Eroahdistustako???

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Christine Strid

Eroahdistustako???

Viesti Kirjoittaja Christine Strid »

Onkos teillä kellään kokemusta eroahdistuksesta? Tai mitä toi nyt sitten onkaan.
Meillä tuo pahanteko sen kuin yltyy vaan. Vetämisjuttuun on saatu ilmeisesti pikkuhiljaa auttava koulutus.
Iitulla on eteinen ja keittiö käytettävissään. Leluja ja puruluita vaikka muille jakaa (vaikka siihenkään en ole uskonut koskaan, että lelut auttavat; ei auttaneet aiemmallakaan sakulla ja corgilla).
Niinkin pitkälle mentiin, että kokeiltiin kuonokoppaa ja kas, sekin onnistuttu saamaan pois päästä ja hajotettua.
Uskomattomin juttu on se, että eteisen hattuhyllyn päältä (normaalia korkeammalla edellisten asukkaiden jäljiltä) on saatu pudotettua kissan kuljetuskoppa (sitäkin syöty) ja naulakossa roikkunut pieni sateenvarjo, joka on nyt käyttökelvoton.
Tässä tulee vaan tunne, että ei uskalla lähteä kohta mihinkään, ettei pahoja tehtäisi. Töihin ja kouluun on pakko mennä. Sitä vaan miettii, että mitähän se nyt on keksinyt.
Aiemmat koirat eivät olleet ihan näin pahoja, ja pahantekokin loppui aikanaan, mutta Iitulla tuntuu olevan vielä vaikeampaa.
Mitä hyviä keinoja on käytettävissä? Olen kuullut, että jotkut käyttää jotain ainetta, joka rauhottaa, mutta mitä se on ja onko jotain halvempaa keinoa?

Pitäiskö sitä heittää aamuisin Diapami huuleen ja sitten menoks! :D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ota yhteyttä johonkin koiraterapeuttiin mikäli et muuten saa ongelmaa hallintaan. Sinuna en käyttäisi minkäänlaisia pakkokeinoja tuohon, luulen niiden vain pahentavan ongelmaa.

Netistä löytyy hakusanalla "eroahdistus" paljon tietoa asiasta.

-Ch-
Margit Tikkanen

Viesti Kirjoittaja Margit Tikkanen »

Osta häkki ja opeta se olemaan sielä silloin, kun et itse ole kotona.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mielestäni on eläinrääkkäystä pitää koiraa häkissä useita tunteja päivässä.


-Ch-
Sanna Varpula

Viesti Kirjoittaja Sanna Varpula »

Ja omistajan joka kertainen raivokohtaus kotiintulon yhteydessä lujittaa ohjaajan ja koiran välistä suhdetta,...-ko? :kiukku: :puuh:
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

Hei !
Hommaa koirallesi tilava häkki...
Minna Finsk

Viesti Kirjoittaja Minna Finsk »

meillä auttoi ainakin se että en ollut huomaavinaankaa koko koiraa kun oli tehnyt pahojaan. Otin vaan remmiin ja käytin pihalla ja ainakaan tuntiin en ollut huomaavinaankaan. Sillä huomiota koira sillä pahan teolla hakee ja myös kielteinen huomiokin on sitä huomion antoa. Kyllähän sitä pahan tekoa vieläkin joskus sattuu, mutta todella harvoin (tietenkin huomenna kämppä remontissa). Sitte tietenkin kun koiramus on ollut kiltisti paljon huomiota, ja tietenkin ENERGIAN purkaminen pihalla iltaisin auttoi. Ei muuta ku tsemppii ja piiiiitkää pinnaa!!! :puntaroi: .
Ja toivottavasti ei sulla oo aina samallainen ilme ku mulla aikanaa ku tulin kotio :kauhistus:
Minna Koltes

Viesti Kirjoittaja Minna Koltes »

Hei,

Olen Hannan kanssa samaa mieltä, hanki häkki!
:tsemp: Se oikeasti esiteltynä on todella mainio keksintö!
carita servin

Viesti Kirjoittaja carita servin »

Hei,
kuten muutkin ovat sanoneet hanki häkki.
En itse ollut ikinä häkin kannalla vaikka noita koiria on ollut tässä vuosien varrella monta mutta tuli se ensimmäinen koira jonka kanssa se oli pakko hankkia ja itseasiassa se on tosi kätevä.
Meille tuli 1,5v sitten 6kk narttu pentu joka ei ollut koskaan asunut sisällä ja sen huomasi. Meni pakastimen ovi, pesukoneen luukku ja tiivisteet, kenkiä ja kaikkea mitä voi vain ajatelle maan ja taivaan välillä. Kun ensimmäisen kuukauden tuhot ylittivät yli 6000mk niin silloin sitten ystävieni joilla oli ollut koirilla häkkejä jo kauan sanoivat että hanki se.
Tyttö oppi siihen ja ei ole sielä enään ollut tokan juoksun jälkeen kun yhtäkkiä yllätten rauhoittu mutta oppi samalla käytämään tätä häkkiä jota myös käytetään näyttelyissä, leireillä ym.
Tosi kätevää ja sen jälkeen olen opettanut jo pennut 7vk eteenpäin olemaan hetkiä häkissä ja hyvin menee kaikkien osalta.
Siinä säilyy rahaa, hermot ja sitten se tärkein suhde sinun ja koiran välillä.
Tsemppiä ja jaksamista, kyllä ne koirat siitä kasvavat ja viisastuvat.
:P
milko naumanen

helou

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

tuo meidän narttukoirakin aloitti pienellä tuhoamisella.ja kaikki tavarat olivat minun(ei emännän tavaroita) mitä se ns tuhosi. uudelleen muotoili mun kenkiä,nojatuolia yms

ensin kokeiltiin lisää aktiviteetteja,esim. palloja,makupaloja maitopurkin sisään yms ei auttanut.
nyt ollaan pidetty kuonokoppaa ja koira rauhottui aika nopeasti.välillä se jaksaa vetää päiväpeiton alas,mutta tuhoa ei tapahdu pientä kiusaa vaan.

Henk.koht tuntuu että tuo oma koirani pitkästyy, se ei muuten ole mitekään innokas tuhoaja ja reuhaaja,mutta ilmeisesti päivä on liian pitkä.

eli summa summarum jos kuonokoppa ei riitä hommaa häkki,uskoisin sen olevan hyvä ratkaisu,tai hommaa vuoden päästä uudet kalusteet :lol:
Petra Åberg

Re: Eroahdistustako???

Viesti Kirjoittaja Petra Åberg »

Christine Strid kirjoitti:Olen kuullut, että jotkut käyttää jotain ainetta, joka rauhottaa, mutta mitä se on ja onko jotain halvempaa keinoa?
DAP-haihdutin n. 30 euroa, riittää suunnilleen kuukaudeksi.
Christine Strid

Viesti Kirjoittaja Christine Strid »

KIITOS VAAN KAIKILLE!! Hyviä vinkkejä kaikilla. Ainoa, että tuo häkkiasia mietityttää siksi, että sitten voi alkaa tuo ULVOMINEN, kun on suljettuna pienempään tilaan kuin tähän mennessä. Olisi ehkä pitänyt aloittaa jo pienestä pitäen. Eikä tosiaankaan ole varaa hankkia minkäänlaista häkkiä, edes autoon.
Kuonokopan remmit uusittiin ja tulimme tyttären kanssa siihen tulokseen, että kuonokopassa on selvä suunnitteluvirhe! Kiinnitysremmi kulkee liian ylhäällä korvien takaa, jolloin se on helppo tassuilla kiskoa pois, vaikka olisi kuinka kireällä.
Korjatussa versiossa hihna kulkee niskan takaa, jolloin tuntuu pysyvän paikoillaan.
Tyydymme toistaiseksi tähän kuonokopparatkaisuun (auttoi ainakin entisten koiruuksien kanssa).
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

hmm... Huono juttu koiran kannalta mielestäni tuo kuonokoppa § :buu: . Siinä ei koira voi esim. juoda... :kuola: ja mikä ettei se koiruus rupea huhuilemaan koppapäässä :winkwink: Edelleenkin olen häkin kannalla !!!
Minna Koltes

Viesti Kirjoittaja Minna Koltes »

...samoin... :tsemp:
Vastaa Viestiin