PERSOONALLISUUSHÄIRIÖKÖ?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Lukittu
Markus Markelin

PERSOONALLISUUSHÄIRIÖKÖ?

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Huomenta!

Miksi tämä nyt taas meni tämmöiseksi?
Täällä on näköjään ruodittu minua, toimintaani, sanomisiani, netissä käyntiäni yms ... On siis parempi oikaista muutamaa asiaa:

1: Olen toiminut rauhanturvaajana, sekä kriisinhallitsijana,
- Mitä sillä on tekemistä tämän asian kanssa?Ja miksi minusta tuommoisia tietoja laitetaan tänne saitille? Mukana minulla on ollut koira ... Saku, Axu, 5v

2: Työssäni tapaan jonkun verran noita kunnianloukkaus asioita, joten tiedän kyllä missä menee raja, joten sitä ei minulle tarvitse opettaa. Äsken otin vastaan mm yhden!!

3: Olen ihan täysikäinen, 37v

4: Mia, olen todella pahoillani, mutta en ole itse käynnyt kommentoimassa sinun videoitasi (myönsit siis suoraan, että ne ovat sinun!?) vaan kun kone oli auki omalla tunnarillani, teki sen aivan toinen ihminen!Kopsasin noi sun videos myöskin talteen, ettei ne vaan katoa minnekään.

5: En ole sortunut henkilökohtaisuuksiin, toisin kuten eräät! Nimittelyillä ette kauhean pitkälle pääse.

6: Otin tästä koko keskustelusta printin ja mietin, että laitanko sen eteenpäin ...
Irene Routio

Kenelle MM palaute & jatkotoimet?

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Hei!

MM:lle. Pahoittelen, jos olen jotenkin esiintynyt loukkaavasti. Voisitko täsmentää?

Voisitko täsmentää myös, miten olen loukannut ym ja mitä häpeämistä tai salaamista ruhanturvatehtävissä on? Viimeaikaiset negatiiviset uutisoinnit ovat mielestäni yksittäisiä ikäviä juttuja, eivät koko rauhanturvaajajoukkoa leimaavia.
Mielestäni rauhanturvatehtävät liittyivät keskusteluun, koska jossain vaiheessa sivuttiin virkakoirien koulutusta.
Koskevatko samat eläinsuojelusäännökset myös virkakoirien koulutusta? Miten virkakoirien koulutusta valvotaan? Oletko ollut oman koirasi kanssa virkakoirakoulutuksissa ja mitä siellä mahd. hyviä piirteitä/valvontatoimia haluaisit tuoda harrastuspuolelle?

Mitä oikeustoimiin tulee, kannattaisi kokoontua ensin keskustelemaan henkilökohtaisesti netin ulkopuolella. Mielestäni hyvä käytäntö olisi dojot/treenipaikat ja lajeja harrastavat juristot, joiden kanssa syytökset ja seuraamukset ruodittaisiin tapauskohtaisesti. Tulisi kaikille halvemmaksi ja nopeammat ratkaisut. Itse olen nostanut syytteitä(huom! ei koira-asioissa eikä tähän keskustelupalstaan liittyen) kunnianloukkauksista. Jotkut 100 e henkiset kärsimyskorvaukset yms on yhtä tyhjän kanssa. Oikeussalissa asioista ei voi keskustella rehellisesti.
Näistä jutuista kun lähtee rikosilmoituksia tekemään, poliisilla on naurussa pitelemistä. Jos menee läpi, kuulustelut tn liki kahden v päästä. On tosi ruuhkaista. Olisi tosiaan parempi hoitaa erimielisyydet vapaamuotoisimmissa yhteyksissä, lopputulos on parempi. Poliiseilla ja käräjäoikeuksilla on kädet täynnä työtä.

Alun perin ajattelin pysytellä erossa koko keskustelusta, mutta näin tässä valitettavasti kävi. Olen muuten eläinsuojeluyhdistyksen jäsen. Emme ole homogeenista porukkaa. Mielestäni EU:ssa pitäisi kotieläinten olosuhteisiin kiinnittää enemmän huomiota. Oletteko esim verranneet Kobe-pihviä tai tavallista luomulihaa tehomaatalouden piiristä tuleviin tuotteisiin? Kuluttajan etukin on turvata tuotantoeläimille kunnon olosuhteet.
Sami Pynnönen

Viesti Kirjoittaja Sami Pynnönen »

Hyvä Mia. Mut arvaa mitä? Ainahan voi aloittaa maailman parantamisen ihan tästä kotikonnuilta, ei tarvitse lähteä merta (Afganistania) edemmäs kalaan. Ja Markus, eikös tuo laskuvarjojääkärikilta tee retkiä tuonne napajäätikölle. Kannattais varmaan kysyä pääsiskö yks rannikkojääkäri mukaan! Heh heh...
Markus Markelin

joopa

Viesti Kirjoittaja Markus Markelin »

Irene: Tiedät varmasti itsekin miten virkakoiria koulutetaan, kun olet esy:n jäsen, joten se siitä. En vain ymmärrä minkä takia minusta on pitänyt laittaa tähän foorumiin mitään rt/kh asioihin liittyvää? Koirani oli kyllä ihan mukavasti toimiva moppe ja se toimi jopa huomattavsti paremmin kun sitä otti vähän hellemmin. Virkakoirille kuuluvia juttuja en ottaisi siviilipuolelle ollenkaan!

Sami: Tykkään enemmän vedestä kuin lumesta, mutta jos haluat itse mukaan tuonne, niin voin antaa suoran numeron kenelle soittaa! Ne ovat oikein virkistäviä retkiä! :D Jos luulet että Afganistanissa parannettiin maailmaa, olet pahasti hakoteillä! Suosittelen sielläkin käymistä, niin ymmärrät mistä puhun!

Mia: On meillä tylsää ja eläimet ovat varsin lähellä ihmisiä täällä. :wink: Mielenkiintoista, että kukaan "koiraharrastaja" ei ole kuullut noita termejä ... nopsasti miettien meitä on kymmenkunta ihmistä, jotka ovat TOKO, PK, VIRKA ohjaajia, taikka entisiä, ja me kyllä ollaan kuultu noi termit ... mutta se siitä.

Tämmöisellä keskustelulla ei ole jatkuvuutta ... tuppaavat immeiset vaan syyttelemään toisiaan ja laukomaan suutansa. Jokainen on omasta mielestään oikeassa ja tietää aina parhaiten, joten näistä asioista olisikin puhuttava naamatusten. Irene sanoikin hyvin, ettei turhaan päädytä minnekään kierteeseen makselemaan satasia ... pahimmassa tapauksessa.

Jatkakaa hyvää koissunne kouluttamista ja niin teen minäkin omaani, meillä on tavoite jo ensi vuodelle asetettu ja sinne siis aikaraja asetettu. Toivon saavani äijän iskuun ja sille sopii loistavasti se etten käytä piikkejä taikka sähköä ...
Martina Matikainen
Viestit: 189
Liittynyt: 18 Elo 2003 09:33

Viesti Kirjoittaja Martina Matikainen »

Viime aikoina ovat palstan monet kirjoitukset olleet sekä epäasiallisia että henkilökohtaisuuksiin meneviä. Tästä lähtien kaikki aiheet, jotka katsotaan kuuluvan edellä mainittuihin, suljetaan välittömästi. Muistutan, että tämä on liiton virallinen sivusto ja keskustelun tulee pysyä asiallisena.

Martina Matikainen
Tiedotustoimikunta
Lukittu