Pentu tulossa

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Marjukka Parviainen

Pentu tulossa

Viesti Kirjoittaja Marjukka Parviainen »

Heipat... :heipat:

Ajattelin olla kerranki ajoissa ja kysellä pientä vinkki-viitosta vielä syntymättömää uros pentua silmälläpitäen...
Tämä kaveri on näiltä näkymin tulossa minulle syksyllä ja nyt haluaisin teiltä vinkkejä/tietoa, että mistä löytäisin materiaalia (nettilinkkejä ym...) saksanpaimenkoiran pennun kasvatuksesta/koulutuksesta ja pentuajasta.
Kokemusta koirista on, mutta hyvinkin eri luoteisista (2kpl Bernejä)
Tarkotuksena (tosipuheella, haaveena) mulla on vielä joskus että löytäisin itseni TOKO-kehistä/PK-kentiltä joten olis melko tärkeää saada oikeaa oppia ensin itselle mistä alottaa...
Kiitos jo etukäteen... :moik:

Marjukka
Anu Kuusenoksa

Viesti Kirjoittaja Anu Kuusenoksa »

Itse ajattelisin, että pennun kanssa aloitellaan ihan samalla tavalla kuin Berninkin kanssa. Sitten kun aletaan pelaamaan viettien kanssa ja toisissaan koiraa treenaamaan oletkin jo löytänyt tiesi pk- tai spl:n kentille :wink: .


Sinulla on kuitenkin paljon kokemusta koirista ja luettua tekstiäkin on niin paljon ja ristiriitaista, että varmasti kun pidät oman linjasi ja pentu saa normaalin kotikasvatuksen ja sosiaalistamisen, pärjäät hyvin.

Itse olin ihan hermona kun meidän eka uros saku tuli ja luin kaikki kikkakolmoset kun ajattelin, että tämän täytyy nyt olla jotenkin tosi hankalaa. Tähän asti ollaan pärjätty hyvin ja olen jo aikoja sitten unohtanut lukemani ja opiskelemani vinkit. Selkärangasta ne sitten tulee. Ja tosissaan koulutuskentiltä löytyy sitten vastaukset kysymyksiin.
Elina Karppinen

Viesti Kirjoittaja Elina Karppinen »

http://kotisivu.mtv3.fi/toko/tokosivu.htm
Tuossa ainakin yksi hyvä sivu toko harrastusta aloittavalle...
Pennun kasvatuksestakin siellä on juttua. :pc: eikun surffaamaan.. :D
Miia Rintamäki

Viesti Kirjoittaja Miia Rintamäki »

Marjukka Parviainen

Viesti Kirjoittaja Marjukka Parviainen »

:kumarrus: :wink:

Nuo oli hyödyllisiä linkkejä ja mielenkiintoista luettavaa...
Otin tuon Elinan mainitseman linkin ja "suolsin" sieltä ulos 5 senttiä paksun TOKO-pläjäyksen, :shock: ja sukellan ihan uuteen maailmaan.
Bernin kanssa meillä on ollut vähän erillaista elämää, joten taidan alottaa myös bernuilla näitä tokoilu-harkkoja...
Kiitti vielä!!! :)
Vastaa Viestiin