Pennun haukkuminen

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Liisa Hurskainen

Pennun haukkuminen

Viesti Kirjoittaja Liisa Hurskainen »

Meillä on 11 viikkonen sakemannityttö ja se on muuten tosi tottelevainen ja kiltti sakun alku, mutta haukkuminen on ongelma. Eli aina varsinkin leikin jälkeen se alkaa komentamaan haukkumalla/puremalla, eikä sitä saa millään loppumaan. Olen aina leikin loppuessa sanonut "rauha", ja sen jälkeen en ole ottanut huomioon vaikka se yrittääkin välillä tuoda vielä leluja. Kun se ei auta, alkaa haukkuminen ja jalasta pureminen, Koira ihan selvästi kokeilee rajoja. Mietin että miten pitäisi reagoida: olla huomaamatta vai kieltää? Joskus aamulla aikasin ennen töihin lähtöä se on kiva alkaa esittää välinpitämätöntä kun pentu haukkuu ja hypii kutsuen leikkiin, kerrostalossa kun asumme :roll: Kielto tai välinpitämättömyys ei kuitenkaan kumpikaan auta...Auttakaa kokeneemmat!
Jani Salminen

Re: Pennun haukkuminen

Viesti Kirjoittaja Jani Salminen »

Liisa Hurskainen kirjoitti:Meillä on 11 viikkonen sakemannityttö ja se on muuten tosi tottelevainen ja kiltti sakun alku, mutta haukkuminen on ongelma. Eli aina varsinkin leikin jälkeen se alkaa komentamaan haukkumalla/puremalla, eikä sitä saa millään loppumaan. Olen aina leikin loppuessa sanonut "rauha", ja sen jälkeen en ole ottanut huomioon vaikka se yrittääkin välillä tuoda vielä leluja. Kun se ei auta, alkaa haukkuminen ja jalasta pureminen, Koira ihan selvästi kokeilee rajoja. Mietin että miten pitäisi reagoida: olla huomaamatta vai kieltää? Joskus aamulla aikasin ennen töihin lähtöä se on kiva alkaa esittää välinpitämätöntä kun pentu haukkuu ja hypii kutsuen leikkiin, kerrostalossa kun asumme :roll: Kielto tai välinpitämättömyys ei kuitenkaan kumpikaan auta...Auttakaa kokeneemmat!
11 Vk? Sehän on normaalia, että tuollain pureskelee :)

Joo mutta ei toivottua käytöstä kun on, niin pitäähän sille näyttää että se sellaista on. Eli tukista vain, taikka muutoin rankaise. Tai näin minä tein ja hyvin toimi. Teillä ilmeisesti tuo huomioimattomuus ei toimi.

Joku saa korjata jos olen totaalisen väärässä :)

Muoks:

Niin unohtui sanoa, että kokeile niitä eri rankaisutyylejä. (ruiskase vettä nenään, lelut pois, jnejne) Muista kuitenkin aina kieltää, ennenkuin rankaiset. Koiralle täytyy antaa mahdollisuus tehdä oikein.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Puremiseen kielto ja ilmeisesti haukkuu sisällä?

Leikitte ulkona,kotona rauhoitutaan/leikkii yksin.

Ja koiraa voi opettaa rauhoittumaan,eli haukkumalla ei saa aikaan mitään,vaan hiljaa olemalla saa esim ruoan yms.
Jonatan Kokkonen

Viesti Kirjoittaja Jonatan Kokkonen »

Ja mitähän emo/ laumanjohtaja tekisi? Maalaisjärjen käyttö on sallittua :P
Liisa Hurskainen

Viesti Kirjoittaja Liisa Hurskainen »

Jonatan Kokkonen kirjoitti:Ja mitähän emo/ laumanjohtaja tekisi? Maalaisjärjen käyttö on sallittua :P
Jonatan, koira on tällä hetkellä jo 5 kk, eikä tuota ongelmaa ole ollut enää aikoihin :wink:
Vastaa Viestiin