räyhääminen

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Miia Rintamäki

Viesti Kirjoittaja Miia Rintamäki »

Harju Sanna kirjoitti:Poika on kuitenkin iso ja vahva, mä pieni ja ei niin vahva, joten koirahan vie mua ihan 6-0 kun tulee toisia vastaan. Mä lennän siellä koiran perässä,
no tohon sanoisin että osta kuonopanta. koira ei pysty vetämään niin lujaa, kun sen pitää saada voima kuonosta ja päästä.. meillä ainaki auttanu tosi paljo.

En kyllä uskaltaisi lenkittää semmosta koiraa jota en pystyisi pitämään.. :? oli tilanne mikä tahansa.


Jatkokertomuksia:

Vastaan ei ny oo vieläkään tullu kunnolla koiria, ohan noita näkyny mut joko kaukana tai kaikki kääntyilly pois tms. Kävin tottikses vaikka se käytösnauvoja vähä sano et kannattaa jättää väliin, mutta ku oon ny lomalla ja kuukauden ajan vaan sinne pääsen, sen jälkeen oon aina töis ne ajat niin oli pakko mennä. Sielä oli kaks sakua,uros ja narttu jotka molemmat räyhäs Vilille, Vili oli niinku niitä ei olisi ollukkaan :tsemp: käveli vaan tyynen rauhallisesti ohi. Ohitukset onnistu sielä niinku yleensäkki eikä ollu mitiä hätiä missää vaihees. Käskyt ei kyllä hirveesti kiinnostanu, juoksenteli ihan missä sattuu ja korvat kateis :oops: en tiä johtuko siitä ettei olla maaliskuun jälkeen käyty taas.
Mentiin sen jälkeen kaverin urossakua ja tuota uittamaan, sielä uimapaikalla oli varmaan 10 koiraa. Vili ei piitannu kestään mitään :) ei ne tokikaan kauheen lähellä ollu mut kumminkin.

Eilen ohiteltiin kaverin uros tanskandogin kans, tosi hienosti meni taas :) pari kertaa haukahti mutta kertaakaan ei rähissy. Tänään yritän lenkille lähtee sellaseen aikaan et tulis paljo ihmisiä vastaan mut en tiä mihin aikaan ne oikeen käy ku koskaan ei oo missään ketään :shock:

Mutta ny tuo on ruvennu varastelemaan ruokaa pöydiltä ku ollaan pois kotoa :( Olin jättäny lasagneastian hellalle ku lähdin viime viikolla töihin, mies laitto viestiä et mikset jättäny mulle yhtään :D koira oli luikerrellu keittiön tuolien alta (jotka on aina estona että se ei pääsisi keittiöön ku laitto kerran hellan päälle..) ja syöny kaikki. Eilen oli hypänny muutaman pihvin tuolta pöydältä.. Äsken laitettiin kinkku roikkumaan narusta ja narun toinen pää kattilan kanteen kiinni, niin et se kansi putoaa kun kinkkuun kosketaan. Ja muka lähdettiin pois. Ajateltiin kiertää takapihalle ja sit ku kuuluis se ryminä, tultais sisälle ja saatais se kiinni itseteosta. No, odoteltiin pihalla aikamme ja sit mä tuumasin et no ei se sitä hae, mutta ku tultiin sisälle nii olihan se syöty ja kattilan kansi lattialla. Se oli siis heti napannu sen ku mentiin pihalle. Toivottavasti säikähti oikeen kunnolla eikä enää mee. Muuten pitää laittaa jotain mikä kolahtelee kovempaa...
Vastaa Viestiin