"mikä sun ikä on ja onks sul ollu kauan koiria"

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Rita Laakso

Viesti Kirjoittaja Rita Laakso »

Nyt kun omalla nimelläni kirjoitan, luultavimmin varmistan ettei minulla ole asiaa kaikille alaosastojen kentille reenaamaan, olisin halunnut sen välttää ja siksi esiintyä toisella nimellä.
Itse en ainakaan provosointi mielessä kirjoittanut, muutoin en olisi missään vaiheessa paljastanut omaa nimeäni.

Edelleen ja nyt omalla nimelläni seison sen takana mitä kirjoitin aiemmissa viesteissäni.
Markus Markelin

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Tarkoittaako tuo sitä, että jos minä sanon jotain sinua ei miellyttävää, sinä bannaat minut? En tietääkseni ole rikkonut mitään sääntöä puhellessani tässä foorumissa! Vai olenko?
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

En nyt jaksa tästä väitellä. Edellinen viesti pitäisi olla tarpeeksi selvä.

Ilmoitettakoon vielä että tunnus Rita Laakso ei hetkeen tällä palstalla kirjoittele. Syy on palstan sääntöjen tahallinen rikkominen.
Sirpa Hörkäs

Re: Kysymys

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Markus Markelin kirjoitti:Tarkoitatko, että minä olen ihan pimee ja kuittailetko jostain diplomaattisuudesta?
Se "Ihan pimee" taitaa ennemminki tarkottaa itteäni.Se on nääs tarkotettu sellaseks "allekirjotukseks".

Ja kyllä kuittailin jostain diplomaattisuudesta.

Ja tää on niin pönttöä vääntöä,että poistun viikonlopun viettoon. :cool2:
Markus Markelin

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Hyvä sulle ja hyvää viikonloppua sinne! :wink:
Irene Routio

rauhanturvaaja?

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Markus Markelin -niminen henkilö on toiminut rauhanturvaajana Afganistanissa. Onko kyseessä sama henkilö? Harvinainen nimi.
Mitenköhän rauhanturvatehtävissä koiria koulutetaan vai onko niitä mukana vielä? Eräs tuttu kauan sitten oli rauhanturvaajana ja heillä oli koulutettu saksanpaimenkoira mukana. Eroaako virkakoirien suojelukoulutus jotenkin täällä esitetystä?
Carmen Haavikko

Viesti Kirjoittaja Carmen Haavikko »

Hei! varmaan vaikuttaa asiaan myös koiran ja ohjaajan elämäntilanne, asema ja ajatusmaailma. onhan ammatti-työkalulla, urheilussa suoritusvälinellä ja "kukkahattu"-harrastuskaverillä erillaiset vaatimukset koulutustasossa ja suorituksissa. kuulemma 50% työkoiriksi alunperin tarkoitetusta koirista hylätään, vaikka ne koiraurheilussa ovat timanttejä.
maiju savolainen

Viesti Kirjoittaja maiju savolainen »

Ylläpito voisi ystävällisesti poistaa keksityillä nimillä tänne kirjoittelevien viestit.

Samilehtosten ja markusmarkkelinien tekstit ovat ilmeisesti saman teini-ikäisen näppäimistöstä.

Joillekin häiriköinti netissä antaa elämänsisältöä. :heihei:
Anu Kuusenoksa

Viesti Kirjoittaja Anu Kuusenoksa »

Topicin aiheeseen vastaten:
Ensimmäisen koirani olen saanut 14-vuotta sitten. Vieläkin tepsuttelee elävien kirjoissa. Meillä on lisäksi 4- ja 1½-vuotiaat sakumaanikot.

Ekaa koiraa kouluttelin vähän. Taitoa ei kyllä ollut yhtään ja kauhean jännittämisen ja häpeämisen takia jäi treeneissä käyntikin loppujen lopuksi. Näiden sakujen kanssa puuhaillaan Tokoa, tottista, hakua ja jälkeä. Kovasti olisi halua oppia koirista ja kouluttamisesta lisää. Tärkeintä meille on kuitenkin se arkielämä koirien kanssa. Kaikki muu on sitten plussaa :) .

Ainii, olen 28-vuotias.
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Maiju Savolainen:
Oletko tämän foorumin ylläpitäjä, vai mistä johtuu tuo tarve ohjailla täällä yhtä sun toista keskustelua. Onko se pelkästään keskustelun sisällöstä aiheutuva tarve? :D
Minä ja Markus Markelin ollaan eri henkilöitä, ja kehoittaisin miettimään ihan rauhassa ja järjellä, ennen kuin rupeaa täällä haukkumaan ketään persoonallisuushäiriöiseksi, sopiiko niin? En ole enää myöskään teini-ikäinen, joten tuokin on ihan turhaa hölinää.
Jos tämän keskustelun sisältö ei miellytä, niin vaihda keskustelua.

t. Sami
maiju savolainen

Viesti Kirjoittaja maiju savolainen »

Nettikeskusteluissa jatkuva jankkaaminen ja aina uudelleen ja uudelleen saman jauhaminen ei ole asiallista.

Persoonallisuushäiriön omalle kohdallesi otit sinä esille, en minä.
Minä koen sinun kannanottosi aina häiriköinniksi. Valitettavasti.

Voisitko välillä vaihtaa levyä? Kertoisitko ystävällisesti kuinka sinä koulutat koirasi vaikkapa jalostustarkastukseen? Siihenhän kelpaa kokeeksi esim. tavallinen jälkikoe.
Tai miten sinä rakennat koirallesi hyvän tottissuorituksen? Miten rakennat viettipohjan? Miten opetat liikkeestä nopean maahanmenon? Miten opetat esineen tasamaannoudon.

Mielenkiinnolla minä, ja monet muut kuulisivat sinulta valtavan koira- ja koulutuskokemuksen omaavalta henkilöltä koulutusvinkkejä. Olet ilmeisesti kouluttanut III-luokan kokeisiin useamman koiran, monessa lajissa, suojelu mukaan lukien?
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Maiju Savolainen:
Nettikeskusteluissa jatkuva jankkaaminen ja aina uudelleen ja uudelleen saman jauhaminen ei ole asiallista.

Olen pahoillani siitä jos näin olet kirjoitukseni lukenut tai kokenut. Puolustukseksi täytyy nyt sanoa se, etten minäkään kovin asiallisella tasolla pidä huomautuksia ”Samilla taas mopo keulii, voisiko yp hyllyyttää koko tyypin” tai ”Samin jutut menee ihan yli hilseen etc.” ?
Kenenkään ”hilserajoille” en voi mitään ja ”pintakaasulla” yritän näissä keskusteluissa yleensä mennä. :roll:
Persoonallisuushäiriön omalle kohdallesi otit sinä esille, en minä.
Ei, sinähän vain esitit omien oletuksien pohjalta minut kahtena henkilönä, siis myös Markelin Markuksena? Noh, kyllähän tuolta pohjalta voisi jakomielitaudin diagnoosi-epäilyskin syntyä. Ehkä yksinkertaistin liikaa, antaa olla.
Minä koen sinun kannanottosi aina häiriköinniksi. Valitettavasti.
Niin, voisikohan se johtua mahdollisesti siitä, että me ei olla samaa mieltä asioista,hmm? Voithan sinä minun kannanotot aina ohittaa, eikö niin?
Voisitko välillä vaihtaa levyä?
Oletko nyt vaihteeksi DJ, joka sanoo mitä levyjä saa soitella, siis sen perusteella mitä itse haluaa kuulla?
Valitettavasti uskon, ettei pelkkä levyn vaihto riitä, jos ei ihmisillä edes musiikkimaku kohtaa. :roll:
Kertoisitko ystävällisesti kuinka sinä koulutat koirasi vaikkapa jalostustarkastukseen? Siihenhän kelpaa kokeeksi esim. tavallinen jälkikoe.
Tai miten sinä rakennat koirallesi hyvän tottissuorituksen? Miten rakennat viettipohjan? Miten opetat liikkeestä nopean maahanmenon? Miten opetat esineen tasamaannoudon.
Mielenkiinnolla minä, ja monet muut kuulisivat sinulta valtavan koira- ja koulutuskokemuksen omaavalta henkilöltä koulutusvinkkejä. Olet ilmeisesti kouluttanut III-luokan kokeisiin useamman koiran, monessa lajissa, suojelu mukaan lukien?

:shock: Ahaa, että sinä luetteletkin minulle mitä/mistä minun pitäisi kirjoittaa, niinkö?
(Ollaankohan enää terveellä tasolla tässä jutustelussa)
Ehkä nyt hieman ylität auktoriteetti-käsityksiä itsestäsi, vai mitä?
Mistähän olet tuon sarkastiseen tapaan esitellyn cv.n minusta koostanut?
Ihan mielikuvituksella todennäköisesti ja sinulla taitaa olla nyt tarve tuoda omaa pätevyyttäsi esille, tai jotain?
Ja lopuksi:
Sinullahan onkin näköjään hyvin paljon asioita, mistä haluat minun kirjoittavan, siis vaikka koet minun kirjoitukset aina häiriköintinä, outoa?
Nyt tuli vähän PSYGEDEELINEN olo, kun yritin tähän asiallisesti vastata!
Ylläpidollekin tiedoksi:
En varmasti kirjoita tähän topikkiin mitään virtuaali-vinkkejä, jottei Maiju sittenkin häiriinny ja pyydä myös tämän keskustelun sulkemista!
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Tästähän tulee sellanen "Bon Voyage"-tunne. :D
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Tai "up yours". :D
Päivi Ollikka

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

....tai "see you... - never" - fiilari :D
Lukittu