stressaantuuko pentu?

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Mitenkäs on, pentu tulee siis perjantaina. Onko pennulle liian iso stressi, jos heti muutaman päivän jälkeen lähdemme pariksi päiväksi maalle? Joutuisi jo niin pian tutustumaan uuteen paikkaan... Tuleeko kotiutumisvaikeuksia tai meneekö pentu jotenkin "sekaisin", että mikä se oikea koti nyt on?
Laura Lehtonen

Viesti Kirjoittaja Laura Lehtonen »

Sinne vaan pentu mukana! Kyllä minä ainakin menisin. Minä olen heti mennyt minne sattuu koirien kanssa, kun ovat taloon tulleet.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Reissuun vaan! :D Teet vaan pennun olon turvalliseksi läheisyydessäsi, jos uudet paikat jännittää. Ja anna reippaana tutustua uusiin maisemiin, jatkossa koiran kanssa sitten kulkeminen helpompaa, kun pennusta saakka tottuu. Mullakin koiruus kulkenut ihan pienestä asti monissa eri paikoissa ja eri kulkuneuvoilla. Ja vaikka onkin nuori höyrypää, niin yllättävän pian tuo aina rauhoittuu uudessakin paikassa, kunhan on hajut haisteltu. Muutamaan otteeseen muutettukin, mutta heti on koira aina sopeutunut uuteen kotiin, jopa omakotitalosta kerrostaloon.
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Koti on siellä, missä ollaan laumanjohtajan kanssa. :tsemp:
Hanna-Kaisa Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Kiitos vastauksista! Rohkenen siis viedä pennun heti reissun päälle :P Kunhan nyt saan sen ensin tänne kotia asti :D
Mikko Pietarinen

Viesti Kirjoittaja Mikko Pietarinen »

Koiran rukouksessa on niin hyvin sanottu:

"Vaikka sinulla ei olisi kotiakaan, mieluummin seuraisin sinua jään ja tuiskun läpi, kuin makaisin pehmeällä patjalla, olet jumalani ja minä uskollinen palvojasi."

Koiran paras paikka on omistajan mukana :D

Tuo koiran rukous kannattaa melkein kerran päivässä lukea niin muistaa että huonomminkin voisi olla kuin on. Tekee aina heti mieli sitä omaa karvakuonoa rapsuttaa.
Vastaa Viestiin