voiko joku autaa saamaan koirani kuriin

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Helvi Koivisto

voiko joku autaa saamaan koirani kuriin

Viesti Kirjoittaja Helvi Koivisto »

mulla on 4v. uros ja se ei tottele yhtään. ite oon 12v. haluaisin harrastaa sen kanssa jotain ja mietin et mitä. mulle on ehotettu TOKOa vai pitäiskö aloitaa joku muu!?
autakaa jos osaatte :?: :?: :?:
Taru Kymäläinen

Viesti Kirjoittaja Taru Kymäläinen »

Onko tätä koiraa kukaan muu "kouluttanut" kuin sinä?
Helvi Koivisto

Viesti Kirjoittaja Helvi Koivisto »

mun isä on kouluttanu ja mää vähä. se osaa perus asiat mun isän kanssa mut miten saisn sen totteleen mua :?:
Hanne Muurinen

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

Eli uskoo isääsi? Voipi olla, ettei sinulla riitä ns. luontaista auktoriteettiä koiraa kohtaan. Siitä syystä ei tottele sinua. Isälläsi (aikuisena) tätä auktoriteettiä on, koira pitää häntä johtajanaan ja lauman johtajaahan ei auta muu, kuin totella. Näin minä asian pähkäilin.
Jenna Pekkala

Viesti Kirjoittaja Jenna Pekkala »

Rohkeasti vaan "treenailemaan" koiran kanssa ja aloittaen ihan yksinkertaisista johtajuusharjoituksista. Vähän niinkun pennun kanssa aloittelisit, näin minä ainakin tekisin :)

Itse sain ensimmäisen sakemannin (uros) 12- vuotiaana ja oikein hyvin sen kanssa pärjäsin ja pk-lajeja harrastettiin siinä missä muutkin. Sinnikkäästi kun vaan jaksaa töitä tehdä sen eteen niin kyllä sitä pärjää.. Tsemppiä kovasti! :wink:
Helvi Koivisto

Viesti Kirjoittaja Helvi Koivisto »

eiks muilla oo neuvoi :?:
Viimeksi muokannut Helvi Koivisto, 19 Marras 2007 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaisli-marie hakala

Viesti Kirjoittaja kaisli-marie hakala »

no, jos kysyt
"voiko joku autaa saamaan koirani kuriin" luulen että et ole ymmärtänyt koirankoulutuksen ideaa. kukaan muu, etenkään netin kautta, ei voi "saada koiraasi kuriin" eikä siihen ole kuri on/off nappulaa.

tyydy siihen että saat harjoitella kovasti ja hakea neuvoa ja tietoa, ja tuloksia pitkän ajan päästä, tai luovuta. minun neuvoni ^^
tai sitten voit ottaa puudelin ja leikkiä tottelevaisuutta sen kanssa.

tarkoitus ei ole olla ilkeä, vain karaista turhat luulot pois.
Ville Salmia

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

http://www.spl.fi/ao/keski-suomi/

http://www.spl.fi/ao/jyvaskyla/?sivu=paasivu


...tuonne ekaks iskän kans kattelemaan harjoituksia ja tutustumaan.Sit vaan rohkeasti remmiin. Mukavaa nähdä että on nuoria innokkaita harrastajan alkuja. :tsemp:
Helvi Koivisto

Viesti Kirjoittaja Helvi Koivisto »

kiiti neuvoista. nyt vaan sit harjotteleen :P
santeri virtanen

Viesti Kirjoittaja santeri virtanen »

Moi Helvi :)

En ole mikään 'Tuikku Kaimio', mutta annan minäkin muutaman vinkin...
Harjoittele koirasi kanssa alkuun kaksistaan (isä pois lähettyviltä). Koeta saada koirasi huomio kohdistumaan sinuun - palkitse aina katsekontaktista herkulla tai leikillä (kumpi toimii paremmin). Näin saat koirasi huomion kohdistumaan itseesi. Pikku hiljaa rauhallisella paikalla aloittele tottelevaisuutta. Muista palkita oikeasta suorituksesta.
Koulutuksia kannattaa käydä, ensin ilman koiraa, seuraamassa.
Valitettavasti minulla on vain huonoja kokemuksia palveluskoirayhdistyksen ja spkl:n koulutuksista - uudet kokemattomat poljetaan jopa maanrakoon (ainakin meillä päin).
Kennelkerhojen yms. kaikkien rotujen koulutukset ovat oivia paikkoja harjoitella ryhmässä.
Harjoitus ja kärsivällisyys tekee mestarin - iloisia harjoitushetkiä ja tsemppiä :)
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

En tiedä missä Santeri vaikuttaa, mutta yleensä palveluskoirien treeneihin otetaan oikein hyvin mukaan. Itse ainakin sain hyvin positiivisen vastaanoton Helsingin palveluskoiraliiton järjestämiin koulutuksiin aikoinaan. Oma positiivinen asenne ja into oppia auttaa myös. Ei muuta kuin tsemppiä harjoituksiin!

T sirpa
Salla-Mari Marttinen

Viesti Kirjoittaja Salla-Mari Marttinen »

Meillä taas on sakemanni ja se on 1,5 v, narttu. Mä oon kouluttanu sitä, ja se tottelee enemmän mua, kuin mun vanhempii. Itse oon 13.
Vastaa Viestiin