Millä sais miehen innostumaan koiran koulutuksesta?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

siis ei mulla lenkillä ole mitään onkelmia koiran kanssa,täällä tosin harvoin tulee muita koiria vastaan... :? ehkä sen takai ajattelin että koira saattaa mahdollisesti innostua kun näkee muita koiria :oops: totteleekin ihan hienosti sivulle,istu,maahan,paikka,vapaa jne..mutta olis niin kiva kun olis jotain tavotteita :lol:
sanna auvinen

Viesti Kirjoittaja sanna auvinen »

sitten vaan hakemaan niitä tavotteita.
etsi paikkakuntasi koulutus tarjontaa ja eikun mukaan.itse ainakin nautin koirieni kanssa treenauksesta ja on se ihanaa,kun alkaa näkyä tekemisen tulos ja se on vain ja ainoastaan mun ansiota(eikä miehen)
meillä ainakin kentällä näkee ihmisiä vähän kauempana katselemassa ,jos ei heti voi tuoda koiraa porukkaan ja pikkuhiljaa tulla lähemmäksi touhuilemaan.ja sitä vartenhan siellä on asiantuntevat ohjaajat,jotka neuvoo ja opastaa mitä kannattaa tehdä.
Tiina Viinikka

Viesti Kirjoittaja Tiina Viinikka »

Tota noin, en halua olla ilkeä mutta ihmettelen että millä perustein olette koiranne ottaneet jos toista ei kiinnosta ja toinen ei jaksa/pysty hallitsemaan koiraa?

Kyllä meillä nämä asiat keskusteltiin ENNEN kuin koira taloon tuli. :roll:
Senni Hietaranta

Viesti Kirjoittaja Senni Hietaranta »

^mulla oli ainakin koirat ennen miestä!
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Tiina: Pystyn kyllä normaali tilanteessa ihan hienosti hallitsemaan koiran(hoitelen kummiskin 16 lypsävän navettaa jossa ruuat ja rehut jaetaan käsin jne..)mietin vain sitä tilannetta kun kentällä tuskin ollaan vain minä ja koirani ja täällä korvessa muita koiria näkee kävelevän tossa tiellä ehkä kerran puolessa vuodessa.. :oops: mies tykkää muuten leikkiä ja lenkkeillä koiran kanssa mutta kun tuosta koulutuksesta olen koittanut puhua niin ei koskaan kerkiä jne.. :roll: voi koira parka,tossa se pihalla juoksee ja telmii koko päivän,jahtaa lintuja ja lehmiä :wink: mahtaa olla kurjaa senkin ressukan elo..
Kaisu Kotaniemi

Viesti Kirjoittaja Kaisu Kotaniemi »

... ei kestänyt suhde tiivistä treenausta koiran kans ... siksipä asutaankin nyt kahdestaan koiran kanssa. Ja treenataan just niin paljon kuin huvittaa!
:P
tanja ruuskanen

Viesti Kirjoittaja tanja ruuskanen »

Se on vaan itse lähdettävä koulutuksiin, jos siltä tuntuu :wink:

Meillä minä olen se joka noiden karvakuonojen kanssa
temmeltää ja treenailee. Mies ei ole koiraharrastuksesta
millään tavoin kiinostunut, vaikka puhuttu ollaan, mutta
ketään ei voi pakottaa kiinostumaan jostain tietystä "lajista" tms.,
vaan aloite on tultava melkeimpä ihmiseltä itseltään 8)

Minua ei sinänsä haittaa vaikka olen "yksin" tämän harrastukseni
kanssa, miehellä on sitten nuo omat juttunsa (salilla käynnit jne.)
Käyttäähän tuo pikalenkillä, antaa ruuan jne. JOS pyydän tai
jankutan sen puolituntia :lol: mutta minun harrastukseni ja
päänvaivani.

Lähdet vaan itse kentälle, jos miestä ei yksinkertaisesti
innosta, sillä se hoituu.. :wink:
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Käytiin viikonloppuna miehen ja koiran kanssa kentällä testaamassa "agility-nurkkaa". Mies hermostui, kun pentu ei ollut yhtä innokas ryntäämään putkesta ja pomppimaan telineillä kuin vanhempi koira (ja itse halusin nimenomaan hitaan ja rauhallisen, joka ei esim raunioilla pompi kuin jojo paikoissa, minne ei kuulunut pomppia, nostapa nyt sitten pari kertaa hirsikehikon sisältä n 30kg painava surkeasti uikuttava koiranretale, jonka kuului jäädä ulkopuolelle ilmaisemaan...). Mies poistui kentän reunalle tuohtuneena ja poju kyttäsi sitten miehen perään, eikä keskittynyt enää opiskeluun.

Opetus: perheenjäsenet kentän reunalla kiinnittävät koiran huomion pois itse asiasta. Meillä oli virallisissa koulutustreeneissä kaksi saman perheen jäsentä koulutushetkessä ja sama juttu: koira tarkkaili koko ajan toista perheenjäsentä ja kouluttaja suositteli, että vain yksi perheenjäsen kerralla treenialueella.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Itse olen todennut myös saman asian, että onhan se koirastakin selvempää jos esim. emäntä kouluttaa ja isäntä leikittää. Meillä minä teen lähes kaiken, paitsi eilen innostui mies heittelemään rengasta koiralle ja koira iloisesti juoksi renkaan perässä ja toi sen miehelleni, sitten ne molemmat kieriskelivät hiekassa ja vetivät rengasta :lol: se oli todella huvittavaa! Lenkilläkin käydään koiran kanssa kahdestaan, tosi harvoin miestä saa minnekään iltakävelylle.
Hjorth Carin

Viesti Kirjoittaja Hjorth Carin »

Hyvä Janet ja Pia....tuota rataa mies on kohta koukussa.. :D
Jenny Isomäki

Viesti Kirjoittaja Jenny Isomäki »

Oman kokemuksen mukaan toista ei vain voi muuttaa, jos sitä ei kiinnosta niin sitä ei kiinnosta. Edellisen miehen kanssa 8 vuotta yritin saada sitä innostumaan koiratuohuista, turhaan. Mies kävi silloin tällöin kanssani lenkillä ja näyttelyissa apuhandlerina, mutta nämäkin toiminnot olivat kovan maanittelun takana.

Nykyinen mies innostui heti koiratoiminnasta, ostipa itselleen koiran, jonka minä kuitenkin koulutan. Tuon meidän vanhemman koiran kanssa se touhuilee yksin, kaikkia tottisjuttuja tekevät ja repivät rättiä. Suojelutreeneihin tulee mukaan katselemaan sitä maalimiehen tupakointia ja jos ei töiltään pääse kyselee miten treenit menivät ym. Ja kovasti suunnittelee seuraavaa koiraansa, jonka sitten itse jo kouluttaisi.

Elikkä mun mielestä toiset ihmiset ei vaan koiratouhuista välitä ja väkisin ei ketään saa mistään tykkäämään. :|
Juha Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

Meillä minä olen aina tykänyt koirista ja vaimoni myös mutta ei ihan sellaisella innolla kuin minä. Kun otimme koiran n. vuosi sitten niin jopa innostui emäntäkin :) Nyt jo haaveilee tosissaan toisesta ns.omasta koirasta ja ehkä se tässä jossain vaiheessa taloon tuleekin :) Kaikki ei vain ole koiraihmisiä,ei edes vähääkään.
tuomo_taipale

Viesti Kirjoittaja tuomo_taipale »

On ihme jos mies ei kiinnostu niin miehekkäästä koirasta ku saksanpaimenkoira.....
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Mies on kyllä kiinnostunut koirasta ja sen kanssa leikkimisestä :lol: mutta koulutus ei sitten jaksa kiinnostaa,kyllä nyt on jo jotain peruskäskyjä sentään käyttänyt esim.sivulle,maahan jne... 8)
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

On helpompaa/parempi,että koiran kouluttaa yksi henkilö,niin koulutus pysyy aina "tasalaatuisena".

Ja onhan se hyvä(ehkä) parisuhteelle,että molemmilla on omat harrastukset ja omaa laatuaikaa.
Vastaa Viestiin