Millä motivoida?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Jenny Isomäki

Millä motivoida?

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

Pennun (4kk) motivoinnista on tullut oikein ongelma.
Pienestä pitäen olen sitä yrittänyt leikittää rätillä, mutta koira ei vaan syty. Saattaa hieman rättiä hamuilla ja ottaa jopa kiinnikin, mutta ei taistele.

Ja namien perään se ei ole, katselee vaan seinille kun yritän nameilla palkita.

Rättileikkejä olen jo kolmen muun koiran eliniän ajan harrastanut, joten en usko että mun rätin heiluttamisessa mitään vikaa olisi.

Mutta jos jollakulla olis vinkkejä miten saisin sen kiinnostumaan joko ruuasta tai rätistä tai jostain, että vois kuvitella joskus koiraa kouluttavan hieman pidemmällekin kuin peruskäskyt.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Arvaan että kyse ei ole saksanpaimenkoiran pennusta. Vai onko?
Jenny Isomäki

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

Kyllä se sakemanni on. Niin lukee rekisterikirjassa ja kyllä se ihan sakemannilta näyttää.
Eija Latva-Rasku

Viesti Kirjoittaja Eija Latva-Rasku »

Hei, meillä oli aivan sama juttu mutta tänä päivänä sekä namit että "rättilelut" kelpaavat, joitakin asioita on vain jaksettava odottaa. :D
Meillä kävyistä tulikin melkein ensimmäiset rakkaat lelut ja "käpy" onkin tänä päivänä melkoinen "taikasana". Meidän tyttö täyttää ensi viikolla 7 kk.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Jos fyysiset viat on pois suljettu,jäljelle jää henkiset/pään sisäiset viat.

Koirassa ei ole taistelutahtoa.

Nuorempi koira meillä taistelee mielellään vanhempi ei.
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Ei kai pentu vaihda purenta-kalustoaan :?:
Jenny Isomäki

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

Itse asiassa kyllä juuri vaihtaa hampaitaan. Mutta koskaan pentu ei oo mikään kauheen innostunut rättileikeistä ollut.

Kannattaisko nyt vallan jättää rättileikit hetkeksi vai mitä pitäis tehdä? Tässä turhautuu sekä ohjaaja että koira. :|
Jani Salminen

Viesti Kirjoittaja Jani Salminen »

Jenny Isomäki kirjoitti:Itse asiassa kyllä juuri vaihtaa hampaitaan. Mutta koskaan pentu ei oo mikään kauheen innostunut rättileikeistä ollut.

Kannattaisko nyt vallan jättää rättileikit hetkeksi vai mitä pitäis tehdä? Tässä turhautuu sekä ohjaaja että koira. :|
Mitäs se sanoo narupallosta?
Tuomo Arovainio

Viesti Kirjoittaja Tuomo Arovainio »

Hampaitten vaihdon ajaksi unohda kaikki leikit rätillä ja pallolla ja millä tahansa. Et menetä siinä mitään. Päinvastoin voit tehdä koiralle loppuelämäksi kaikki puruleikit epämiellyttäväksi.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Meillä koiralle kävi/käy kaikki leikit/lelut/yms vaihtui hampaita tai ei.

Korkeintaan hampaat jäi rättiin yms.

Musta vaan tuntuu,ettei sun koira ole ehkä taistelija tyyppiä/ on hitaasti syttyvä.

Ruoka palkalla pääsee pitkälle,eli ei se leikkiminen/taistelemin ole aivan välttämätöntä.
Elina Karppinen

Viesti Kirjoittaja Elina Karppinen »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Elina Karppinen, 11 Syys 2006 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jenny Isomäki

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

Ilmeisesti tämä tyttönen ei vaan ole taisteluleikeistä kiinnostunut.
Namien peräänkään se ei kauheasti ole, tosin en ole vielä kokeillut kun juustoa ja makkaraa. Täytyy kaiketi käydä kaikki vaihtoehdot läpi.

Narupalloa en ole sille näyttänyt, palloa kyllä. Se saattaisi olla parempi kuin tuo repiminen.

Kiitoksia vinkeistä katsotaan kuinka meillä nyt lähtee asiat etenemään.
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Tuomo Arovainio kirjoitti:Hampaitten vaihdon ajaksi unohda kaikki leikit rätillä ja pallolla ja millä tahansa. Et menetä siinä mitään. Päinvastoin voit tehdä koiralle loppuelämäksi kaikki puruleikit epämiellyttäväksi.
Aivan :!:
Jos on pakko kokeilla sitä narupalloa, niin niitä on pehmeitäkin versioita(tennispallo)! Itse antaisin pennun vaihtaa rauhassa kaluston ja kun ikenet kestää, niin tunnet sen varmaan "nahoissasi" :D Tuskin kannattaa sitä pantua vielä taistelutahdottomaksi diagnosoida :evil:
Jenny Isomäki

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

sami.lehtonen kirjoitti: Tuskin kannattaa sitä pantua vielä taistelutahdottomaksi diagnosoida :evil:
Saattaa olla että tuomitsen sen liian nopeasti, olen vain tottunut hieman taistelutahtoisempiin koiriin, joten pennun esittämä vaatimaton hamuilu tuntuu niin toivottomalta.
Eipä siitä silti olla mitään suojelukoiraa edes tekemässäkään...
Jonna Putkonen

hampaiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Meillä ei vedetty köyttä eikä oikein muutakaan kun Susu vaihtoi hampaitaan ja se onkin fiksua jättää vähemmälle tai vaikka kokonaan väliin siksi ajaksi kun purukalusto on uusiutunut. Meidän hauvelille ei tapahtunut mitään ikävää tuossa elämänvaiheessa joten nyt se rempoo aivan innoissaan rengasta ja köyttä ja milloin mitäkin. Sukka olisi ihan kiva mitä voisi vetää mutta kun meillä pennun ollessa pieni alkoi omatkin sukat kadota joten päätettiin ettei sille edes opeteta sukan reuhtomista (siellä mistä haimme pennun, oli pihalla sukka mitä ne saivat vedellä ja pureskella, olisko tuo alku johtunut siitä että aina piti etsiä emännän tai isännän sukka suuhun).
Vastaa Viestiin