Otteko murtaneet ennakkoluuloja koirienne kanssa?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Jonna Hypen

Otteko murtaneet ennakkoluuloja koirienne kanssa?

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Mun appiukko oli ihan sitä mieltä että kaikki saksanpaimenkoirat on kaikki ihan raivohulluja tappaja koiria jotka puree kaikkea liikkuvaa ja semmoista ei MISSÄÄN tapauksessa oteta meille,eihän ne pysy pihallakaan yhtään :?


Nyt koira on ollut meillä yli vuoden ja ei semmosat vierasta ole jolle ei kehuttaisi kuinka uskomattoman hyvä luonteinen meidän poika on ja kuinka hyvin tottelee ja on NIIIIN kiltti :lol:

Itse oon aina haaveillut saksanpaimenkoirasta ja tuo on kyllä oikea unelma koira :lol:
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Aina kun koiraasi kehutaan, palkkaa itsesi. :wink:

Ei ne sakemannit oo "sitä" tai "tätä", on vaan "kädettömiä" ihmisiä, jotka tekee niistä tommosia kuin ennakkoluulot joillakin ihmisillä on.
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Ihan totta Nina,appiukko tosin muistaa aina lisätä että kyllä niitä vihaisiakin sakemanneja löytyy :evil: niin mistähän se vihaisuus johtuu..
Juha Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

Meillä oli samanlainen tilanne. Anoppini pelkäsi aluksi meidän narttusakemannia kuin pientä ruttoa ja höpötti koko ajan että pelkää ja sakemannit on susia vaan entäpä nytten,kun anoppi soittaa niin kyselee vain koiran kuulumisia (ei nyt ihan mutta melkein) ja aina lähdössä koiran kanssa pihalle leikkimään kun siellä ollaan ja yms.. Eikä muuten pelkää sillai muita koiriakaan kuin ennen :) :)
Christina Leino

Viesti Kirjoittaja Christina Leino »

Mielestäni olemme paljonkin, näin kaupunkiympäristössä vaikuttavina. Päivittäin tulee kehuja.
Jenni Pajunpää

Viesti Kirjoittaja Jenni Pajunpää »

Hei vain! Olen aloitteleva sakemanniharrastaja ja ensi keväänä pitäisi pennun tulla minunkin elämään! :wink: Meillä samankaltainen tilanne, anoppi pelkää koiria, ERITYISESTI saksanpaimenkoiria :) Täytyy pennun koulutuksen ohella sitten hoidella tuo anoppikin..
Juha Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

Onnea vaan anopin totuttelemiseen :lol: Me käytettiin pentuna kovasti anoppilassa niin tottui ja ihastui sakemanniin eikä enää pelkää..
Kristina Polso

Viesti Kirjoittaja Kristina Polso »

Äiti on aina pelännyt saksanpaimenkoiria, ja varsinkin siitä lähtien kun mua kakarana puraisi yks päävikainen jota perheen pikkulapset aina ulkoilutti. Lisäksi on pitänyt niitä sellaisina puunaamaisina ja kalseina petoina jotka kelpaa vain vartijoille ja poliiseille. Oltiin sitten Kessyn kanssa siellä viikon verta kylässä, ja äiti kerta kaikkiaan rakastui Kessyyn ja rotuun yleensäkin. Ovat kuulemma ihanan älykkäitä, ilmeikkäitä, persoonallisia ja tottelevaisia. Eli yksi käännytetty. :tsemp:
Viimeksi muokannut Kristina Polso, 22 Loka 2006 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jenni Pajunpää

Viesti Kirjoittaja Jenni Pajunpää »

Tulipa tästä mieleen, kuinka äitit on aina kaikkea vastaan. Kuten oma äitini mun koirahankintoja vastaan. Mutta katotaampa vain, kun se koira saapuu, niin harva se päivä tulee kyselyjä koiran kuulumisista ja pitäisi käymään tulla! 8) Periaatteesta vain pitää vastustaa, vaikka ite on heti niin eläinrakas että! :wink:
sari ernvall

Viesti Kirjoittaja sari ernvall »

poistettu
Hannele Reini

Viesti Kirjoittaja Hannele Reini »

Minä olen Romin kanssa murtanut joidenkin sukulaistemme ennakkoluulot kun ne ovat tulleet kylään meille. Ensin ne ovat olleet ihan kauhusta jäykkänä, mutta kun romi työntää pään syliin ja katsoo silmiin kiltin näköisenä häntää heiluttaen, niin se on lumonnut heidät täysin. Sitten on rapsuteltu sitä koko loppuaika. Joskus se tunkee myös vieraiden syliin sohvalle. Se on sellainen sylikoira, joka iltaisin telkkaria katsoessa tulee syliin nukkumaan ja työntää pään kainaloon. :love:

Kuitenkin lenkillä vastaan tulevat mummelit hyppivät ojaan. :harhar:
tanja ruuskanen

Viesti Kirjoittaja tanja ruuskanen »

Anopit ovat näköjään suosittuja :wink:
Meilläkin anoppi kauhisteli "susikoiran" pentua kun tulivat ensimmäistä kertaa kylään pennun tultua. Aina saa kuulla sen saman lausahduksen, vihaisia, haukkuvat rähisevät, ei AINAKAAN lapsiperheeseen missäännimessä jne. :? Äitini ei pelkää koiria, muttei niistä erityisemmin pidäkään, varsinkaan sakemanneista kun se on kuulemma ruma koira :lol: Isälläni taas oli nuorempana ollut paperiton sakemanni joka elikin isäni parhaana ystävänä kahdentoista vuoden ikään saakka :)
Hän oli lähestulkoon ainoa joka ei käskenyt minun vaihtaa rotua kun pennusta rupesin puhumaan. Mielestäni kertoi vain järkeviä tosiasioita, sillä sakemanni tarvitsee kunnollisen kasvatuksen sekä koulutuksen ja hän uskoi minun pystyvän siihen. Ja sitähän minä juuri kakkein eniten kaipasin, jotain positiivista ja kannustusta :wink:

Ihmeellisesti on kyllä äitinikin ruvennut viime aikoina rosista pitämään. Silittelee ja lässyttelee kuin sille labbikselle, jota alunperin minulle ehdotti :wink: Anoppikin pitää tai sietää, eikä ole enää maininnut vihaisista susikoirista mitään :lol:
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

Kyllä.
Aikoinaan, kun ystävättäreni oli tulossa viikonloppukylään, hänen äitinsä oli ollut huolestunut. "Kuinka voit mennä sinne, hänellähän on kaksi sakemannia" No, onneksi ystävä on järkevä ihminen ja sai äitinsä rauhoitettua. Ei mennyt kauaa kun matkustin toisen koirani kanssa ko. paikkakunnalle ja äiti sai nähdä hyvin käyttäytyvän ja lasten kanssa leikkivän koiran.

Tämä sama koira sai yhden lapsuudesta asti sähveripelkoisen 60-vuotiaan miehen muuttamaan mielipidettään. Eli että ei kaikki sähveri ole niitä raivoisia kuolaavia hirmuja, jotka vain odottavat tilaisuutta purra.
Vastaa Viestiin