Koiran uitta minen

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Juha Lyytikäinen

Koiran uitta minen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

Joko olette käyttäneet koiria uimassa? Mitä sanotte,voiko jo käyttää? Itse olen kerran käyttänyt mutta kävi vain pulahtamassa ja sitten sisälle lämpimään kuivumaan. Onko vaaraksi koiralle vaikka vesi vielä niin kylmää?
Merja Takaeilola

Viesti Kirjoittaja Merja Takaeilola »

Meillä on koira käynyt muutamana päivänä joessa pulahtamassa. En usko että nopeasta uintipyrähdyksestä on haittaa, vaikka vesi onkin vielä aika kylmää. Käyväthän ihmisetkin avannossa. Hyvä lihasten lämmittely ennen ja jälkeen on tärkeää. Ja sisällä sitten kuivataan pyyhkeellä jos karva on vielä märkää.

Lihasten kramppaaminen on vaarana, ja nartuilla ainakin pissatulehduksen riski vaanii. Hotspoteista tuskin on vaaraa jos ei koira niistä muutenkaan kärsi.
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

meillä mänivät uimaan heti ku jäähän suli koiran mäntävä aukko :roll:

Minen ymmärrä mut koko lauma on ihan kahjoja uimaan ja siis meneevät järveen/jokeen/puroon/lampeen... aivan omasta vapaasta tahdostaan.

Ja jos vaik ollaan lenkillä ja sattuu järvi tai joku lammikko mis vettä vastaan niin siellähän koko porukka sitten telmii... uros makailee ja narttu/nartut sukeltelee kiviä, keppejä jne. roinaa pohjasta... ja niin pitkään kun pysytään veden lähellä läträä koko porukka järvessä....

ja nää hyppää uimaan ihan mistä vaan...vaik ois kuin korkee laituri nii silti männään...ja veneestä loikataan mut kivintä näyttäs olevan syöksyy rinnettä pitkin himolaukalla täysii järveen silleen et vesi lentää kaaressa kaikkialle :D
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

minen kanssa oo vielä uskaltanu päästää tota järveen,pelkään että jäätyy sinne ja joudun viel pelastustoimiin! mutta on toikin pimee kun joka kerran kun joku lätäkkö matkan varrella ja minä päästän juomaan.. sinne se sitten kauhoo uimaan. :shock:
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Meillä ollaan muutaman kerran käyty uimassa noin 5 minuuttia kerralla :) Enempää en ole uskaltanut.
Birgitta Vesa-Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

:D Meidän neiti oli Koirakylpylä Aptuksessa uimassa.
Kiva paikka ja kivaa oli - jopa koiran mielestä :)
Harju Sanna

Viesti Kirjoittaja Harju Sanna »

Meidän poika meni pari viikkoa sitten uimaan kun mökillä oltiin. Eihän sitä saanut millään ilveellä sieltä pois :shock: kutsusta tuli kyllä luokse, mutta sitten kun silmä vältti saman tien takaisin :lol:
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

olen kyllä koittanut pidätellä itseäni, mutta ....

MIKSI IHMEESSÄ UITTA(väli) MINEN ??????

:twisted: sainpas tuonkin vihdoin purettua.
Juha Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

kaisli-marie hakala kirjoitti:olen kyllä koittanut pidätellä itseäni, mutta ....

MIKSI IHMEESSÄ UITTA(väli) MINEN ??????

:twisted: sainpas tuonkin vihdoin purettua.

Siks ihmeessä ku sattu pieni näppis virhe!!! Hyvä jos on sesse saanu polskia.. :lol: :lol:
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

eikö sitä voisi korjata? *itku kurkussa matelee*

on saanut saku UITTAMISTA osakseen, kyllä :D
Juha Lyytikäinen

Viesti Kirjoittaja Juha Lyytikäinen »

kaisli-marie hakala kirjoitti:eikö sitä voisi korjata? *itku kurkussa matelee*

on saanut saku UITTAMISTA osakseen, kyllä :D
Eli siis harras toive ylläpitäjälle että kävisit muuttamassa tuon näppisvirheen jotta Kaisli-Marie saisi rauhan sydämmelleen ja öisin nukuttua :D :D
Mari Sarlin

Viesti Kirjoittaja Mari Sarlin »

Meiltä löytyy myös vesipeto, on todella kova poika uimaan! pesettekös muuten joka uinti reissun jälkeen koiranne? tai virutatteko? :) itse olen yleensä pyrkinyt uintireissun jälkeen viruttamaan koiran.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

En pese koiraa,enkä viruta.

En pese koiraa kyllä muutenkaan,max 1 kerran vuodessa,totuus lienee kerran kahdessa vuodessa.
Merja Takaeilola

Viesti Kirjoittaja Merja Takaeilola »

Ei kannata uinnin lisäksi liottaa turkkia enempää pesulla tai viruttelulla. Jos merivedessä uittaa koiraa, ilmeisesti kannattaisi sen jälkeen huuhtaista vesihanan alla, mutta enpä kyllä itse ole tuota noudattanut.

Meidän koira joutuu virutukseen vain mudassa uimisen jälkeen. Ilmeisesti se mudassa juokseminen on hauskempaa kuin pelkkä vesi... :roll:
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

ei meilläkään ole totuttu pesemään. heti kun tullaan kotiin uimasta, kuivaus ja se siitä sitten.

ajatteletko (kuka tahansa joka pesee) että vesikasvit tms. ovat haitaksi koiran iholle, vai miksi pitäisi pestä? :?:
Vastaa Viestiin