Sisähäkit

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Jonna Putkonen

Sisähäkit

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

En oikein tiennyt mihin aiheeseen tämä kuuluu, joten laitanpa kyselyä tänne. Eli, jos jollakin on tietoa, mistä saa Keski-Suomesta koirahäkkejä sisäkäyttöön eli hieman isompaa kuin mitä autossa käytetään niin kertokaa ihmeessä! Mielellään laadukasta materiaalia ja kestävää myös. Ei sellaista, joka rämisee ja on vain metallin värinen. Sisustus pitää ottaa huomioon ja kodikkuus myös. Ilmoitelkaahan!
Saija Pöntinen

Viesti Kirjoittaja Saija Pöntinen »

Itse kyselen kanssa näistä häkeistä. Lähinnä onko minkälaisia kokemuksia muilla? Ajattelin itse onko pennulla turvallisempi olo olla päivisin yksin häkissä kun avarassa isossa tilassa?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Tohon pennun juttuun,meillä pentu oli "eristettynä" lapsiportilla keittiöön,toimiva ratkaisu ainakin meillä.
Hanne Muurinen

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

No halpa ja pentuajan välttävä ratkaisu on hakea vaikka Biltemasta kompostikehikko! Näin meillä ratkaistiin tämä dilemma. "Häkki" on väriltää vihreä (tarkoitettu siis alunperin ulkokäyttöön) ja kokoa sillä on 90*90*70 (korkeus). Tuonne pentu tyrkätään, kun jää yksin ja yöksi. Itse en ainakaan uskalla jättää pentua koko asuntoon yksin ollessaan, meillä ainakin risteilee pentua kiinnostavia johtoja niin paljon, että parhaaksi katsoin hankkia edes jonkinlaisen häkin. :wink:
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

meillä ainakin toiminut tuo häkissä pitäminen yksin, öisin (ensimmäisen viikon ajan nukkui sänkyni alla.) ja silloin kun ei saa olla tiellä. tosin tuo yksinolo on isossa ulkohäkissä (n.5x5m) vanhemman koiran kanssa, mutta yöt jne. sisällä metallihäkissä joka n.1x1m.

tuloksena on, ettei pentu ei jyrsi turhia sisällä eikä mitään haavereita ole tullut, on jo sisäsiisti (ikä kohta 4kk) ja yöt on tosi rauhallinen eikä häiriköi edes aamuisin mitenkään. on oppinut että aikaisin minä haen häkistä ja vien ulos, jossa saa sitten aamupirteyttä purkaa ja pääsee tarpeille. tosin edellä mainittuihin on vaikuttavana tekijänä runsas liikunta ja vanhemman koira seura. :P mutta pitipähän päästä brassailemaan! :D :lol:
Saija Pöntinen

Viesti Kirjoittaja Saija Pöntinen »

En minäkään pentua yksin uskalla jättää asuntoon, josta ei oikein saa erotettua sille hyvää ja turvallista tilaa. Siksi päädyn itsekin häkkiin. Onko se kompostikehikko ihan turvallinen? Kattelin vaan kuvasta että on vähän huteran näköinen
Anu Ekegren

Viesti Kirjoittaja Anu Ekegren »

Itsekin olen kuullut siitä kompostikehikosta, oli yhdeltä kolmen koiran omistajalta. Ja lisävinkkinä oli, että kahdesta saa sitten yhdistettyä isomman. Kuulemma toimii (kokeilen itse seuraavan pennun kanssa)..
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

kuinka paljon sellainen maksaa? noin?
Hanne Muurinen

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

Seija, miksei olisi turvallinen? Jokainen häkin "sivuhan" tukee toisiaan, ei se helposti kaadu. :wink:

Kaisle-Marie, kompostikehikko Biltemassa 9,90 €. Ei pitäisi siis kenenkään taloutta kaataa. :wink:

Ei meillä sitten mennyt tuo ensimmäinen häkkiyö ihan niin, kuin suunnittelin. :mutina: Pentu heräsi ties kuinka monesti ja nosti joka kerta sellaisen mekkalan, että pelkäsin sen herättävän koko lähitienoon. 8) Minä ja mies emme ainakaan saaneet nukuttua. :roll:

Nyt nukkuu ihan nätisti häkissä päiväuniaan ja kiitettävästi selviytyi häkissä kauppareissun ajankin. En tiedä, mikä siinä yössä nyt sitten oli ongelma? :?: Täytyy ilmeisesti totuttaa päiväsaikaan häkkiin ja antaa yöllä olla vapaana meidän makkarissa. Siis häkkikin oli viime yönä makuuhuoneessamme, mutta silti pentu nukkui paljon huonommin, kuin edellisinä öinä vapaana.
Saija Pöntinen

Viesti Kirjoittaja Saija Pöntinen »

Kuvassa vaan näytti huteralta... Olen itse asian niin pähkäilly että ainoastaan kun pentu on yksin, se olisi häkissä turvassa. Kun olen itse kotona pentu on ihan vapaana. Ja yöt nukkuu muualla kun häkissä
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Häkki ostettu ja koira tyytyväisenä, kun on oma pikku yksiö (oikeasti ei mikään pieni vaan TOSI iso mielestäni) missä päivät saa järsiä luita :P
Hanne Muurinen

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

Jonna, millaisen häkin ostit? Meillä tosiaan toiminut toi Bilteman "häkki" ja pentukin on oppinut olemaan siellä "ihmisiksi". :wink:
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Häkki löytyi Mustista ja Mirristä, suurin mahdollinen vaihtoehto ja koira on viihtynyt siellä hyvin päivät, kun olen töissä :)
Hanne Muurinen

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

Oliko minkä hintanen? Vastaa vaikka yv:llä.
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Yv ei toiminut :( Mutta siis vähän yli satasen maksoi, mutta hyvä on ja meillä koira ei ole "murtautunut" ulos sieltä :) Luultavasti siis viihtyy siellä ja tuntee olonsa turvalliseksi!
Vastaa Viestiin