"mikä sun ikä on ja onks sul ollu kauan koiria"

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Carita Pollari

Viesti Kirjoittaja Carita Pollari »

** Viesti poistettu koska henkilö ei esiintynyt oikealla nimellään. **
Mika Kivinen

Rangaistus

Viesti Kirjoittaja Mika Kivinen »

Olen lueskellut keskustelua erittäin hämmästyneenä. Onko niin, että sakuja on pakko kouluttaa rangaistuksella virheestä eikä kiitoksilla hyvästä suorituksesta. Toivottavasti en koskaan missään harjoituskentällä tapaa kyseisten "motivointivälineiden" käyttäjiä. Jos koirien omistajilla on noin hirvittävä tarve menestyä ja saada mainetta ja kunniaa, niin ehdotan siirtymistä vaikka kilpapyöräilyn huoltoporukoihin. Sielläkin saa lakeja tulkita oman maun mukaan. Ja miksi ihmeessä kotikoirille opetetaan suojelua? Suojelua miltä?
Markus Markelin

Heippa!

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Pahimmassa tapauksessa meillä mennään samaan kuin esim Norjassa, eli suojelu on sakon uhalla kiellettyä ja pahimmassa tapauksessa vievät myöskin koissun!
Sanna Salminen

Viesti Kirjoittaja Sanna Salminen »

M.M.
Enkö maininnutkin että jos homman tekee oikein, ei piikkarilla tarvitse koiraansa rääkätä. Ja käyttää sitten mitä kaulainta tahansa, eiköhän ne kaikki sessut palkita yhtälailla oikeasta suorituksesta.
Ja ei, en käytä mitään valtaisia pakotteita tottiksessa jos ajatellaan voimaa ja kipua. Jos koira tarvii tottiksessa kovin järeitä otteita, jokin mättää ja pahasti.
Olen tyytyväinen omiin koulutustapoihini, en tarvii siihen nyt neuvoja, mut en rupee täällä puhumaan siitä mitä kaulainta olen koirillani pitänyt, ei ollut jutun tarkoitus.
Jospa jätettäis se kokonaan pois aiheesta.

Alunperin kirjotin siitä, kuinka mun mielestä ei ole hyvä asia, että kaikkien saatavilla on jos jonkinlaista kaulainta. Niillä voi tehdä pahaa jälkeä, jos haluaa. MUTTA niin voi myös kumisaappaalla. Siis meinaan vaan, että jos ja kun joku ei taida koiransa ohjaamista, ja tekee sen väkivalloin, on lopulta aika se ja sama, millä sen tekee.
Markus Markelin

Do dii ...

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Olet kyllä oikeassa, vaikka itse en ole kumisaapasta koiraani kokeillutkaan! :D

Tuo lain pykälä vaan on minusta harvinaisen selvä tuon piikkarin ja ticcarin käytöstä; sitä ei saa käyttää = laitonta!

En myöskään ole alkamassa neuvomaan ketään koiransa kouluttamisesta, jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee, tosin kaikki eivät riko lakia ... Piikkarin tai ticcarin käyttökö ei ole väkivaltaa koiraa kohtaan? Monen mielestä kyllä ja siksi tuo laki vissiin astui voimaankin!
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Carita Pollari:
Kiitos kirjoituksestasi. Tekstisi sisältö ei yllättänyt, ei ollenkaan...
Tuon ensimmäisen tekstin loppu tiivistää myös sen, mitä olen itse nähnyt ja mitä minulle on myös kerrottu.
Hatunnoston paikka ihmiselle, joka rohkenee tuomaan asiat näin suorapuheisesti esille.
Tuo arvostelukykysi (kaikesta koetusta huolimatta) ja itsesi likoon laittaminen tässä kohtaa veti minut(kin) hiljaiseksi. :(
Toivotan sinulle vilpittömästi kaikkea hyvää harrastustesi parissa :wink:

Markus Markelin:
Kiitos tuosta diplomaattisesta suhtautumisesta, jolla ilmeisesti tämä keskustelu aukesi.

t. Sami
Rita Laakso

Viesti Kirjoittaja Rita Laakso »

Arvasin näin käyvän, kun kerroin, että nimimerkkini Carita Pollari ei ole oikea, meni kiinni samantien joten nyt sitten oikealla nimellä, Ritaksi minua on lapsesta lähtiin sanottu ja Ritana minut tunnetaan vaikka papereissa lukee Carita, ei tarvitse tätä käyttäjätunnusta sulkea.

Namiskan alta löytyy meiliosoite jos jollakulla tarve päästä avautumaan.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Aika ihmeellinen asia tämä kyllä on ettei tästä voi koskaan keskustella ilman että täytyy syyllistyä rikkomaan sääntöjä.

Tässäkin viestiketjussa yksi henkilö on kirjoitellut tekaistulla nimimerkillä, ja sitten ainakin kolmen henkilön viestit tulevat samasta IP-osoitteesta. Taas näyttää että tästä halutaan tehdä tarkoituksella jonkinlainen provosointi asiaa kohtaan, ennemminkin kuin keskustella siitä asiallisesti.
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

sami.lehtonen kirjoitti:

Markus Markelin:
Kiitos tuosta diplomaattisesta suhtautumisesta, jolla ilmeisesti tämä keskustelu aukesi.

t. Sami
Just.Ehkä diplomaattisinta evö. :repee:
Markus Markelin

terve!

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Kummallista textiä webmasterilta! Sinulla ei ole oikeutta kertoa mistä lähteistä kirjoitellaan, vaikka et mainitsekaan IP-koodia! Tuo kirjoituksesi voidaan tulkita hyvin provokatoorisena ilmaisuna olla kirjoittamatta tähän foorumiin. Astuuko tässä sensuuri mukaan kuvaan?
Markus Markelin

Kysymys

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Tarkoitatko, että minä olen ihan pimee ja kuittailetko jostain diplomaattisuudesta?
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Ihan sama onko tekstini kummallista vaiko ei.
Täällä käyttäydytään niinkuin säännöt sallivat ja/tai niinkuin ylläpitäjät haluavat. Myös turhan päiväinen urvellus webmastereille aiheuttaa lentämisen jäähyaitioon. Piste.
Markus Markelin

just ...

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Täällä saatta aika moni kirjoitella aliaksella, koska haluaa säilyttää intimiteettisuojansa ja säästyä paljolta shaitilta ja leimautumiselta, siksi ihmiset tekevät noin! En tietääkseni ole ketään täällä provosoinnut, vaan juuri koittanut pitää tätä jutustelua AVOINNA, ilman mitään fanatismia/vaahtomista suuntaan tai toiseen. Kellään ei varmaankaan ole epäselvää mielipiteeni noiden koulareiden käytöstä, mutta se onkin minun oma käsitykseni! mikäli jonkun maailmanrauha on nyt järkkynyt tästä jubailusta, niin oho! Se on jokaisen oma asia.
Rita Laakso

Viesti Kirjoittaja Rita Laakso »

Nyt kun omalla nimelläni kirjoitan, luultavimmin varmistan ettei minulla ole asiaa kaikille alaosastojen kentille reenaamaan, olisin halunnut sen välttää ja siksi esiintyä toisella nimellä.
Itse en ainakaan provosointi mielessä kirjoittanut, muutoin en olisi missään vaiheessa paljastanut omaa nimeäni.

Edelleen ja nyt omalla nimelläni seison sen takana mitä kirjoitin aiemmissa viesteissäni.
Markus Markelin

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Tarkoittaako tuo sitä, että jos minä sanon jotain sinua ei miellyttävää, sinä bannaat minut? En tietääkseni ole rikkonut mitään sääntöä puhellessani tässä foorumissa! Vai olenko?
Lukittu